Peugeot 206 SW – tai universalus mažos klasės automobilis, kurio pagrindinė stiprybė visada buvo kompaktiškumas ir universalumas. Tačiau palyginti su stilingu 206 hečbeku, universalui pritrūksta patrauklumo – „žavumo“ efektas beveik visiškai išblėso. Dauguma trūkumų, būdingų hečbekui, čia taip pat išliko.
Bendra apžvalga
Nors išvaizda šiek tiek praradusi žavesį, Peugeot 206 SW visgi vertas dėmesio kaip mažos klasės universalas. Didžiausi minusai slypi vairuotojo vietoje – sėdėjimo padėtis nepatogi, daugelis vairuotojų sunkiai ras tinkamą poziciją dėl keistos sėdynės ir vairo padėties santykio. Vidaus erdvė nėra išskirtinai didelė, o interjeras atrodo gana paprastai, ypač lyginant su kai kuriais varžovais.
Pliusai ir minusai
- Pagrindinis privalumas – talpi bagažinė, kurios forma leidžia patogiai vežti daugiau daiktų nei hečbeko versijoje. Gale sėdintiems keleiviams taip pat daugiau vietos virš galvos.
- Ekonomiškumą padidina tai, kad išlaidos šiam modeliui – tiek įsigijimo, tiek priežiūros, – palyginti žemos.
- Vairavimo savybės taip pat vertos pagyrų: važiuoklė yra pakankamai manevringa, o pakaba sugeba išlaikyti komfortą net važiuojant prastesniais keliais. Vis dėlto triukšmo lygis važiuojant didesniu greičiu – gana didelis, o mažesnės galios varikliai nėra itin rafinuoti.
- Vairavimo padėtis lieka pagrindiniu trūkumu: kai kuriems vairuotojams įprasti prie vairo nebus lengva. Pavarų svirtis veikia ne itin tiksliai, o interjero plastikai atrodo pigiai.
Išlaikymo sąnaudos
Peugeot 206 SW pasižymi draugiška eksploatacijos kaina. Už naudotą šį universalą dažnai mokėsite vos šiek tiek daugiau nei už penkiaduriį hečbeką. Kuro sąnaudos priklauso nuo variklio: beveik visi, išskyrus 2.0 litro benzininius, vidutiniškai suvartoja apie 6,0–7,0 litro 100 km. Dyzeliniai variantai sunaudoja dar mažiau – apie 5,0 litro 100 km.
Draudimo įmokos nėra didelės, o automobilio priežiūra, ypač tvarkant ne oficialioje atstovybėje, leis dar labiau sumažinti išlaidas.
Lietuvoje šio automobilio taršos mokestis priklauso nuo anglies dvideginio išmetimo, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Dyzeliniai varikliai, ypač naujesni, paprastai generuoja mažiau CO₂, todėl, dažnu atveju, yra palankesni vertinant papildomas eksploatacines išlaidas.
Patariami pasirinkimai
Kurį Peugeot 206 SW rinktis?
- Optimalus pasirinkimas – 1.6 HDi dyzelinis variklis, kuris pasižymi 81 kW (110 AG) galia ir geru balansu tarp ekonomiškumo bei dinamikos. Visgi šis variantas pasirodė tik vėlyvuosiuose modeliuose.
- Jei perkate anksčiau pagamintą automobilį, verta rinktis 2.0 HDi variklį (66 kW, 90 AG). Jis užtikrina geresnę dinamiką ir mažesnes sąnaudas nei dauguma benzininių variantų.
- Vertėtų vengti silpnesnių benzininių variklių – pavyzdžiui, 1.1 arba 1.4 litro. Jie per silpni ir neteikia važiavimo malonumo. Galingesni 1.6 ir 2.0 benzinai yra gyvybingesni, tačiau dyzeliniai varikliai išlieka praktiškesni dėl geresnių kuro sąnaudų.
- Yra ir 1.4 HDi dyzelis – jis ekonomiškas, tačiau malonesnis vairavimas ir našesnė dinamika pasiekiama su didesnės galios dyzeliais.
Pigesnės komplektacijos modeliai, ypač ankstyvųjų laidų, nėra labai turtingi įrangos. Vis dėlto vidutinio lygio komplektacija XT dažniausiai pasiūlys viską, ko reikia kasdieniam naudojimui.
Ką verta žinoti renkantis alternatyvas?
Rinkoje nėra daug tiesioginių Peugeot 206 SW konkurentų – jei ieškote kompaktiško universalo, galite dar pažiūrėti į tokius modelius kaip Renault Clio ar Ford Fiesta universalus. Visgi 206 SW išlieka vienas pigiausių tokio tipo variantų, gerai derindamas praktiškumą ir ekonomiškumą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.