Elektriniai maži hečbekai tampa vis populiaresni ir Lietuvoje, o Peugeot e-208 yra viena iš tų modelių, kurie sulaukia daug dėmesio ieškant nebrangaus, ekonomiško ir šiuolaikiško naudoto automobilio. Kaip šis automobilis pasiteisina kasdienybėje ir kuo įdomus naudoti – išsamiau šiame straipsnyje.
Bendras įspūdis
Peugeot e-208 išsiskiria patraukliu dizainu, išskirtine interjero apdaila ir komfortiška važiuokle. Naudotų automobilių kainos – gana patrauklios, atsižvelgiant į tai, kokią įrangą ir važiavimo patirtį gaunate už sumokėtą sumą.
- Smagus ir vikrus važiavimas – puikiai tinka tiek mieste, tiek už jo ribų
- Šiuolaikinis, kokybiškas salonas
- Naudotų modelių kainos – itin konkurencingos
- Trumputis vairas gali užstoti prietaisų skydelį aukštesniems vairuotojams
- Kai kurie konkurentai nuvažiuoja didesnį atstumą pilnai įkrauti
- Viduje ir bagažinėje vietos galėtų būti daugiau
Važiuoklė ir elgsena
Nors Peugeot e-208 gali atrodyti sportiškas dėl mažo vairaratės, jo elgsena yra orientuota į komfortą. Pakaba švelnesnė nei kai kurių konkurentų, todėl automobilis maloniai sugeria kelio nelygumus ir duobes, ypač važiuojant greitkeliu. Posūkiuose jausmas užtikrintas – sukibimo užtenka, nors komunikatyvumo vairas galėtų turėti daugiau. Dideliu greičiu galima išgirsti šiek tiek vėjo ūžesio, tačiau bendrai važiuoklės garsas minimalus.
Rida ir vairavimas
Prieš 2023 m. gaminto e-208 modelyje naudojama 50 kWh talpos baterija ir 99 kW (134 AG) galios elektros variklis. Ši kombinacija leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 7,9 sekundės. Oficialus nuvažiuojamas atstumas – apie 349 km. Praktikoje, kaip ir daugeliui elektromobilių, ypač žiemą, nuvažiuojamas atstumas bus artimesnis 257 km ribai.
Po atnaujinimo 2023-aisiais e-208 galima įsigyti su galingesniu 113 kW (154 AG) varikliu ir kiek didesnės talpos, 51 kWh baterija. Oficialus ridos rodiklis – apie 399 km, o realybėje – apie 305 km vienu įkrovimu.
Salonas ir praktiškumas
Vairuotojo pozicija e-208 – labai maloni, priekyje erdvės netrūksta, tačiau gale suaugusiam žmogui vietos trūksta daugiau, ypač kojoms ir galvai. Bagažinės tūris pakankamas kasdieniams poreikiams – po lentynėle telpa penkios rankinio bagažo dydžio kuprinės.
Interjero apdaila moderni ir atrodo gerai, nors retkarčiais pasitaiko kietesnio plastiko elementų. Gamintojas savo automobiliuose naudoja „i-Cockpit“ vairuotojo vietos išdėstymą: kompaktiškas vairas dažnai užstoja prietaisų skydelį aukštesniems vairuotojams, tad prieš perkant verta savarankiškai išbandyti vairuotojo vietą.
Įranga ir komplektacijos
Naudotuose e-208 rasite įvairių komplektacijų. Bazinė Active jau turi 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, 7 colių liečiamą ekraną ir galinius parkavimo jutiklius. Allure – populiaresnis pasirinkimas, nes turi daugiau komforto elementų: 17 colių ratlankiai, belaidis telefono įkroviklis. GT dažnai siūlo priekinio vaizdo kamerą, didesnį – 10 colių – ekraną, jei buvo pasirinktas papildomas paketas, bei priekinius parkavimo jutiklius. 2023 m. atnaujinimas įvedė naujų dizaino akcentų ir E-Style versiją, kuri yra tarpinis variantas pagal įrangą.
Eksploatacijos išlaidos
Lietuvoje Peugeot e-208 eksploatacija ir išlaikymo kaštai džiugina – mokestis už taršą priklauso nuo CO₂ emisijos (šiame modelyje ji nulinė), sunaudojamo kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Elektrinio automobilio krovimas namuose yra kur kas pigesnis nei kuro pildymas analogiško benzinio ar dyzelinio automobilio atveju.
Greito krovimo stotelėje nuo 0 iki 80% e-208 akumuliatorius įkraunamas per maždaug 30 minučių. Privalumas – palyginti žemi draudimo ir periodinio aptarnavimo kaštai. Gamintojas naujam e-208 suteikia 3 metų garantiją, su galimybe ją pratęsti, jei automobilio rida neviršyta 96 560 km.
Patikimumas ir priežiūra
Remiantis turimų naudotojų atsiliepimais, Peugeot e-208 vertinamas kaip patikimas modelis. Dauguma patiria tik nedidelius elektronikos nesklandumus, kurie servisuose dažniausiai išsprendžiami greitai ir be didesnių rūpesčių. Aptarnavimo kokybė vertinama gerai, kas stiprina pasitikėjimą šiuo automobiliu tiek pirmiems, tiek antriems savininkams.
Brangiausių ir geriausių pasiūlymų analizė
Naudoto Peugeot e-208 kaina Lietuvoje priklauso nuo gamybos metų, ridos ir komplektacijos. Ankstyvo leidimo (2020 m.) Allure modelius galima rasti už maždaug 14 040 eurų. 2022 m. modeliai kainuoja apie 16 380 eurų, po 2023 m. atnaujinimo – apie 19 890 eurų, o beveik nauji (2024 m.) automobiliai – nuo maždaug 23 400 iki 28 080 eurų. Palyginus, visiškai naujas bazinės komplektacijos e-208 šiuo metu kainuoja apie 37 770 eurų.
Kokį naudotą Peugeot e-208 rinktis?
Ieškantiems patraukliausio kainos ir kokybės santykio vertėtų dairytis į iki 2023 metų pagamintus modelius. Šioje laidoje visi turi tą pačią bateriją ir variklį, tad pasirinkimas priklauso nuo likusio akumuliatoriaus gyvybingumo bei pageidaujamos įrangos.
Vidutinės komplektacijos Allure yra protingas pasirinkimas – daugiau įrangos už bazinę Active, bet šiek tiek pigesnis ir lengviau randamas nei pilnai sukomplektuotas GT. Vis dėlto jei pasitaikytų GT su gera kaina – verta pagalvoti ir apie jį.
Kokius dar elektromobilius verta apsvarstyti?
Tarp alternatyvų – atnaujintas Renault Zoe, kuris 2020 m. modelyje oficialiai įveikia iki 384 km, o realybėje – maždaug 309 km. Tai taip pat smagiai, kompaktiškai ir taupiai važiuojantis automobilis, tačiau ilgalaikio patikimumo atžvilgiu nusileidžia e-208.
Dar vienas konkurentas – Hyundai Kona Electric, vertinamas už erdvų saloną ir puikią ridą. 64 kWh versija realiame gyvenime gali įveikti apie 417 km, nedaug atsiliekant nuo oficialių duomenų. Senesni Kona modeliai naudotų automobilių rinkoje kainuoja panašiai kaip Peugeot e-208.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.