Peugeot 308 GTI (2015–2021 m.) apžvalga

Peugeot 308 GTI (2015–2021 m.) apžvalga

Ieškodami sportiško hečbeko šiandien galite rinktis iš daugybės modelių – nuo japoniškų iki vokiečių ar korėjiečių. Prieš keliolika metų pagrindiniai pasirinkimai buvo vos keli, o Peugeot 205 GTi ilgą laiką buvo viena ryškiausių klasės žvaigždžių. Būtent 205 GTi paveldu remiasi ir Peugeot 308 GTi – nedidelis, bet galingas sportinis hečbekas, kuris perėmė dalį pirmtako dvasios, tačiau prisitaikė prie šiuolaikinės konkurencijos.

Automobilio pobūdis

Peugeot 308 GTi siekia išsiskirti sportiškumu – šį įspūdį kuria ne tik charakteris, bet ir išvaizda. Jo kėbulas yra žemesnis ir standesnis už įprasto 308 modelio. Platesnės provėžos, didesni lengvojo lydinio ratlankiai, efektyvūs stabdžiai ir sportinės padangos papildo agresyvų stilių. Po variklio dangčiu – 1,6 litro keturių cilindrų benzininis motoras, išvystantis 182 kW (247 AG) arba 197 kW (268 AG), priklausomai nuo komplektacijos.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

  • Galingi varikliai
  • Patogios sportinės sėdynės
  • Pilna komplektacija su šiuolaikinėmis technologijomis
  • Nesportiški vairuotojui grįžtantys pojūčiai iš vairo
  • Ribota vieta gale

Įranga ir salonas

308 GTi įranga išsamiai orientuota į vairuotoją. Standartinė komplektacija apima sportinius slenksčius, gilią priekinę buferį ir galinį difuzorių, masyvią dvigubą išmetimo sistemą, parkavimo jutiklius, LED žibintus, automatiškai veikiančius valytuvus ir priekinio apšvietimo sistemas. Salonas išsiskiria pusiau odinėmis, pusiau Alcantara aptrauktomis šildomomis ir masažuojančiomis sportinėmis sėdynėmis, dviejų zonų klimato kontrole bei 24,6 cm (9,7 colio) lietimui jautriu multimedijos ekranu, kuriame veikia navigacija, radijo, USB bei „Bluetooth“ palaikymas, ir galinio vaizdo kamera.

Sportinę nuotaiką papildo perforuotos odos vairas, o centrinėje konsolėje įrengtas „Sport“ mygtukas leidžia padidinti variklio reakciją, pakeisti prietaisų skydelio apšvietimą į raudoną ir matyti išsamesnius parametrus apie našumą ar turbiną. Visgi kai kuriems vairuotojams ergonomika bus ne visiems priimtina dėl „i-Cockpit“ dizaino, kai prietaisai išdėstyti aukštai, o vairas yra ypač mažas. Tokia kombinacija gali užstoti dalį prietaisų, ypač žemesnio ūgio vairuotojams.

Naudojamos apdailos medžiagos išties dailios, tačiau vietomis sutaupoma – kai kuriuose paviršiuose vyrauja kietas, braižymui neatsparus plastikas. Priekyje vietos užtektinai, tačiau gale aukštesni keleiviai jausis ankštokai. Bagažinė – bene viena didesnių šioje klasėje ir patogi naudoti.

Važiavimo įspūdžiai

Kelyje Peugeot 308 GTi žavi dinamiškumu – variklis gan gyvybingas, galia pasiskirsto tolygiai visame sūkių diapazone. Pajudėjus jaučiamas solidus sukibimas, o automobilis greitai reaguoja į vairo judesius. Visgi vairas atrodo kiek atsietas – informacijos apie kelią grįžta nedaug. Dėl tvirtos pakabos automobilis suvaldomas tiksliai, tačiau ilgose kelionėse išlieka pakankamai komfortiškas. Vienintelis minusas – šešių pavarų mechaninė dėžė, kuri galėtų veikti dar tikslesniu ir greitesniu žingsniu.

Panaudoto Peugeot 308 GTi kainos

Naudoto Peugeot 308 GTi kaina Lietuvoje priklauso nuo pagaminimo metų, variklio versijos, ridų ir būklės – 2015 m. GTi su vidutine rida ir tvarkinga aptarnavimo istorija iš nepriklausomo pardavėjo kainuos nuo 14 000 eurų. Už 16 000–18 700 eurų galima įsigyti galingesnes 270 AG versijas iš 2016–2017 m., o 2018–2019 m. GTi kainuos 19 900–22 200 eurų. Geriausi vėlesnių metų egzemplioriai kainuoja atitinkamai daugiau.

Eksploatacijos sąnaudos

Didžiausios galios 270 versija efektyviausiai naudoja kurą – gamintojas deklaruoja vidutines sąnaudas 6,0 l/100 km (pagal senesnius matavimo ciklus), o CO₂ emisija siekia 139 g/km. 260 AG versija – 6,5 l/100 km. Lietuvoje kasmetinė taršos mokesčio suma apskaičiuojama pagal automobilio CO₂ emisiją, kuro rūšį ir pirmosios registracijos metus, tad GTi, kaip sportinis modelis, bus kiek brangesnis nei vidutinis automobilis.

Draudimo kainos dažniausiai pagrįstai atspindi automobilio pobūdį – jis priskiriamas vidutinio dydžio rizikos grupei. Techninės priežiūros ir remonto išlaidos taip pat išlieka vidutinės; kai kurie serviso centrai siūlo išsimokėtinai mokamas priežiūros programas, kurios leidžia iš anksto planuotis lėšas.

Kokį Peugeot 308 GTi verta rinktis?

Patartina rinktis 270 AG versiją – už artimą kainą ji bus kiek galingesnė ir efektyvesnė nei bazinė, ypač jei ieškote naujesnio automobilio. Visi 308 GTi komplektuojami su mechanine pavarų dėže ir penkiomis durelėmis. Ji pasižymi subalansuotu našumu, kasdieniu patogumu ir ryškia išvaizda.

Alternatyvos

Tarp pagrindinių konkurentų – legendinis Volkswagen Golf GTI. Tai solidesnis, tiesioginiam varžovui artimas modelis, kuris pasižymi universaliu charakteriu bei ilgaamžiškumu. Norintiems išskirtinių pojūčių ar visų varančiųjų ratų, vertėtų pasvarstyti galimybę įsigyti Ford Focus RS su galimybe mėgautis galiniais ratais pagrįsta važiuokle ir itin gera dinamika, nors jo sėdėjimo pozicija gana aukšta, o salonas – mažiau išbaigtas kokybės požiūriu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *