„Mercedes EQA“ (nuo 2021 m.) apžvalga

„Mercedes EQA“ (nuo 2021 m.) apžvalga

Mersedes-Benz EQA yra elektrinis hečbekas, kuris domina pirkėjus prabanga, šiuolaikiniu dizainu ir kompaktiško visureigio kėbulu. Nors naujo modelio kaina gali pasirodyti gana aukšta, rinkoje vis dažniau galima rasti patrauklių pasiūlymų naudotiems automobiliams, todėl EQA tampa vienu įperkamiausių premium klasės elektrinių visureigių antrinėje rinkoje. Kai kuriuos naudotus modelius įmanoma įsigyti ir už mažiau nei 23 400 eurų.

Privalumai ir trūkumai

  • Stilingas ir modernus salonas
  • Gausi standartinė įranga
  • Erdvios galinės sėdynės pagal mažų elektromobilių standartus
  • Ne itin komfortiškas važiavimas ir vidutiniškas valdymas
  • Dauguma konkurentų pasižymi geresne dinamika
  • Dalies varžovų baterija leidžia nuvažiuoti toliau viena įkrova
  • Bagažinė mažesnė nei pagrindinių varžovų

Galingumas ir nuvažiuojamas atstumas

Bazinė EQA 250 versija 0–100 km/h įsibėgėja per 8,9 s. Oficialiai su pilna įkrova deklaruojama iki 423 km, tačiau realiomis sąlygomis dažniau nuvažiuojama apie 338 km. 250+ versijos baterija padidinta iki 70,5 kWh, todėl oficialus nuvažiuojamas atstumas siekia net 509 km, bet galia praktiškai nesikeičia.

300 ir 350 modeliai naudoja tokią pačią bateriją kaip 250, tačiau gali pasiūlyti ryškesnį tempą. EQA 300 nuo 0 iki 100 km/h greitėja per 7,7 s, o 350 – vos per 6 s. Visgi, dinamika vis dar nusileidžia tokiems varžovams kaip Jaguar I-Pace ar Tesla Model Y Performance.

Važiavimas ir valdymas

Nors EQA mieste ganėtinai manevringa dėl lengvos vairo sistemos, vairuotojui trūksta tiesioginio grįžtamojo ryšio iš ratų. Staigesniuose posūkiuose automobilis linkęs svyruoti, o važiavimas išlieka tvirtokas net ir pasirinkus 18 colių ratlankius su adaptyvia pakaba. Nelygių paviršių komfortas nepasižymi švelnumu, tad ši elektrinė versija čia nesugebėjo nustebinti teigiamai.

Salonas ir patogumas

Vairavimo pozicija patogi – galima lengvai reguliuoti tiek sėdynę, tiek vairą. Vairuotojui priešais sumontuotas skaitmeninis prietaisų skydelis, integruotas su 10 colių multimedijos ekranu, tad viskas atrodo rinktinai moderniai ir išbaigtai. Multimediją galima valdyti įvairiai: lietimu, išmania balso komanda ar patogiu taktiliniu valdikliu tarp priekinių sėdynių.

MBUX sistema laikoma viena intuityviausių savo klasėje, o prie vairo integruoti papildomi jutikliniai pulteliai leidžia valdyti funkcijas neliečiant centrinio ekrano. Apple CarPlay ir Android Auto funkcijos integruotos visuose EQA modeliuose. Bendras apdailos lygis aukštas – kokybiškos medžiagos, tvarkinga surinkimo kokybė. Menkai klimato valdymo pultelio stabilumas kiek nuleidžia bendrą įspūdį, tačiau jis išlieka vienas geriausių segmente.

Priekinėje ir galinėje eilėse vietos kojoms netrūksta, nors dėl aukštesnės grindų pozicijos už galą sėdintiems keleiviams keliai laikosi aukščiau nei įprasta. Nors tai gali sąlygoti mažesnį komfortą ilgesnėse kelionėse, visgi šešių pėdų ūgio keleiviai galės patogiai įsitaisyti galinėje eilėje. Pagal erdvę gale EQA lenkia kai kuriuos tiesioginius konkurentus, kaip Kia e-Niro, ir nedaug atsilieka nuo Volvo XC40 Recharge.

Bagažinės tūris

Bagažinės talpa siekia 340 l – nedidelis dydis, palyginus su pagrindiniais konkurentais: e-Niro turi 451 l, o XC40 – 452 l. Netgi mažesnis Renault Zoe modelis beveik pasiveja EQA (338 l), todėl čia EQA atsilieka nuo vidutinio klasės lygio.

Įrangos lygiai ir įranga

Lietuvoje dažniausiai sutinkami du įrangos paketai: Sport ir AMG Line. Abu variantai siūlo priekinius ir galinius parkavimo jutiklius, atbulinės eigos kamerą, šildomas priekines sėdynes ir automatinį oro kondicionavimą. AMG Line išsiskiria sportiškesnėmis stilistinėmis detalėmis salone ir išorėje. Dažniausiai antrinėje rinkoje rasite būtent AMG Line modelius, o jų kaina dažnai panaši į Sport versijų.

Naudoto EQA kainos ir eksploatacija

Populiariausių naudotų EQA modelių kainos prasideda nuo maždaug 22 230–23 400 eurų (už 2021–2022 m. EQA 250 AMG Line). Galingesni EQA 300 ar 350 dažniausiai kainuoja apie 29 250 eurų. 250+ versija atsirado tik 2023 m., jos vertė šiuo metu siekia apie 30 400 eurų. Naujų, 2024 m. modelių kainos viršija 34 000 eurų, nepriklausomai nuo pasirinktos versijos ar akumuliatoriaus dydžio.

Įkrovimas

Standartinė EQA įranga – 11 kW įkroviklis, tinkamas namų stotelėms. Naudojant 11 kW AC stotelę, bateriją nuo 10% iki 100% įkrausite per maždaug 5 val. 45 min. Greituoju DC įkrovikliu (iki 100 kW) 10–80% įkrova užtruks apie 30 minučių. Kai kurių konkurentų įkrovimo greitis gali būti didesnis, tačiau EQA šiuo atžvilgiu nenuvilia.

Draudimas ir techninė priežiūra

Draudimo klasės EQA automobiliams priklauso vidutiniškai aukštoms grupėms, tačiau tai nėra išskirtinis reiškinys tarp elektrinių visureigių. Pavyzdžiui, atlikus dviejų 2021 m. modelio aptarnavimų kainų palyginimą, jų suma siekė apie 675 eurus – panaši suma, kaip už kitų gamintojų panašias paslaugas.

Eksploatacijos mokesčiai Lietuvoje priklauso nuo elektromobilio CO₂ emisijos (EQA yra visiškai elektra varomas, todėl taršos mokestis minimalus arba nulinis), pirmos registracijos metų ir kuro tipo.

Kurią EQA versiją rinktis?

Jei svarbiausias kriterijus – didžiausias nuvažiuojamas atstumas, verta rinktis EQA 250+, tačiau už šią versiją teks sumokėti beveik 7000 eurų daugiau nei už įprastą 250. Kol 250+ kaina nepriartės prie paprastesnės versijos, racionaliausiu pasirinkimu išlieka EQA 250 AMG Line. Galingesnės 300 ir 350 versijos nesiūlo didesnės baterijos ir jų papildoma dinamika vargu ar verta kainos skirtumo – jei nuspręsite investuoti į brangesnę versiją, rinkitės 250+, o jei ne, racionaliausias sprendimas lieka EQA 250 AMG Line.

Kokie yra pagrindiniai konkurentai?

Pagrindinis varžovas – Audi Q4 e-tron, šiek tiek didesnis už EQA ir vidutiniškai už naudotą modelį prašoma apie 4700 eurų daugiau. Norintiems daugiau vairavimo malonumo vertėtų atkreipti dėmesį į Jaguar I-Pace, kuris nors ir kiek senesnis, pasiūlo net 470 km siekiantį oficialų nuvažiuojamą atstumą bei ypač komfortišką važiavimą. Tiesa, šio modelio patikimumas kelia abejonių. Taip pat verta žvilgtelėti į Kia e-Niro ir Volvo XC40 Recharge, kurie išsiskiria erdvia bagažine bei patikima technologija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *