Iš antrinės rinkos elektromobilių vis labiau populiarėjant, Nissan Leaf dažnai atsiduria ieškančiųjų naudoto modelio sąrašuose. Anksčiau Leaf buvo laikomas daugiau nišiniu pasirinkimu, tačiau antrosios kartos modelis tapo rimtu konkurentu įprastiems šeimos automobiliams. Sumažėjus kainoms, naudotas Nissan Leaf dabar siūlo vartotojui daug privalumų – tiek ekonomiškumą, tiek aplinkai draugišką eksploataciją.
Bendra apžvalga
Nissan Leaf yra puikiai sukomplektuotas elektromobilis, kuris naudoto automobilio pirkėjui siūlo patrauklią kainą ir gausų įrangos kiekį. Važiuoti juo lengva ir malonu, tačiau patogumu ar praktiškumu Leaf šiek tiek nusileidžia tokiems modeliams kaip VW ID.3. Modelio pagrindiniai pliusai išlieka našumas, ekonomiška eksploatacija ir įranga, o tarp trūkumų galima įvardyti kuklesnę galinę keleivių erdvę ir ne pačius prabangiausius salono apdailos sprendimus.
Važiavimas ir dinamika
Nissan Leaf siūlomas su dviem skirtingomis baterijomis ir varikliais – 40 kWh baterija su 148 AG elektriniu varikliu arba galingesne 62 kWh baterija ir 214 AG varikliu. Įsibėgėjimas net ir bazinėje versijoje įspūdingas – iki 100 km/h automobilis įgreitėja per maždaug 8 sekundes. Greitesnėje versijoje vairuotojui patartina būti švelnesniu, nes per anksti stipriau nuspaudus akceleratorių galima pajusti, kaip slysta priekiniai ratai.
Važiuojant posūkiuose Leaf pasižymi pakankamai standžia pakaba ir tiksliu vairavimo pojūčiu. Nors entuziastingiems vairuotojams galbūt norėsis aštraus sportiškumo, didžiausias dėmesys čia skiriamas saugumui ir kasdieniam komfortui. Kelionė dažniausiai būna rami – vidaus degimo variklio triukšmo nėra, tačiau vėjo ir kelio garsų pasigirsta kiek daugiau.
Regeneracinė stabdžių sistema apčiuopiamai sulėtina automobilį vos palikus akceleratorių – ypač aktyvavus e-Pedal režimą, kuris leidžia beveik visiškai valdyti automobilio greitį vien akceleratoriumi. Reikalinga energija važiuojant ir stabdant surenkama atgal į bateriją, tad nuvažiuojamas atstumas efektyviau naudojamas.
Salonas ir praktiškumas
Vairuotojo vieta – pakankamai aukšta, kas užtikrina gerą kelio matomumą, nors per stambius galinius statramsčius žiūrint atgal vaizdas kiek apribotas. Daugelyje komplektacijų jau nuo bazinės įrangos įdiegiama galinio vaizdo kamera. Prietaisų skydelis tvarkingas, dauguma funkcijų lengvai ir intuityviai pasiekiamos per 7 colių (arba 8 colių nuo 2019 m.) lietimui jautrų ekraną. Mygtukai šonuose leidžia greitai pasirinkti norimą meniu.
Vidinė apdaila kiek paprastesnė nei kai kuriuose konkurentuose – pavyzdžiui, pas Volkswagen e-Golf plastikai ir jungikliai dažnai atrodo solidesni. Priekyje erdvės pakanka, tačiau vairaračio reguliavimas apribotas tik aukštyn žemyn – kai kuriems vairuotojams gali būti sunku rasti sau patogiausią poziciją. Galinė sėdynė dėl žemesnės stogo linijos labiau tiks žemesniems keleiviams, nes aukštesniems pritrūks vietos galvai.
Bagažinės ilgis pralenkia dalį konkurentų, tačiau pakrovimo aukštis čia gana nemažas. Komplektacijos su Bose garso sistema šiek tiek sumažina bagažinės talpą dėl įdiegtų žemų dažnių kolonėlių ir stiprintuvų.
Komplektacijos ir įranga
Nissan Leaf siūlomas kelių lygių įranga. Pagrindinės įrangos Visia versija buvo greitai išimta iš pasiūlos – pirkėjai dažniausiai rinkdavosi Acenta komplektaciją, kuri jau turi lengvojo lydinio ratlankius, eismo juostos palaikymo bei aklosios zonos įspėjimus, adaptyvią kruizo kontrolę, 7 colių informacinį ekraną ir galinio vaizdo kamerą.
Vidutinė N-Connecta versija siūlo 17 colių ratlankius, 360° vaizdo kamerų sistemą, šildomas sėdynes ir vairą, taip pat priekinio ir galinio parkavimosi jutiklius. Tekna komplektacija papildyta pusiau autonominių vairavimo sistemų komplektu ProPilot ir Bose 7 garsiakalbių garso sistema. e+ N-TEC bei e+ Tekna yra su didesne 62 kWh baterija – pirmoji turi pilnai LED žibintus, o antroji pasižymi atnaujinta aukštos kokybės Bose sistema.
Kaina ir eksploatacijos sąnaudos
Naudotų Nissan Leaf kainos Lietuvoje priklauso nuo metų, ridos bei komplektacijos. Ankstyvas 2018 m. modelis su didesne rida kainuoja apie 7 020 eurų, mažiau naudoti automobiliai – nuo 9 360 eurų. Galingesnė e+ Leaf versija paprastai kainuoja apie 11 700 eurų. Naujasis N-Connecta (2023 m.) dažniausiai kainuoja virš 14 040 eurų, o Tekna modeliai – maždaug nuo 17 550 eurų. Ką tik pagaminti Leaf modeliai su nedidele rida siekia apie 19 890 eurų.
Veikimo efektyvumas
Norint optimizuoti eksploatavimo išlaidas, verta rinktis naktines elektros tarifų zonas ir krauti automobilį namuose. Nissan deklaruoja, kad 40 kWh Leaf nuvažiuoja iki 270 km pagal WLTP emisijų bandymus, tačiau realiomis sąlygomis šis atstumas dažniausiai siekia apie 205 km. 62 kWh modelis realiomis sąlygomis gali įveikti iki 350 km vienu įkrovimu, kas beveik atitinka gamintojo deklaruojamą 385 km atstumą.
Krauti Leaf galima per „Type 2“ jungtį kaip daugumą kitų elektromobilių, o greitam įkrovimui skirtas „CHAdeMO“ standarto lizdas. Naudojant 7kW namų stotelę, pilnai įkrauti 40 kWh Leaf užtrunka apie 7,5 valandos, o naudojant 50 kW greito įkrovimo stotelę nuo 20 iki 80 proc. baterijos pakrausite per valandą. 62 kWh modelio įkrovimas per greitą stotelę užtrunka apie 1,5 valandos, o su įprasta namų rozetės jungtimi – iki 32 valandų nuo visiškai tuščios iki pilnos baterijos.
Draudimas, aptarnavimas, taršos mokestis
Lietuvoje draudimo įmokų dydis dažnai priklauso nuo pasirinkto modelio, vairuotojo stažo ir kitų parametrų, tačiau paprastai Nissan Leaf draudimas kainuoja mažiau nei didesnei daliai tradicinių automobilių. Gamintojas rekomenduoja atlikti techninę priežiūrą kas 29 000 km – mažesnioji apžiūra kainuoja apie 186 eurus, didesnė – apie 244 eurus.
Lietuvoje elektromobiliui taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos (ji čia – lygi nuliui), kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Tai reiškia, kad už Nissan Leaf ar kitą elektromobilį šis mokestis šiuo metu neskaičiuojamas.
Saugumas ir patikimumas
Nissan Leaf sulaukė aukščiausio įvertinimo – penkių žvaigždučių – Europos saugumo bandymuose, atliktuose 2018 m. Norintiems gausios saugumo sistemos rekomenduojama rinktis Acenta ir aukštesnes komplektacijas, kuriose diegiamos papildomos pagalbos vairuotojui technologijos.
Bazinė gamyklinė garantija taikoma trejiems metams arba 96 000 km, elektrinės pavaros – penkeriems metams arba 96 000 km, o baterijai – aštuoneriems metams arba 160 000 km.
Patikimumo aspektu 2018–2024 m. Leaf modeliai sulaukė skirtingų vertinimų: dauguma savininkų pabrėžė aukštą patikimumą, tačiau nemažai kartų buvo minėtos smulkios elektros sistemos klaidos, įspėjamųjų lempučių suveikimas ar kartais pasikartojančios įkrovimo sistemos problemos. Serviso aptarnavimo kokybė taip pat nevienoda – vieni savininkai džiaugiasi greitu aptarnavimu, kiti skundžiasi užtrukusiomis remontų eilėmis ir brangiais smulkių problemų šalinimais.
Rekomendacijos renkantis modelį
Iš Nissan Leaf versijų racionaliausias pasirinkimas dažnam vairuotojui – 40 kWh modelis. Jis pigesnis ir dažniau pasitaikantis rinkoje, tuo pačiu yra kiek lengvesnis ir malonesnis vairuoti. Komplektacija Acenta galėtų būti optimaliausia dėl plataus standartinės įrangos – lengvojo lydinio ratlankiai, klimato kontrolė, automatiniai žibintai bei lietaus jutikliai, kruizo kontrolė, beraktė užvedimo sistema ir gausiai integruotos saugumo funkcijos. Jei norite šildomų sėdynių ar parkavimo jutiklių, vertėtų atidžiai ieškoti variantų su šiais priedais.
Kokie konkurentai?
Iš alternatyvų atidžiai vertinamas Renault Zoe – jo įsigijimo ir naudojimo kaštai ypač maži. Šis modelis tylus, patogus ir turi puikų nuvažiuojamą atstumą, nors ankstesnių metų modeliai buvo kiek mažiau patikimi nei Leaf.
Ieškantiems aukštesnės klasės alternatyvos tinkamas variantas būtų Volkswagen e-Golf – realiomis sąlygomis nuvažiuojantis apie 200 km, tačiau kainuojantis brangiau. Visgi, vairavimo pojūtis čia labai malonus ir šis modelis gali būti kraunamas tiek per įprastą rozetę (pilnas įkrovimas trunka apie 13 valandų), tiek per greito įkrovimo stoteles (apie 4 valandas).

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.