„Nissan Primera Sedanas (2002–2006) apžvalga“

„Nissan Primera Sedanas (2002–2006) apžvalga“

Nissan Primera yra funkcionalus ir patikimas šeimos automobilis, kuris stipriai konkuruoja su kitais vidutinės klasės modeliais. Nors vairavimo pojūčiu jis nedaug nusileidžia, pavyzdžiui, „Ford Mondeo“, Primera pasižymi geru stabilumu posūkiuose, geru sukibimu su keliu ir standžiu, tačiau komfortabiliu važiuoklės darbu.

Pagrindiniai niuansai

Nors važiuoklė yra gana standi ir mieste kelio nelygumai jaučiasi stipriau, automobilis puikiai išlygina didesnes duobes esant didesniam greičiui. Vairas – labai lengvas, todėl manevruoti paprasta, tačiau pasigendama solidesnio atsako. Visi varikliai reaguoja greitai, veikimas sklandus, o kartu su standartine mechanine pavarų dėže važiavimas tampa malonus ir lengvas.

Kasdienis naudojimas

Nissan Primera išsiskiria erdvia ir savito dizaino interjeru. Viduje telpa penki suaugusieji, užpakalinė sėdynė kiek aukštesnė nei priekinės, todėl salone juntama daugiau erdvės. Vairavimo pozicija – patogi, o bagažinė, nors ir talpi, turi siaurą angą, todėl įkrauti didelius daiktus gali būti kiek sudėtingiau.

Automobilis puikiai tinka ilgoms kelionėms – važiuojant magistralėje, salone vyrauja ramybė, tačiau kartais gali girdėtis vėjo ūžesys. Automatinė CVT pavarų dėžė spartesnio įsibėgėjimo metu gali paskatinti didesnį variklio triukšmą.

Eksploatacijos išlaidos

Degalų sąnaudos ir taršos mokestis

Dėl naujesnių emisijų reglamentų Lietuvoje taikomas automobilių taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų tipo ir pirmos registracijos metų, tad perkant naudotą Primera reikėtų įvertinti šias išlaidas. Dyzeliniai varikliai pasižymi geriausiu ekonomiškumu – realiai galima tikėtis apie 6 L/100 km, tačiau tokie modeliai įprastai brangesni. Verta suskaičiuoti, kiek kilometrų važiuosite, nes tik intensyviai naudojant dyzelio taupumas atsipirks papildomai sumokėta kaina. Jei nuvažiuojate mažiau kilometrų per metus, racionaliausias pasirinkimas – 1.8 ltr benzininis variklis, kuris pigesnis įsigyti ir naudoja apie 8 L/100 km. 2.0 ltr variklis suvartoja maždaug pusė litro daugiau degalų šimtui kilometrų.

Automobilio priežiūra nėra pati pigiausia šioje klasėje – lyginant su kai kuriais konkurentais, kaip Mazda 6 ar Toyota Avensis, aptarnavimo kainos gali būti kiek didesnės.

Kuris modelis geriausias?

Svarstant apie salono kėbulo Primera versiją, verta žinoti, kad šios gamyba sustabdyta 2004 metais, tad naujesnių nerasite. Jei norisi dar praktiškesnio varianto – verta ieškoti penkerių durų modelio, nes iš esmės vairavimo pojūčiai tarp versijų nesiskiria.

Variklių paletė labai draugiška pasirinkimui: 1.8 ltr benzinas su 114 AG, 2.0 ltr benzinas su 138 AG ir dyzelinis 2.2 ltr – nuo 124 AG iki 136 AG, priklausomai nuo pagaminimo metų. Dyzeliniai variantai išsiskiria trauka ir mažesnėmis sąnaudomis, tačiau jų kaina didesnė. Jei svarbi ekonomija ir įsigijimo kaina – optimaliausias pasirinkimas yra 1.8 litrų benzininis variklis. 2.0 ltr benzinas užtikrina daugiau galios ir rafinuotumo, tačiau reikalauja daugiau kuro.

Komplektacijos pasirinkimas

  • Pagrindinėje komplektacijoje (S) yra klimato kontrolė, šešios oro pagalvės ir elektriniai priekiniai langai.
  • SE versija papildomai turi lengvo lydinio ratlankius, elektrinius galinius langus ir aukštesnės klasės garso sistemą – tai geriausias kainos ir įrangos santykis.
  • SVE komplektacija su standartine navigacijos sistema – mažai aktuali ir už ją neverta permokėti. Visi svarbiausi valdymai išdėstyti centrinėje ekrano konsolėje: nuo garso sistemos, klimato kontrolės iki navigacijos ir galinio vaizdo kameros (kur yra įrengta).

Kokie yra alternatyvūs variantai?

Rinkoje „Nissan Primera“ dažnai lyginama su tokiais modeliais kaip „Mazda 6“, „Toyota Avensis“, „Peugeot 407“ ar „Ford Mondeo“. Šie automobiliai, kaip ir Primera, turi suprantamą priežiūros istoriją, platų pasirinkimą naudotų detalių ir panašias eksploatacijos išlaidas, tad vertėtų įtraukti juos į paiešką.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *