Mercedes-Benz E klasės AMG sedanas – tai retas atvejis, kai didelė, beveik dviejų tonų sverianti mašina demonstruoja netikėtą vikrumą. Nors masė paprastai pralaimi manevringumui, šis galingas sedanas inžinierių dėka tiesiog stebėtinai paslankus tiek posūkiuose, tiek greitėjant. AMG E63 įdiegta visų varančiųjų ratų sistema padeda užtikrinti įspūdingus važiavimo dinaminius rodiklius – net ir laikant įjungtą saugumo kontrolę aiškiai jaučiasi, kad didžioji dalis galios nukreipiama į galinius ratus, o norint, galima visiškai atsieti priekinius varančiuosius ratus ir mėgautis klasikinio galinių varančių ratų automobilio savybėmis.
Važiavimo ypatumai
AMG E63 pakeri sportiškumu ir valdymu – vairas, lyginant su paprasta E klasės versija, pasunkėjęs ir suteikia daugiau posūkiuose juntamo tikslumo. Toks atsakas bei vairavimo pojūtis kelia pasitikėjimą, o kiekviena kelio nelygybė lygiai perduodama vairuotojui – taip vairuoti išties smagu.
Po kapotu čia slepiasi galingas 4,0 litrų V8 variklis – standartinis AMG E63 turi 563 AG, o jei rinksitės AMG E63 S, galios rezervas išaugsta iki 603 AG. Nesvarbu, kurią versiją pasirinksite, variklio garsas – įspūdingas: žemas, galingas burzgesys kelia šypseną kiekvienam entuziastui ir puikiai dera prie veržlaus automobilio charakterio.
Didelio galingumo automobiliai dažniausiai neblizga komforto srityje – išimtimi netapo ir šis modelis. Nors važiuoklė nėra labai kieta, lyginant su pagrindiniais konkurentais, ji vis tiek perduoda daugiau kelio nelygumų, ypač važiuojant miesto keliais. Visgi išvažiavus į užmiestį ar greitkelius važiuoklė nusiramina ir komfortas tampa juntamesnis.
Salono erdvė, dizainas ir įranga
E63 išlaiko prabangos jausmą, faktą išduoda daug kur panaudotos odos detalės ir išskirtinės apdailos elementai. Salone rasite sportiškas, stipriai apsiūtas sėdynes su elektra valdomu reguliavimu, juosmens prilaikymo funkcija bei paprasta masažo programa. Kelionės metu tai užtikrina komfortą, nors sportiškumo prasme šios sėdynės šiek tiek nusileidžia BMW M5 ar Audi RS6 modelių sportiniam apkabinimui posūkiuose.
Erdvės galinių sėdynių keleiviams – šiek tiek daugiau nei pagrindiniuose konkurentuose. Bagažinės dydis priklauso nuo kėbulo tipo: sedano bagažinė talpina iki aštuonių nedidelių lagaminų, universalas – net dešimt, aplenkdamas pagrindinius varžovus.
Kainos ir paplitimas Lietuvoje
Antrinėje rinkoje Mercedes-AMG E klasės sedanas išlaiko vertę – tiek standartinė, tiek S versijos kainos labai nesiskiria, nes standartinio E63 buvo mažai. Naudotą, apie 40 000–50 000 eurų kainuojančią E63 versiją įmanoma rasti rinkoje, universalesnė AMG S versija, ypač po 2021 m. atnaujinimo, gali kainuoti iki 80 000 eurų. Naujausias, 2023 metų AMG S gali siekti ir 117 000 eurų bei daugiau.
Eksploatacijos išlaidos
- Degalų sąnaudos: Šis automobilis nėra skirtas taupantiems – tiek standartinis, tiek AMG S suvartoja apie 9,1 litro (31 L/100 km pagal gamintoją), tačiau realiomis sąlygomis rodiklis dažnai siekia apie 11,3 litro 100 km.
- Taršos mokestis: Lietuvoje taikomas pagal automobilio CO₂ emisijas, kuro tipą ir pirmos registracijos metus, tad galingiems varikliams privalu numatyti papildomas išlaidas.
- Draudimas ir techninė priežiūra: Dėl galios ir kainos AMG E63 patenka į aukštą draudimo rizikos grupę. Reguliarūs aptarnavimai ir dalys taip pat nepigūs – pavyzdžiui, už dviejų techninių priežiūrų paketą galima sumokėti apie 2330 eurų.
Kurią versiją rinktis?
Tarp naudotų E klasės AMG modelių rekomenduojama ieškoti E63 AMG S – ji labiau paplitusi, priedų bei papildomų paslaugų skirtumas nedidelis, o galingumas ir važiavimo pojūtis dar įspūdingesni. Dauguma šių modelių parduodami su populiariu Premium paketu: įeina beraktė užvedimo sistema, stiklinis stogas, galinga garso sistema bei pažangūs LED žibintai.
Pagrindiniai konkurentai
Pagrindiniai AMG E63 konkurentai – Audi RS6 ir BMW M5. Naujesnių RS6 kainos gali siekti apie 82 000 eurų, M5 kainos labai panašios kaip E63. Vertinant emociją vairavimo metu, AMG E63 dažnai išskiriamas kaip smagiausias ir labiausiai įtraukiantis automobilis tarp šio trejeto.
Norintiems kiek mažesnio ir pigesnio, bet iš esmės panašaus sportinio charakterio, verta paieškoti ir Mercedes-AMG C63 – šis modelis dažnai būna apie 11 700 eurų pigesnis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.