„Peugeot e-2008“ (nuo 2020 m.) apžvalga

„Peugeot e-2008“ (nuo 2020 m.) apžvalga

Norint suprasti, kas iš tiesų yra naudotas „Peugeot e-2008“, verta trumpai pažvelgti į jo kilmę. Raidė „e“ modelio pavadinime nurodo, kad tai elektrinis automobilis, o likęs pavadinimas glaudžiai susijęs su populiariuoju kompaktišku SUV „Peugeot 2008“, sukurtu pagal „Peugeot 208“ platformą. Tad čia turime nedidelį, miesto ritmui pritaikytą, elektrinį visureigį.

Techniniai duomenys ir važiuoklė

Pagrindinėje versijoje „Peugeot e-2008“ naudoja 50 kWh talpos bateriją, kuri tiekia energiją 100 kW (134 AG) elektriniam varikliui. Jis suka priekinius ratus – ši konfigūracija sutinkama ir giminingame e-208 hečbeke. Nors pasirinkimų nėra daug, praktikoje šis derinys tinka daugumai vairuotojų.

2023 metais modelis buvo atnaujintas – vietoje 100 kW galingumo variklio pasiūlytas 113 kW (154 AG) elektrinis variklis. Be to, padidinta akumuliatoriaus talpa suteikė naujam modeliui net iki 402 km oficialaus nuvažiuojamo atstumo.

Važiavimo savybės ir komfortas

Miestuose e-2008 dinamiškas ir vikrus – akceleracija leidžia lengvai įsilieti į eismą, o važiavimo komfortas išlieka aukštas net lyginant su daugeliu benzininių ar dyzelinių alternatyvų. Važiuojant užmiestyje ar greitkelyje automobilis stabilus, nors maksimalūs dinaminiai pajėgumai nėra stebinantys – nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 9 sekundes.

Vairavimo potyriai – nevienareikšmiški. Nedidelis vairo ratas ir jautri reakcija prie vairo pradžioje gali pareikalauti įpročio. Šis modelis kampuose linkęs labiau pasvirti nei kai kurie konkurentai, todėl sportiškumo mėgėjams gali nepatikti. Tačiau tie, kurie ieško komfortiškos, ramios kelionės, vertins puikų kelio nelygumų slopinimą ir tylą važiuojant. Kelio ir vėjo triukšmas salone – minimalūs.

Nuvažiuojamas atstumas

Gamintojo deklaruojamas atstumas siekia 332 km, tačiau realiomis sąlygomis, ypač žiemą, šis skaičius sumažėja iki maždaug 241 km. Vairuotojams, kasdien judantiems mieste ar užmiestyje, to dažniausiai pakanka. Jeigu planuojate dažnai vykti ilgesnius maršrutus, vertėtų pasidomėti alternatyvomis su didesnėmis baterijomis.

Salonas, ergonomika ir praktiškumas

Įlipus į automobilio vidų, iš karto išsiskiria „Peugeot i-Cockpit“ vairuotojo aplinka – vairo ratas yra gana žemai, o prietaisų skydelis iškeltas aukščiau. Daugeliui toks sprendimas patinka, tačiau verta pačiam pasėdėti ir įsitikinti, ar automobilio ergonomika neprasilenkia su jūsų įpročiais.

Priekinių sėdynių erdvė – labai gera, o gale vietos pakanka ir suaugusiems, išskyrus itin aukštiems keleiviams, kuriems gali stigtelti vietos kojoms bei galvai. Bagažinėje galima sutalpinti penkis standartinius rankinius lagaminus, todėl vietos užtenka ir šeimos kelionėms, ir didesniems apsipirkimams.

Viduje dominuoja kokybiškos, malonios liesti medžiagos – blizgios juodos detalės, tvirtai surinkti jungikliai, modernūs apšvietimo elementai. Bendras įspūdis – solidus ir šiuolaikiškas.

Komplektacijos ir įranga

Pagrindinė, Active Premium komplektacija siūlo 40,6 cm (16 colių) lengvojo lydinio ratlankius, klimato kontrolę, automatiškai tamsėjančius galinio vaizdo veidrodžius, lietaus ir šviesų jutiklius. Pigesnės bazinės versijos nebuvo populiarios, todėl pasirinkimas prasideda nuo šiek tiek geriau aprūpintų modelių.

Su Allure apdaila gausite 43,2 cm (17 colių) ratlankius, tamsintus langus, reguliuojamo aukščio keleivio sėdynę ir galinio vaizdo kamerą. GT komplektacija – dirbtinės odos ir audinio sėdynės, aplinkos apšvietimas, šildomos priekinės sėdynės, visiškai LED žibintai, priekiniai parkavimo jutikliai ir 25,4 cm (10 colių) multimedijos ekranas su išmaniosiomis funkcijomis.

Multimedijos sistemos ekranas bazinėje versijoje siekia 17,8 cm (7 colius) ir nepalaiko integruotos navigacijos, tačiau vairuotojai gali naudotis „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ funkcijomis, per kurias navigaciją galima rodyti tiesiai ekrane. Didesniame ekrane navigacija yra integruota, o pasirinkus Allure Premium arba aukštesnę komplektaciją, analoginį spidometrą keičia šiuolaikiškas 3D skaitmeninis panelis.

Eksploatacija ir išlaidos

Naudotų e-2008 kainos Lietuvoje svyruoja priklausomai nuo komplektacijos ir pagaminimo metų. 2020-2021 metų automobiliai, kurių rida paprastai neviršija 48 000 km, vidutiniškai kainuoja nuo 16 380 eurų. Norint įsigyti atnaujintą, naujesnį 2023 arba 2024 metų modelį, reikės skirti bent 23 400 eurų.

Įkrovimas namuose naudojant 7 kW galios sieninę stotelę nuo 0 iki 100 % trunka apie 7 valandas. 50 kW greito įkrovimo stotelėje per 50 minučių galima papildyti iki 80 % akumuliatoriaus. Jei pasiseks rasti 100 kW greitąją stotelę, įkrovimas nuo 10 iki 80 % truks mažiau nei pusvalandį.

Draudimo išlaidos dažniausiai būna mažesnės nei didesnių visureigių ar prestižinių markių elektromobilių. Techniškai priežiūrai numatyta fiksuota kaina, o didysis aptarnavimas kainuoja apie 350 eurų. Remiantis savininkų atsiliepimais, eksploatacinės išlaidos neturėtų nemaloniai nustebinti.

Patikimumas

Daugelis e-2008 vairuotojų giria šį modelį už patikimumą – dažniausi nesklandumai yra susiję su smulkiais elektronikos trikdžiais ar multimedijos sistemos veikimu, tačiau tai – pavieniai atvejai. Konkrečios, dažnai pasitaikančios techninės problemos nefiksuotos, o serviso centrai žinomi dėl operatyvumo, profesionalumo bei draugiško aptarnavimo.

Kokį naudotą e-2008 rinktis?

Visos versijos turi identišką elektrinio variklio ir akumuliatoriaus derinį – praktiškai 45 kWh iš 50 kWh akumuliatoriaus yra naudingi kasdieniam naudojimui. Gerai įrengtos GT-Line komplektacijos automobiliai pasižymi tokiais privalumais kaip 45,7 cm (18 colių) ratlankiai, panoraminis stiklinis stogas ir kiti komforto elementai.

Alternatyvos

Rinkoje yra gausu tiesioginių e-2008 konkurentų. Tarp jų – „Kia e-Niro“ su 64 kWh baterija ir įspūdingu nuvažiuojamu atstumu, tačiau kainos prasideda nuo 35 100 eurų. „MG ZS EV“ yra ekonomiškesnis pasirinkimas: naudoto automobilio kaina nuo 19 890 eurų, o oficialus nuvažiuojamas atstumas priklausomai nuo baterijos talpos svyruoja nuo 319 iki 439 km.

Taršos mokestis Lietuvoje

Kalbant apie naudojimą Lietuvoje, būtina atkreipti dėmesį į šalyje galiojantį automobilių taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Kadangi e-2008 yra visiškai elektrinis automobilis, Lietuvoje jam netaikomas šis mokestis – tai viena iš esminių priežasčių, kodėl vis daugiau vairuotojų renkasi elektromobilius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *