Peugeot 806 – daugiafunkcis automobilis, sukurtas kasdieniams poreikiams tenkinti. Šis modelis dažnai vadinamas broliu Citroen Synergie, nes jie iš esmės yra identiški. Peugeot 806 gali būti šešiavietis, septynvietis arba aštuonvietis, todėl puikiai tinka didelei šeimai ar keliaujančiai draugų grupei. Patogumui užtikrinti visi modeliai turi dvi šonines slankiojančias galines duris, kurios ypač praverčia ankštose stovėjimo aikštelėse.
Bagažinės erdvė ir praktiškumas
Išskirtinis 806 bruožas – talpus bagažo skyrius. Sulanksčius antrą eilę sėdynių ir išėmus trečiąją, galima turėti net iki 3283 litrų naudingos erdvės. Tiesa, keliaujant pilnais septyniais ar aštuoniais asmenimis, vietos lagaminui liks labai mažai – keliaujant su pilna kompanija prireiks apsieiti su mažesniu bagažu.
Kasdienis naudojimas
Peugeot 806 pasižymi dideliu universališkumu: stumdomas bei išimamas galines sėdynes nesunkiai pritaikysite skirtingiems poreikiams. Važiavimas 806-tuo dažniausiai labai patogus – automobilis maloniai sugeria kelio nelygumus, o salone vyrauja tyluma. Tačiau, jei mėgstate sportišką vairavimą, šis modelis greičiausiai nepatenkins dinamiškumo poreikių. Automobilio interjeras yra praktiškas, nors kai kurios detalės gali sukelti nuviliančius įspūdžius. Pavyzdžiui, galines sėdynes sunku išimti dėl jų svorio, o viduje kartais gali girdėtis barškesiai ir girgždesiai. Krentantis į akis vairo svirties išdėstymas, nors valdymo mygtukai aiškūs ir patogūs naudoti.
Sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos
Kalbant apie kuro sąnaudas, labiausiai rekomenduojamas 2.0 litro dyzelinis variklis. Jis sklandžiai veikia ir pasižymi maloniu sukimo momentu, net ir didėjant apsukoms išlieka ramus. Šis variklis vidutiniškai sunaudoja apie 6,7 l/100 km, tad eksploatacija pakankamai ekonomiška. Kiti variantai: 1.9 litro dyzelinas (8,1 l/100 km), 138 AG benzininis variklis (9,2 l/100 km) ir 123 AG benzinas (10,6 l/100 km). Nors dyzelinis variklis kiek brangesnis, ilgalaikėje perspektyvoje investicija atsiperka dėl nedidelių degalų sąnaudų.
Priežiūros išlaidos priklauso nuo pasirinkto serviso. Nepriklausomose dirbtuvėse taisymo darbai įprastai kainuoja ženkliai mažiau nei įgaliotuose servisuose. Remonto darbų kainai įtakos turi automobilių gamintojų nustatyti įkainiai bei atsarginių dalių prieinamumas.
Įranga ir saugumas
Peugeot 806 dauguma modelių turi elektrinius priekinių langų pakėliklius, centrinį užraktą su nuotoliniu valdymu, šildomus ir reguliuojamus veidrodėlius. Didesnėje įrangos komplektacijoje paprastai yra klimato kontrolė, o tik bazinėje versijoje tenkinamasi oro kondicionieriumi. Nors priekinės oro pagalvės montuojamos standartiškai, šoninės ar užuolaidinės oro pagalvės 806 modelyje nėra numatytos net brangiausioje komplektacijoje. Iš saugumo detalių būtina išskirti signalizaciją, detaliai pažymėtas dalis bei variklio imobilaizerį.
Techniniai variantai ir rekomendacija
Iš pradžių Peugeot 806 buvo siūlomas su 123 AG 2.0 litro benzininiu varikliu arba 92 AG 1.9 litro dyzeliniu varikliu. 2000-aisiais pasirodė 138 AG 2.0 litro benzininis ir 110 AG 2.0 litro dyzelinis varikliai, kurie pakeitė iki tol siūlytus. 2.0 litro dyzelinis variklis labiausiai vertinamas dėl malonaus veikimo ir ekonomiškumo. Be to, tokios komplektacijos modeliuose rasite kruizo kontrolę bei CD grotuvą – tai įrangos dalys, kurios iki tol nebuvo prieinamos visose versijose.
Lietuvoje taikomas taršos mokestis
Perkant naudotą Peugeot 806, svarbu įvertinti ir Lietuvoje taikomą automobilių taršos mokestį. Jo dydis priklauso nuo modelio išmetamo CO₂ kiekio, variklio tipo (benzinas ar dyzelinas) ir pirmosios registracijos metų. Visada rekomenduojama pasitikrinti tikslią mokesčio sumą pagal konkretaus automobilio parametrus.
Panašūs modeliai
Ieškantiems alternatyvų Peugeot 806, verta pasidomėti tokiais daugiafunkciais šeimyniniais automobiliais kaip Renault Espace, Volkswagen Sharan ar Ford Galaxy. Šie modeliai taip pat siūlo daug sėdimų vietų bei lankstų bagažo skyriaus išplanavimą, todėl gali būti puiki alternatyva tiems, kurie ieško universalaus transporto kasdienai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.