Mercedes AMG A45 hečbekas iš karto patraukia dėmesį – tai ne bet koks miesto automobilis, o tikras sportinis modelis kasdieniam naudojimui. Gamintojai pasirūpino, kad keturių cilindrų variklis čia išvystytų išskirtinę galią: AMG A45 sugeba pasiūlyti net 415 AG, kas ilgam laikui leido šiam modeliui karaliauti tarp keturių cilindrų variklius turinčių automobilių asortimento.
Bendras vaizdas
Šis automobilis nepaliks abejingų ieškantiems sportiškų pojūčių – dinamiškumas, greitis ir išbaigtas valdymas čia dera su kasdieniam gyvenimui pritaikytu salono funkcionalumu. Tiesa, tokios galimybės turi savo kainą – ir pirkimo, ir eksploatavimo prasme.
Įspūdinga dinamika
Pajungus šią jėgainę prie visų varančiųjų ratų sistemos ir itin greitai pavaras perjungiančios aštuonių laipsnių automatinės greičių dėžės, 0–100 km/val. greitis pasiekiamas vos per 3,9 sekundės. Net kai kurie sportiniai kupė modeliai negali pasigirti tokiu rezultatu. Nepaisant to, AMG A45 išsiskiria ne tik tiesiojoje – vairavimo malonumas išryškėja posūkiuose, kur modelis demonstruoja puikų sukibimą ir minimalų kėbulo svyravimą. Nors vairas čia ne pats jautriausias, tačiau „grįžtamasis ryšys“ pakankamai informatyvus, kad jaustumeisi užtikrintai palyginti su artimiausiais konkurentais.
Automobilio gale nuolat perduodama didelė dalis galios, o tai leidžia neprarasti valdymo ir stabilumo net agresyviai manevruojant. A45 turi ir „Drift“ režimą, tačiau jis automobilio nepaverčia tik galiniais ratais varomu, kaip tai daroma didesniame AMG E63 modelyje.
Pakabos ir komforto ypatumai
Transformavus A klasės šeimos automobilį į tokį sportišką modelį, važiavimo komfortas natūraliai šiek tiek sumenko. Standartinė pakaba standesnė – ilgesnėse kelionėse tai pajusite, nors nepatogumo ribos neperžengtos. Jei pasirenkate S Plus versiją su adaptyvia pakaba, „Comfort“ režimas leidžia mėgautis minkštesne eiga, o ekstremalūs „Sport+“ ir „Race“ linkę kietinti pakabą, todėl geriausiai tiks tik idealiai lygiai dangai. Beje, šiuos sportinius režimus (variklio ir išmetimo sistemos veiklą) galima aktyvuoti nekeičiant pakabos standumo, išlaikant komfortą.
Salono ypatumai ir erdvė
Viduje akcentuojamas sportiškumas – sėdynės apgaubia kūną ir yra šildomos, vairas su plokščia apatine dalimi. Didžiojoje dalyje modelių rasite dvi 10,3 colių skersmens skaitmenines plokštes – viena skirta vairuotojo prietaisų zonai, kita – multimedijai, abi pasižymi aiškia grafika ir plačiomis konfigūravimo galimybėmis.
Ergonomiškumo prasme A45 išlieka toks pat praktiškas kaip ir kiti A klasės modeliai – priekyje patogiai įsitaisys ir aukštesnio ūgio keleiviai, gale vietos užteks dviem suaugusiems, nors vietos kojoms ar virš galvos aukštiems keleiviams kiek trūks.
Bagažinė nėra išskirtinio dydžio, bet ji talpesnė nei kai kurių konkurentų – tilps savaitgalio kelionei dviese ar didesniam apsipirkimui. Mūsų bandymuose pavyko sudėti šešis rankinius kelioninius lagaminus – dviem daugiau nei artimiausiam sportiniam hečbekui.
Išlaidų skaičiavimas
Kiek kainuoja naudotas Mercedes AMG A45?
Rinkoje dažniausiai sutinkamos dvi versijos – A45 S ir A45 S Plus. S versijos 2020 metų automobilio, nuvažiavusio apie 56 000 km, kaina svyruoja apie 42 120 eurų. Naujesnis 2021 metai modelis kainuos apie 46 800 eurų. S Plus versija su tokia pačia rida – dar bent 47 970 eurų, o už naujesnius, 2022–2023 metų A45 S Plus, teks pakloti nuo 58 500 iki 64 350 eurų.
Eksploatacijos kaštai
- Kuro sąnaudos: Oficialiai nurodytas vidurkis – apie 7,6 l/100 km. Pasitikrinus realiomis sąlygomis, jis svyruoja ties 8,3 l/100 km riba – gana palankus rezultatas tokios galios automobiliui.
- Draudimas ir techninis aptarnavimas: Draudimo klasė yra aukšta, tačiau pagal galingumą tokios sąnaudos nestebina. Naujiems AMG A45 numatyta trijų metų garantija be ridos apribojimo. Lankstus aptarnavimo planas leidžia pasiskirstyti išlaidas dalimis ar mokėti iš karto.
- Taršos mokestis: Lietuvoje tokio tipo automobiliai pagal galiojančius įstatymus apmokestinami pagal CO₂ emisiją, kuro rūšį ir pirmos registracijos metus. Reikėtų pasiruošti didesnei metinei mokesčio sumai nei įprastiems miesto modeliams.
Kurią versiją rinktis?
A45 S Plus išsiskiria adaptyvia pakaba – ši opcija leidžia pasirinkti ar norite komforto, ar maksimalaus standumo sportui. Jei toks funkcionalumas svarbus, galima investuoti papildomai, tačiau daugeliui pilnai užteks įprastos A45 S versijos, kuri idealiai dera tarp kainos ir galios santykio.
Alternatyvos
- Audi RS3: Tiesioginis AMG A45 konkurentas su penkių cilindrų, 394 AG varikliu. Jį lengviau naudoti kasdien dėl švelnesnės pakabos, tačiau vairavimo potyriai ne tokie aštrūs. Tenka susitaikyti ir su aukštesne kaina – už naudotą modelį teks mokėti mažiausiai 58 500 eurų.
- BMW M2 (ankstesnė karta): Remontinis, grynų sportinių pojūčių mėgėjams – galiniai varomieji ratai, mažiau galingas už A45, tačiau vairuoti dar įdomiau. Rekomenduojamos Competition versijos kaina apie 38 600 eurų.
Mercedes AMG A45 garantuotai pateisins tų lūkesčius, kuriems svarbiausias – kasdienybės ir sportiškumo balansas. Tai universalus automobilis, galintis pasiūlyti ir jaudinančius pasivažinėjimus, ir praktišką erdvę kasdieniams poreikiams patenkinti.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.