Naudoto Mercedes GLA – puikaus dizaino ir patogumo derinys, kuris patraukia akį tiek stiliaus, tiek komforto mėgėjams. Kompaktiškas visureigis su prestižiniu ženklu siūlo daugiau nei gerai atrodantį išorę – tai automobilis, kuriame svarbi ne tik išvaizda, bet ir praktiškumas.
Varikliai ir dinamika
Mercedes GLA siūlo platų variklių pasirinkimą. Nors bazinis 1,3 l benzininis variklis (GLA 180) nėra itin veržlus, visi kiti – žymiai gyvesni. GLA 200 modelis siūlo gerą pusiausvyrą tarp ekonomiškumo ir galios, leisdamas be pastangų įsibėgėti svarbiausiose situacijose. Ieškantiems dar daugiau dinamikos, GLA 250 benzininis variklis su 221 AG pagreitėja žaibiškai ir užtikrina tikrą sportinio hečbeko įspūdį. Yra ir ekologiškesnis variantas – GLA 250e su įkraunamu hibridiniu varikliu, kurio bendra sistema itin efektyvi, o vien elektros režimu oficialiai nuvažiuoja apie 60 km. Mėgstantiems daugiau adrenalino skirti GLA 35 (306 AG) ir GLA 45 (421 AG) versijos – abu su dviejų litrų turbobenzininiais varikliais ir išskirtiniu greitumu.
Dyzelinių variklių mėgėjams siūlomi GLA 200d ir 220d modeliai. Pastarasis pasižymi stipriu traukimu bet kuriame sūkių diapazone ir dera su aštuonių pavarų automatine pavarų dėže.
Kokybė, įranga ir komfortas
Net bazinė, „Sport“ komplektacija siūlo gausų standartinės įrangos komplektą: 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, bekontaktis užvedimas bei klimato kontrolė su šildomomis priekinėmis sėdynėmis tampa kasdieniais patogumais. AMG Line apdaila daugiausia keičia stilių ir duetui suteikia sportiškesnį įvaizdį, tačiau verta atkreipti dėmesį į Executive paketą – jis atnaujina multimedijos sistemą (telefonų integracija, belaidis įkrovimas, 10,25 colio ekranas).
Važiavimo komfortas – vienas stipriųjų GLA bruožų. Net ir su didesniais 19 colių ratais ar standesne pakaba, automobilis sėkmingai sugeria nelygumus. Adaptinė pakaba turi kintamus darbo režimus, nors daugeliui vairuotojų standartinio konfigūracijos pakaks kasdieniams poreikiams.
Stabilumas posūkiuose vidutinis, tačiau kėbulo siūbavimas kyla palaipsniui ir nekelia diskomforto. Vairas – lengvas važiuojant mieste, sunkesnis ir tikslesnis įjungus dinaminį režimą.
Salonas ir erdvė
Mercedes GLA interjeras – viena pagrindinių stiprybių. Prabangūs dizaino sprendimai ir didelis multimedijos ekranas kuria išskirtinį pojūtį. Priekinės sėdynės ypač patogios ir pritaikomos net aukštiems žmonėms, o net su panoraminiu stoglangiu galvos erdvės pakanka. Antros eilės keleiviams – daug vietos kojoms, nesėdant žemiausioje sėdynių padėtyje.
Nors galinės vietos erdvė kojoms prilygsta tiesioginiams konkurentams, aukštesni keleiviai galvos aukščiu, ypač su panoraminiu stoglangiu, gali kiek nusivilti. Bagažinės talpa – 495 l, todėl šiek tiek atsilieka nuo kai kurių varžovų, bet šeimai ar kasdieniams poreikiams jos visiškai pakanka.
Kiek kainuoja eksploatacija?
Naudoto Mercedes GLA kaina vidutiniškai prasideda nuo 19 890 € už didelės ridos 2020 m. automobilius. Geriau išlaikyti pavyzdžiai kainuoja apie 21 060 € (200 ar 200d Sport/AMG Line), o už 2021 m. modelius tikėtis reikia apie 23 400 €. Naujesni – 2022 m. prasideda nuo 28 080 €, už šviežesnius 2023–2024 m. reikėtų sumokėti apie 29 250 € ir daugiau. 2025 m. modelių kainos – nuo 32 760 €.
- GLA 180 ir 200 – vidutinės sąnaudos apie 6,6 l/100 km
- GLA 250 – 7,6 l/100 km
- GLA 200d – 5,3 l/100 km
- GLA 220d – 5,9 l/100 km
- GLA 35 – 8,7 l/100 km
- GLA 45 – 9,8 l/100 km
- GLA 250e hibridas (oficialiai) – 1,4 l/100 km (tikroviškomis sąlygomis bus didesnės)
Lietuvoje, įsigijus tokį automobilį, kasmet reikia sumokėti taršos mokestį, kurio dydis priklauso nuo automobilio anglies dvideginio emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Hibridiniai ir nedaug teršiantys modeliai bus kur kas pigesni išlaikyti.
Draudimas, priežiūra ir patikimumas
Draudimo kaina priklauso nuo variklio galingumo ir komplektacijos, tačiau daugeliu atvejų bus panaši kaip tiesioginiams vidutinės klasės konkurentams. Mercedes siūlo fiksuotos kainos techninio aptarnavimo programas, kurios palengvina automobilių eksploataciją ilgalaikėje perspektyvoje.
Patikimumas – ne visada tolygus. Kai kurie savininkai susidūrė su multimedijos sistemos ar jutiklių nesklandumais, kuriems prireikė kelių apsilankymų servise. Vis dėlto didžioji dalis problemų buvo išspręsta pagal garantiją, o tinklas pasižymi profesionalumu ir operatyvumu. Yra ir vairuotojų, kurie išvis nepatyrė jokių bėdų net ir po kelerių metų naudojimo.
Ką rinktis ir ar verta?
GLA 200 modelis – puikus pasirinkimas tiems, kurie nori subalansuotos galios, ekonomiškumo ir nėra pasiryžę permokėti už galingesnius variklius. Executive paketo pasirinkimas užtikrins modernesnę informacijos ir pramogų sistemą, bet ir bazinis Sport variantas jau gana stipriai „apginkluotas“.
Kokie varžovai verta dėmesio?
Tarp pagrindinių alternatyvų naudotam Mercedes GLA verta išskirti Audi Q3 ir BMW X1. Abu modeliai taip pat orientuoti į kokybę ir modernumą, dažnai yra pigesni antrinėje rinkoje dėl platesnio pasirinkimo. Jei svarstote apie prabangų kompaktišką visureigį, šie variantai – tikrai stiprūs konkurentai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.