Pirmasis Peugeot 2008 modelis pasirodė kaip vienas iš ankstyvųjų mažų SUV segmentų atstovų ir sudomino tuos, kurie ieško universalesnio, išskirtinio stiliaus miesto automobilio. 2008 buvo sukurtas remiantis 208 modeliu, tačiau padidintas pravažumas, sumontuoti stambūs stogo bagažinės laikikliai ir iškelta stogo linija. Šis modelis buvo gaminamas iki 2019 metų, kol jį pakeitė visiškai naujos kartos 2008 versija.
Kas išskiria Peugeot 2008?
Peugeot 2008 išsiskiria elegantišku salonu, ekonomiškais varikliais ir pakankamai turtinga standartinių įrangos lygių pasiūla. Dažniausiai šis automobilis pasižymi kukliomis eksploatacijos sąnaudomis, tačiau kai kuriuos vairuotojus gali erzinti per lengva vairo valdymo sistema ir kelios ergonomikos problemos. Automatizuota pavarų dėžė retesniems modeliams dažnai būna šiek tiek trūkčiojanti, tačiau stipresnių variklių modeliai jau siūlo komfortiškesnes šešių pavarų dėžes.
Variklių pasirinkimas
- 1,2 l trių cilindrų benzininiai varikliai su 81, 108 arba 129 AG, taip pat galingas, bet mažiau ekonomiškas 1,6 l 118 AG benzininas
- Dyzelinių variklių gama: nuo 1,4 l 69 AG ir atnaujintos 1,6 l versijų su 74, 91 ar 113 AG
- Po 2016 metų atnaujinimo – galingesni 99 ir 118 AG dyzeliai
Įrangos lygiai
- „Access“ versijoje rasite kondicionierių, elektrinius priekinius langus, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynę ir pastovaus greičio palaikymo sistemą
- „Active“ prideda 16 colių lengvo lydinio ratlankius, 7 colių spalvotą ekraną, „Bluetooth“ ir DAB radiją
- „Allure“ pasižymi 17 colių ratais, parkavimo jutikliais gale, dviklimate klimato kontrole, keleivio sėdynės aukščio reguliavimu, elektriniais galiniais langais
- „Feline“ ar „GT Line“ turi navigacijos sistemą, panoraminį stiklinį stogą ir odines sėdynes
Po 2016 metų atnaujinimo, modeliai su lietuminiu ekranu gavo modernias išmaniųjų telefonų funkcijas, o naujausiuose variantuose – galinio vaizdo kamerą.
Važiavimas ir valdymas
Peugeot 2008 neturėjo visų ratų pavaros, tačiau buvo siūloma „Grip Control“ sistema. Ši sistema leidžia pasirinkti vieną iš penkių važiavimo režimų (standartinis, purvas, sniegas, smėlis, išjungtas stabilumo palaikymas), kurie, kartu su specialiomis padangomis, pagerina sukibimą sudėtingose situacijose. Visgi, „Grip Control“ negali pilnai pakeisti tikros visų ratų pavaros.
Dėl pakabos nustatymų 2008 nėra pats komfortiškiausias važiuojant per didesnes kelio duobes – smūgiai aiškiai juntami salone. Vairo sistema yra labai lengva, dėl ko mieste parkuotis patogu, tačiau važiuojant didesniu greičiu sumažėja pojūtis, kas vyksta su priekiniais ratais. Nedidelis vairas ir šiek tiek išreiškiamas kėbulo svyravimas dar labiau sustiprina šias savybes.
Erdvė ir praktiškumas
Peugeot 2008 šiek tiek didesnis už 208 hečbeką – bagažinė siekia 360 litrų (tai yra 75 litrais daugiau). Gale patogiai įsitaiso du suaugusieji, o daiktams laikyti įrengtos kišenės galinėse durelėse ir priekinėse sėdynėse. Vis dėlto kai kurie konkurentai, kaip antai Renault Captur, pasižymi universalesniu salono išplanavimu, siūlo slankiojančias galines sėdynes ir didesnę bagažinę.
Priekinėse sėdynėse vietos galėtų būti daugiau – pirštinės dėžutė maža, rankų atrama čia nepasiūlyta, o pečių plotas siauresnis. Užtat po ranka rasite patogią spintelę smulkmenoms.
Eksploatacinės išlaidos ir kainos
Naudoto Peugeot 2008 kaina
Ankstyvieji modeliai prasideda nuo maždaug 4680 eurų, tačiau dažniausiai tai – didelę ridą turintys ar silpnesniais varikliais komplektuoti automobiliai. 2015–2016 metų 1,2 l benzininį arba ekonomišką 1,6 l dyzelį su vidutine rida įsigysite už 5850–7020 eurų. Geros būklės 2016 m. modeliai kainuoja apie 7020–9360 eurų, o paskutinių šios kartos modelių kaina 2019 m. siekia 10 530–14 040 eurų. Versija su „Grip Control“ paprastai bus šiek tiek brangesnė.
Kuro sąnaudos
Didžioji dalis Peugeot 2008 modelių pasižymi nedidelėmis kuro sąnaudomis. Mažiausiai ekonomiškas 1,6 l 118 AG benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja apie 5,9 l/100 km (automatinei pavarų dėžei – 6,5 l/100 km). Ekonomiškiausias penkių laipsnių automatizuotu mechaniniu greičių dėže komplektuotas 1,2 l benzinas sunaudoja vos 4,4 l/100 km, o rankine dėže – 4,7 l/100 km. Dyzeliniai varikliai, ypač po atnaujinimo, gali pasigirti itin žemomis sąnaudomis – apie 3,7 l/100 km (1,6 l 74, 99 ir 118 AG dyzeliai). Iki atnaujinimo 1,4 l (68 AG) ar 1,6 l (91 ir 113 AG) dyzeliai vidutiniškai sunaudoja apie 4,0 l/100 km.
Taršos mokestis
Lietuvoje automobilio registracijos arba taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Pavyzdžiui, ekonomiškiausi 1,6 l dyzeliai (74, 99 ir 118 AG) išmeta vos 97 g/km CO₂. Automatinė 1,2 l benzino versija – 102 g/km, o 1,4 l dyzelis – 104 g/km. Galingiausi 1,6 l benzininiai varikliai yra taršiausi – 135–150 g/km CO₂. Norint sutaupyti ilgalaikėse eksploatacijos išlaidose, verta rinktis mažiau anglies dioksido išmetančius modelius.
Priežiūros kaštai ir draudimas
Įprastas techninis aptarnavimas pirmą arba antrą naudojimo metus oficialiame centre kainuoja apie 233 ir 291 eurų. Po trejų metų Peugeot siūlo fiksuotų kainų techninę priežiūrą: mažesnė apžiūra kainuoja 210 eurų, didesnė – 350 eurų. Šios kainos panašios kaip ir kitiems populiariausiems miesto SUV modeliui.
Draudimo įmokos priklauso nuo variklio galios – pigiausiai draudžiami modeliai su 82 AG 1,2 l benzininiu arba 69 AG 1,4 l dyzeliniu varikliu, brangiausi – 128 AG 1,2 l benzinas ar 113–118 AG dyzeliai.
Ką pasirinkti?
Variklis ir pavarų dėžė
Tarp naudotų Peugeot 2008 galima rinktis iš įvairių variklių, tačiau patartina pirmenybę teikti galingesniems dyzeliniams varikliams su šešių pavarų dėže, nes jie mažiau triukšmingi važiuojant autostradoje ir pasižymi puikiomis sąnaudomis. Vis dėlto dažnai labiau patiks rafinuotas ir pakankamai taupus 1,2 l benzininis variklis, ypač jei važinėjate daugiausiai mieste.
Komplektacija
Bazinės „Access“ versijos tinka praktiškiems vairuotojams, tačiau našesnės, komforto įrangos turinčios „Active“ ar „Allure“ suteiks daugiau patogumo kasdienėse kelionėse. Modeliai po 2016 metų džiugina patogesne išmaniųjų telefonų integracija. Vis dėlto įspūdingas stiklinis stogas GT Line arba Feline gali sumažinti galvos erdvę aukštesniems keleiviams.
Optimalus pasirinkimas daugumai pirkėjų – Peugeot 2008 su 1,2 l 110 AG benzininiu varikliu ir vidutinės klasės „Active“ įranga.
Kokias alternatyvas dar apsvarstyti?
Mažų miesto visureigių segmentas pastaraisiais metais itin sparčiai augo, todėl šalia Peugeot 2008 gausu stiprių konkurentų.
- Kia Soul siūlo turtingą įrangą, išsiskiria patikimumu ir dažnai patraukliomis kainomis. Po 2019 m. pasirodė ir visiškai elektrinė versija.
- Nissan Juke – vienas populiariausių pasirinkimų, tačiau viduje gali pasirodyti ankštokas, o dinaminės savybės – vidutinės. Po 2014 m. šiame modelyje pradėtas montuoti ekonomiškesnis 1,2 l benzinas, o 2019 m. pristatyta visiškai nauja karta.
- Renault Captur dažnai vertinamas kaip bene praktiškiausias ir labiausiai išbaigtas mažasis SUV – salone daugiau vietos, be to, gausu įrangos ir išbaigta garso izoliacija.
Peugeot 2008 yra solidus pasirinkimas ieškantiems praktiško, ekonomiško ir šiuolaikiško miesto visureigio, tačiau prieš perkant verta palyginti kelis modelius ir įvertinti savo poreikius.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.