„Peugeot 208 hečbeko (2012–2019) apžvalga“

„Peugeot 208 hečbeko (2012–2019) apžvalga“

Peugeot 208 naudotų hečbekų pasirinkimas – viena dažniausių alternatyvų keičiant automobilį į mažos klasės modelį. Nors „Peugeot“ ilgus metus sunkiai sekėsi atkartoti legendinio 205 modelio sėkmę, 2012 m. pristatytas 208 vėl sugrąžino šiek tiek prarasto žavesio.

Stilius ir įspūdžiai

208 modelis iš karto traukia akį išvaizda – kompaktiška forma, išraiškingos detalės ir šypseną primenanti priekinė dalis leidžia jam išsiskirti prie visų kitų miesto automobilių. Kiti žinomi šio segmento konkurentai, kaip „Ford Fiesta“ ar „Volkswagen Polo“, retai sukuria tokį charizmatišką įspūdį. Salone taip pat juntama aukštesnės klasės dvasia – tvarkingas prietaisų skydelis, apgalvotos smulkmenos ir kokybiškos medžiagos.

Modelių įvairovė ir įranga

Peugeot 208 buvo siūlomas su plačiu variklių pasirinkimu: tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai, kurių galia – nuo ekonomiškų 68 AG iki sportiškų 205 AG. Įrangos lygių variantai labai įvairūs – pirkėjui siūlyta bazinė komplektacija su šildomais veidrodėliais, oro kondicionieriumi, kruizo kontrole ir Bluetooth, o aukštesnės įrangos versijose rasi 15–17 colių lengvojo lydinio ratlankius, LED dienos šviesas, galinio vaizdo kamerą ar panoraminį stogą. Sportinių variantų gerbėjams tiekta net trys GTi versijos, iš kurių sportiškiausia – su Torsen diferencialu ir specialia važiuokle, galingu turbobenzininiu varikliu bei unikalia vidaus apdaila.

Vairavimo patirtis ir erdvės pojūtis

Kelyje Peugeot 208 pasižymi reakcija ir gera dinamika, tačiau komfortas ne visuomet atitinka lūkesčius. Varikliai linkę būti triukšmingi, garsas ir vibracija jaučiama salone. Vairo mechanizmas lengvas, tačiau kai kuriems vairuotojams jis gali pasirodyti pernelyg atsietas nuo kelio. Dizaino ypatybė – mažas vairas ir aukštai išdėstyti prietaisai – ne visiems patiks: žemesniems vairuotojams gali būti sunku įžiūrėti visą informaciją spidometre.

Priekyje važiuoti komfortiška – sėdynės patogios, o apdailos kokybė maloniai nustebina. Tačiau galinių sėdynių erdvė ir bagažinės talpa vidutiniška – čia kai kurie konkurentai lenkia 208 modelį.

Patobulinimai ir taršos mažinimas

2015 metais modelio gamoje atsirado vizualinių pokyčių, atnaujintas įrangos paketas bei efektyvesni, aplinką mažiau teršiantys varikliai. Nuo 2019 m. pasirodė visiškai naujas 208, kuris tapo erdvesnis, ilgesnis bei lengvesnis.

Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis

Kasdieniniam naudojimui Peugeot 208 išlieka ekonomiškas pasirinkimas. Realios degalų sąnaudos priklauso nuo variklio: 1,2 l benzininis variklis paprastai sunaudoja apie 5,8 l/100 km, o dyzelinis 1,4 l modelis – apie 3,4 l/100 km. Gamintojo pažadai apie itin mažas sąnaudas retai atspindi realybę, tačiau, palyginti su daugybe konkurentų, Peugeot variklių efektyvumas yra panašus.

Lietuvoje dėl aplinkos apsaugos įvestas taršos mokestis priklauso nuo automobilio pirmos registracijos metų, kuro tipo ir CO₂ emisijos. Ypač mažai taršių variklių modeliai gali būti apmokestinami palyginti nedideliais tarifais, o galingesni ar didesnės taršos variantai – brangiau.

Techninė priežiūra Peugeot 208 modeliams dažniausiai nėra brangi. Netgi įgaliotuose servisuose kainos išlieka prieinamos, o detalių pasiūla Lietuvoje plati, todėl remontai dažniausiai nestebina didelėmis sąnaudomis.

Kurią komplektaciją rinktis?

208 modelis gana lengvas, todėl net pagrindiniai benzininiai varikliai yra pakankami kasdieniams poreikiams. Dyzeliniai automobiliai ypač ekonomiški, tačiau jų eksploatacija reikalauja ilgesnių nuvažiuojamų atstumų, kad nebūtų problemų su kietųjų dalelių filtrais. Miestui ar trumpoms kelionėms idealiai tiks 1,2 l 82 AG benzininis variklis – tai optimalus sprendimas derinant ekonomiškumą ir naudojimo paprastumą.

Vertėtų vengti bazinės „Access“ komplektacijos dėl skurdžios įrangos. Dažniausiai perkamas „Active“ lygis jau turi visas reikalingas miesto automobiliui funkcijas ir išlieka patrauklus pagal kainą. Norint daugiau įrangos ar išskirtinumo, galima dairytis specialių „Roland Garros“ ar „GT Line“ versijų – jos turi išskirtinius akcentus ir papildomą įrangą.

Kainos ir pasirinkimas rinkoje

Naudotų Peugeot 208 kainos prasideda maždaug nuo 2 340 iki 3 510 eurų už seniausius modelius su didesne rida. Rekomenduojama rinktis šiek tiek brangesnius, nuo 3 510 iki 4 680 eurų kainuojančius automobilius, kurių rida nedidelė ir geriau išsaugota techninė būklė. 2016–2017 metų modeliai kainuoja apie 5 850–8 190 eurų, o sportinio GTi varianto kainos dažniausiai prasideda nuo 5 850 eurų. Visgi svarbiausia – automobilio būklė ir tvarkinga aptarnavimo istorija.

Kokie konkurentai?

Renkantis mažą miesto automobilį verta atkreipti dėmesį į „Ford Fiesta“ – jis išsiskiria vairavimo malonumu, komfortu ir pigia eksploatacija. „Volkswagen Polo“ patrauklus ieškantiems rafinuoto interjero ir išbaigtumo pojūčio, tačiau jo kaina dažnai būna aukštesnė. Ieškantiems išskirtinumo tiktų „Mini“ hečbekas – jis žaismingas, tačiau praktiškumas šioje vietoje prastesnis nei 208 ar kitų konkurentų modeliuose.

Išvada

Jeigu ieškote automobilio, kuris derintų gerą dizainą, patikimumą, ekonomiškumą ir nereikalautų didelių investicijų į eksploataciją, Peugeot 208 yra svarstytinas pasirinkimas. Svarbiausia – kruopščiai pasitikrinti pasirinktą automobilį ir pirkti variantą su tvarkinga aptarnavimo istorija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *