Mazda 3 hečbeko (2009–2013) apžvalga

Mazda 3 hečbeko (2009–2013) apžvalga

Nedaugelis šeimyninių hečbekų gali pasiūlyti tiek stiliaus, patikimumo ir malonių vairavimo potyrių kaip naudotas „Mazda 3“. Ieškantiems kažko išskirtinio tarp kasdienių modelių, tokių kaip „Volkswagen Golf“ ar „Ford Focus“, ši japonų automobilio alternatyva dažnai tampa puikiu pasirinkimu.

Bendras vaizdas

Naudota „Mazda 3“ gali pasigirti sportišku dizainu bei azartišku važiavimu. Nors važiuoklė kiek standi – ypač važiuojant lėčiau – automobilis stebina tiksliai valdoma pakaba ir išskirtiniu įsukimo aštrumu. Prie vairo modelis išlieka dinamiškas, tačiau didesniu greičiu vairo pasipriešinimo gali pritrūkti, todėl staigiuose posūkiuose gali atrodyti kiek nervingas.

Salone „Mazda 3“ džiugina tvirtas valdymas ir patikimi mygtukai. Tačiau prietaisų skydelis yra šiek tiek griozdiškas, o kietas plastikas ir gausiai išdėlioti mygtukai ant vairo bei panelės gali sumažinti bendrą komforto pojūtį. Gale patogu keturiems suaugusiems, tačiau įlipti į galą dėl durų konstrukcijos gali būti sudėtingiau, o vietos pečių lygyje galėtų būti daugiau. Bagažinė pasižymi universaliomis formomis ir talpumu – atlošus galines sėdynes (60/40 santykiu), galima gauti beveik lygų pakrovimo plotą.

Pagrindinės savybės

  • Sportiškas ir patrauklus dizainas
  • Ekonomiški varikliai
  • Standi, bet valdoma važiuoklė
  • Kokybiškas valdymas prie vairo
  • Kietesnis plastikas salone
  • Kompaktiška, tačiau kiek ribota galinė erdvė

Išlaikymo kaštai ir eksploatacija

Kainos Lietuvoje

Naudotų „Mazda 3“ kainos prasideda nuo maždaug 2925 eurų už seniausius modelius su didesne rida. Jeigu ieškote ne pačio pigiausio, bet ir patikimesnio varianto su pilna serviso istorija, verta orientuotis į kainą nuo 4680 eurų. Dyzeliniai varikliai dažniausiai būna šiek tiek brangesni. „Mazda 3 MPS“ versijos su galingais varikliais gali kainuoti nuo 10 530 eurų, o itin mažos ridos išskirtiniai variantai gali siekti kone 18 720 eurų.

Ekonomiškumas realiame gyvenime

Išlaidos eksploatacijai tenkina daugumą vairuotojų. Taupiausi dyzeliniai modeliai gali pasiekti sąnaudas apie 4,3 l/100 km, o netgi 2.0 l benzininis variklis dažnai neviršija 6,7 l/100 km. Ekonomiškumas šiuo požiūriu prilygsta tiesioginiams konkurentams iš kitų markių.

Lietuvoje „Mazda 3“ taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos dydžio, variklio kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Dyzeliniai varikliai dažniausiai turi žemesnę emisiją, tad gali būti eksploatuojami už mažesnį valstybės nustatytą mokestį.

Techninės priežiūros darbai senesniems automobiliams nėra brangūs, o „Mazda“ dažnai siūlo palankias sąlygas aptarnavimui vyresniems modeliams.

Kurį modelį rinktis?

„Mazda 3“ siūloma su trimis benzininiais ir dviem dyzeliniais varikliais. 1,6 l benzinas yra pakankamas kasdieniams poreikiams, o 2,0 l benzininė modifikacija pasižymi geresnėmis dinamikinėmis savybėmis ir ekonomiškumu – tai geriausias pasirinkimas tarp benzininių versijų, nors ir labai retas. Norintiems galingumo, 2,3 l turboversija „MPS“ užtikrina tikrą vairavimo džiaugsmą. Tarp dyzelinių motorų patikimas yra ir 1,6 l, ir 2,2 l agregatas.

Ankstesni modeliai paprastai būna kukliau sukomplektuoti, tad rekomenduojama dairytis į vidutinės komplektacijos (pavyzdžiui, TS arba TS2) automobilius. Vėliau pasirodė įvairūs specialių serijų variantai – išskirtinai įrengta „Takuya“ versija, taip pat „Tamura“, kuri turi lengvojo lydinio ratus, centrinį užraktą, klimato kontrolę ir elektrinius stiklus. Geriausią įrangos ir kainos santykį, pasak ekspertų, siūlo „Venture“ komplektacija su šildomomis sportinėmis sėdynėmis, navigacija, Bluetooth, autopilotu bei automatinėmis funkcijomis. Sport Nav modeliai papildomai išsiskiria šildomu priekinio stiklo langu bei LED galiniais žibintais.

Alternatyvos rinkoje

Ieškantiems alternatyvų „Mazda 3“ verta atkreipti dėmesį į „Ford Focus“ – šis automobilis turi labai panašią važiuoklės struktūrą, pasižymi aktyviu valdymu ir stilingu salonu, tačiau yra labai dažnas Lietuvos keliuose. „Volkswagen Golf“ išsiskiria išskirtine vidaus apdaila ir rafinuota išvaizda, patikimumu bei ekonomiškumu, nors vairavimo pojūčiai čia nėra tokie aštrūs kaip „Mazda“.

Dar vienas pasirinkimas – „Honda Civic“, stebinantis savo išvaizda bei patikimumu, tačiau jo valdymas kiek paprastesnis, o ergonomiško salono gali trūkti. Tuo tarpu „Kia Cee’d“ – racionalus sprendimas ieškantiems ramybės: dažnai likusi nemaža dalis garantijos, todėl daugelis kilusių gedimų gali būti eliminuota be papildomų kaštų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *