Ieškantiems išskirtinio stiliaus, tačiau praktiško universalo, Mercedes CLS Shooting Brake modelis atkreipia dėmesį savo išraiškingomis linijomis ir unikaliu dizainu. Nors šis automobilis rinkoje išbuvo neilgai, pasirinkę naudotą modelį tikrai turite ko tikėtis – komfortas ir prabangus salonas čia dera su didesne bagažine nei kai kuriuose konkurentų modeliuose.
Stilingas universalas su kasdienei kelionei tinkamu charakteriu
CLS Shooting Brake iškart traukia akį žemu stogo siluetu ir dailiai nuolaidėjančia galine dalimi. Tačiau po išskirtiniu eksterjeru slepiasi pažįstama Mercedes technika. Dauguma naudotų modelių komplektuoti ekonomiškais keturių cilindrų 2,1 l dyzeliniais varikliais (220d – 129 kW ir 250d – 150 kW), kurie puikiai tinka kasdieniam važiavimui. Ieškantiems daugiau galios siūlytas ir 3,0 l V6 (350d) su 190 kW, o sportiškajame 63 AMG montuotas V8 benzininis motoras, galintis pasiekti net iki 425 kW.
Nepaisant vizualaus sportiškumo, CLS Shooting Brake nėra labiausiai įtraukiantis vairuotojo automobilis. Vairavimas lengvas, tačiau ne itin tikslus, ypač su standartine pakaba, kuri daliai vairuotojų gali pasirodyti kietoka. AMG Sport variantams buvo montuojama sportinė pakaba, dar labiau orientuota į stabilumą, o komfortiškesnį važiavimą užtikrina pilnai pneumatinė pakaba, tačiau tokie modeliai pasitaiko rečiau. Gale sumontuota oro pagalvė labiau pritaikyta sunkiems kroviniams vežti – komforto režimą turėsite tik su viso automobilio pneumatine pakaba.
Kokybiškas salonas ir įranga
Automobilio viduje juntamas tikras prabangos pojūtis – kokybiški, minkšti plastikai, natūralios odos apdaila, įvairūs medienos ar anglies pluošto įdėklai. Priekinių sėdynių ir vairo reguliavimų gausa leidžia patogiai įsitaisyti skirtingo ūgio vairuotojams. Keleiviams priekyje vietos netrūksta, tačiau galinių sėdynių zona dėl žemo stogo tinkamesnė žemesniems žmonėms – aukštesni keleiviai galbūt remsis galvomis į lubas.
CLS Shooting Brake oficialiai – penkių vietų automobilis, tačiau dėl centrinio tunelio ir ribotos galvos erdvės galiniai trys keleiviai jausis patogiai tik trumpose kelionėse. Krovinių skyrius – vienas didžiausių klasėje ir net didesnis nei kai kurių pagrindinių konkurentų. Visgi, dėl siauros bagažinės angos bei aukšto slenksčio, daiktų pakrovimas gali reikalauti daugiau pastangų.
Pagrindinė įranga ir komplektacijos
- Priekinių ir galinių parkavimo davikliai
- Elektrinis bagažinės dangtis
- 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai
- Xenon žibintai
- Navigacijos sistema, DAB radijas, odinės sėdynės
AMG Sport versijose – didesni (19″) ratlankiai, sportiškas kėbulo apdailos paketas, LED žibintai, šildomos sportinės sėdynės, aliuminio pedalai, multimedijos sistema su didesniu ekranu. Nuo 2014 m. standartiškai montuotos šildomos priekinės sėdynės ir navigacijos/infotainment sistema. Papildomai pirkėjai galėjo užsisakyti „Premium“ ir „Premium Plus“ paketus su elektriniu stoglangiu, galinio vaizdo kamera, berakčiu užvedimu bei pagerinta garso sistema.
Kaip su išlaikymo kaštais?
Naudoto CLS Shooting Brake kaina Lietuvoje priklauso nuo pagaminimo metų, ridos ir variklio. Ankstyvesni modeliai su didesne rida kainuoja nuo maždaug 11 700 eurų, 2013-ųjų vidutinės ridos automobiliai – apie 14 600–15 200 eurų. Pašviežinti po 2014 m. modeliai su nedidele rida – nuo apie 22 200 eurų. Sportiniai 63 AMG visada išsiskyrė aukšta kaina ir šiandien kainuoja nuo 29 250 eurų.
Ekonomiškiausias yra keturių cilindrų 220d dyzelinis variklis – jo degalų sąnaudos siekia apie 5,0 l/100 km, o CO₂ emisija – 129 g/km. 250d vidutiniškai sunaudoja 5,3 l/100 km, o V6 350d – apie 6,0 l/100 km. Galingasis 63 AMG, žinoma, gerokai apetitingesnis – iki 10,1 l/100 km ir daugiau CO₂ emisijų.
Lietuvoje objektyvų mokestį už automobilio taršą lemia pagrindiniai dalykai: kuro tipas, CO₂ išmetimas bei pirmos registracijos metai. Modernesni, ekonomiškesni dyzeliniai CLS versijų savininkai dažniausiai išvengia didesnių išlaidų, bet sportiškųjų variantų išlaikymas reikalauja daugiau lėšų ir dėl didesnio gamintojo rekomenduojamo aptarnavimo kainų.
Mercedes aptarnavimo kaštai aukšti – dviem techninės priežiūros apsilankymams gali prireikti apie 1 090 eurų, o AMG modeliams – apie 1 380 eurų. Dėl to verta pasidomėti nepriklausomais Mercedes servisais, kurie dažnai siūlo tą pačią paslaugų kokybę už mažesnę kainą.
Kuri CLS Shooting Brake versija logiškiausia?
Geriausias pasirinkimas daugeliui – atnaujintas po 2014 m. modelis su ekonomišku 220d dyzeliniu varikliu. Tokios versijos komplektuotos pažangesne įranga, neretai galima rasti su „Premium“ paketu, kuris pravers mieste dėl galinio vaizdo kameros. Dėl optimaliausio derinio tarp ekonomiškumo ir komforto verta dairytis būtent tokio modelio, ypač jei planuojate daug važiuoti kasdien.
Kokie konkurentai?
CLS Shooting Brake nėra daug analogiškų modelių, tačiau pagrindinis stiliaus konkurentas – Jaguar XF Sportbrake. Pastarasis pasižymi kiek mažesne bagažine, bet neretai kainuoja mažiau. Na, o Mercedes E-klasės universalas bus logiškesnis pasirinkimas tiems, kurie pirmiausia ieško praktiškumo – jis talpesnis ir universalesnis dėl nuožulnesnių kėbulo linijų, tačiau dizaino išskirtinumu nusileis CLS.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.