Nissan GT-R kupė – tai vienas iš tų automobilių, kurie nepalieka abejingų. Nuo pat pirmųjų modelių sportinio charakterio „Skyline“ laikų, šis automobilis žavėjo ne tik įspūdingu greičiu, bet ir sudėtingomis technologijomis. Perėjus prie jau visiems prieinamo GT-R modelio, sparta ir našumas išliko ryškiausiais šio automobilio bruožais, o šią japonišką legendą įsigyti galima ir Lietuvoje, rinkoje ieškant naudoto varianto.
Bendrasis vaizdas
Nissan GT-R – tai stebėtinai universalus, tačiau kartu grynos sportinės genetikos kupė. Tai itin galingas automobilis, kuris prilygsta ar net lenkia daugelį vokiškų ir itališkų superautomobilių pagal dinamiką, tačiau išlaiko praktiškumą – ir visa tai už gerokai patrauklesnę kainą.
- Stulbinantis variklio galingumas
- Puikus sukibimas ir valdymas
- Geras kainos ir našumo santykis
- Kampuose jaučiasi masyvesnis nei kai kurie varžovai
- Vidaus apdaila gali palikti pigumo įspūdį
- Aukštos eksploatavimo išlaidos
Galia ir įranga
Pagrindinė GT-R jėga slypi 3,8 litro V6 biturbo variklyje. Pirmieji modeliai pasiūlė net 478 AG, o vėlesniais metais galia nuolat augo – 2010 m. pasiekta 523 AG riba, 2012 m. – 545 AG, o specialioje Nismo versijoje – net 592 AG. Naujausi standartiniai modeliai išvysto jau 562 AG. Nepaisant nemenkos masės ir visų varančiųjų ratų sistemos, automobilis iki 100 km/h šauna per maždaug 3 sekundes, o didžiausias greitis siekia apie 315 km/h.
Net bazinė komplektacija neatrodo skurdi: šešios oro pagalvės, be rakto užvedimo sistema, 20 colių ratlankiai, LED žibintai ir parkavimo jutikliai, taip pat 11 garsiakalbių garso sistema, skaitmeninis radijas ir SD kortelių navigacija. Tai įranga, padedanti išlaikyti modelio populiarumą net ir bėgant metams.
Komfortas ir salono savybės
GT-R interjeras visada buvo funkcionalus, bet pirkėjai dažnai pastebėdavo, kad kokybė – ne stiprioji pusė. Vairuotojo vieta – patogi ir reguliuojama, tačiau plastiko kokybė ir gausus interjero mygtukų skaičius ankstyvuose modeliuose nekelia didelio žavesio. Vėlesniuose automobiliuose daugiau odos, apdaila jaukėsne, bet bendra stilistika išlieka santūri ir kiek pasenusi.
Centrinis ekranas – 8 colių įstrižainės, veikia paprastai, tačiau greičiu ir išmaniu funkcionalumu neprilygsta moderniausioms sistemoms, trūksta programėlių ir telefono ryšio sprendimų. Galinės sėdynės – simbolinės, tiks paaugliams ar mažesniems vaikams (yra Isofix sistema), tačiau bagažinė džiugina erdve – čia telpa ir golfo lazdos, ir keli talpūs krepšiai.
Kelių pojūčiai
Važiuojant bet kuriuo GT-R, įspūdžių nestinga: variklis ne tik galingas, bet ir labai garsus, nors pagal variklio garsų grožį jis nusileidžia konkurentams iš Vokietijos ar Italijos. Starkiausias šio automobilio privalumas – pasitikėjimą keliantis valdymas ir tikslus hidraulinis vairas. Vis dėlto GT-R kampuose jaučiasi sunkesnis, o posūkiuose subtilumo – mažiau nei Porsche 911. Suspensija gana kieta, triukšmo lygis salone didesnis negu daugelyje konkurentų, ypač lyginant su „Track Edition“ versijomis, kurios labiau orientuotos į trasą.
Ekonomiškumas ir priežiūros kaštai
Renkantis naudotą GT-R, verta žinoti, kad šio modelio išlaikymas nebus pigus. Oficialios degalų sąnaudos siekia apie 9,8 l/100 km, o CO₂ emisija – 275 g/km. Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų, tad sportiniams automobiliams, kaip šis, prievolė sumokėti papildomą mokestį yra reikšminga.
Prie nuosavybės kainų tenka pridėti ir brangesnį draudimą, bei faktą, jog rimtesnė priežiūra geriausiai atliekama specializuotose servisuose. GT-R reikalauja aptarnavimo kas 12 mėnesių arba 14 484 km, todėl remonto išlaidos taip pat bus didesnės nei įprastam automobiliui.
Kainos naudotų modelių rinkoje
Rinkoje GT-R kainos priklauso nuo metų, ridos bei techninės būklės. Patiems pigiausiems, daug važiuotų modelių, teks skirti apie 30 420 eurų. Už 2009 metų, vidutine rida važiuotą modelį su serviso istorija, patariama skirti 31 590–35 100 eurų. 2010 metų automobiliai kainuoja apie 36 330–40 140 eurų, o už 2011 m., ypač gerai išlaikytą – gali tekti sumokėti iki 45 350 eurų. Naujesni, 2015 m. modeliai siekia 64 350 eurų ir daugiau.
Kurį GT-R verta rinktis?
Kurią versiją pasirinkti, dažniausiai lemia biudžetas. Bėgant metams, GT-R keitėsi – galingumas ir važiavimo savybės nuolat augo, tačiau interjere didžiausi pokyčiai atsirado tik vėlėsnėse kartose. Dažniausiai patariama rinktis bazinę, standartinį variklį turinčią versiją – ji ir taip labai galinga, o ypatingos trasų modifikacijos daugeliui kasdien nėra aktualios ir gali būti mažiau komfortiškos. Bendras favoritas lieka 3.8 GT-R modelis.
Alternatyvos GT-R kupė
Pagrindiniais konkurentais GT-R išlieka kiti sportiniai kupė. Porsche 911 – legendinis, greitas, patikimas ir stebėtinai komfortiškas automobilis su dviem galinėmis sėdynėmis. Kitas pasirinkimas – BMW M4, pasižymintis puikiu dinamizmu bei talpia galine sėdima vieta. Šis modelis kainuoja kiek mažiau už GT-R ir gali būti patogesnis kasdienėms reikmėms.
Nesvarbu, kuris variantas artimiausias širdžiai, GT-R išlieka vienu racionaliausių pasirinkimų sportinių automobilių klasėje. Tai automobilis tiems, kurie ieško drąsos, universalių galimybių ir neįkainojamų įspūdžių už vairo.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.