Jei ieškote stilingo, gerai įrengto ir dinamiškai važiuojančio elektrinio automobilio, naudotas „Polestar 2“ gali būti itin patrauklus pasirinkimas. Šis modelis išsiskiria ne tik solidžia išvaizda, bet ir kokybišku, moderniu salonu bei gausia standartine įranga. Su laiku „Polestar 2“ tapo plačiai prieinamas naudotų automobilių rinkoje už žymiai mažesnę kainą nei naujas.
Privalumai ir trūkumai
- Rafinuotas ir prabangus salonas
- Aukšti saugumo balai pagal EuroNCAP
- Galingos dviem varikliais varančios versijos
- Bene ilgesnis nuvažiuojamas atstumas atnaujintuose modeliuose
- Stabili bet kietoka pakaba
- Mažoka vietos galvai gale
- Menkesnės emocijos vairuojant nei kai kurie varžovai
Išvaizda ir komfortas
„Polestar 2“ viduje pasitiks aukštos kokybės, minkštomis medžiagomis apdailinta erdvė, o ergonomika džiugins visiems įpratau „premium“ segmentui būdingu kruopštumu. Sėdėjimo vietas patogiai lengva reguliuoti, prietaisų skydas modernus, o centrinėje konsolėje rasite 11 colių įstrižainės lietimui jautrų ekraną – nors programėlių ikonėlės šiek tiek smulkios. Priekinėse sėdynėse erdvės apstu, tačiau galiniai keleiviai, ypač aukštesni, gali jausti, kad lubos yra per žemai.
Bagažinėje vietos pakanka, tačiau centrinis grindų iškilimas gali apsunkinti kelionę vidurinėje galinėje sėdynėje sėdinčiam asmeniui. Komforto pavyzdžiu „Polestar 2“ nelaimės – važiuoklė standi ir triukšmas važiuojant didesniu greičiu didesnis nei kai kuriose kitose elektrinėse alternatyvose.
Važiavimo savybės ir technika
Pirkėjai gali rinktis modelius su vienu arba dviem elektros varikliais. Pigiausios versijos turi vieną priekyje esantį variklį ir siūlomos su dviejų dydžių baterijomis: Standartine (67 kWh) ir Didelio nuotolio (Long Range – 75 arba 78 kWh). Po 2023 m. atnaujinimo pirkėjams dažniausiai siūloma galinio varančiojo tilto (RWD) versija. Norint daugiau galios ir keturių varančiųjų ratų, tenka rinktis dviejų variklių modelį su ilgo nuotolio baterija. Pageidaujant dinamiškesnio valdymo, papildomai siūlomas „Performance“ paketas su sustiprinta pakaba.
Pagreitis vieno variklio versijoje iki 100 km/h užtrunka apie 7,5 sekundės – ne pats sparčiausias segmente, bet kasdieniams poreikiams visiškai pakanka. Su dviem varikliais tą patį greitį pasieksite vos per 4,5 sekundės, o pasirinkus „Performance“ paketą – per 4,2 sek.
Nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimas
Nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo pasirinktos baterijos. Standartinė 67 kWh baterija leidžia teoriškai nuvažiuoti iki 478 km, tačiau realiai dauguma vairuotojų nuvažiuos apie 350–400 km. Ilgo nuotolio vieno variklio modelis (75 ar 78 kWh) oficialiai turėtų galėti pasiekti net 550–650 km, tačiau realiame gyvenime šis atstumas dažniausiai siekia 350–420 km. Dviem varikliais varoma versija paprastai nuvažiuoja iki 485 km oficialiai deklaruotoje metodikoje.
Įkrovimo greičiai yra vidutiniški: Standartinės baterijos modelis palaiko iki 130 kW greito įkrovimo galią (papildyti 10–80 % galima per 32 min.), ilgo nuotolio versija – iki 155 kW. Standartinis įkrovimas iš 7 kW stotelės užtruks apie 7–8 valandas, priklausomai nuo baterijos dydžio.
Įranga ir komforto paketai
Visose versijose rasite dviejų zonų automatinį klimato valdymą, lietaus jutiklius, šildomas priekines sėdynes, berankį bagažinės atidarymą, atnaujinimus internetu bei bekontaktį atrakintuvą. Papildomus patogumus suteikia atskirai komplektuojami paketai: „Plus“ siūlo panoraminį stogą, „Harman Kardon“ garso sistemą, galinių sėdynių šildymą ir veganišką apmušalą. „Pilot“ paketas suteikia papildomų saugumo sprendimų, įskaitant prisitaikančius LED žibintus ir pagalbą manevruojant.
Kuro sąnaudos ir išlaikymo kaštai
„Polestar 2“ vidutinės sąnaudos svyruoja nuo 17 iki 22 kWh/100 km (ekvivalentas – maždaug 5,5–6,5 l/100 km benzinu). Tačiau efektyvumas nėra stiprioji pusė, ypač lyginant su kai kuriais konkurentais. Automobilio eksploatacija kainuoja šiek tiek brangiau nei vidutinių markių modeliui dėl prabangesnio įvaizdžio ir sudėtingesnių technologijų.
Draudimas šiam automobiliui – gana palankus, nes „Polestar 2“ pasižymi puikiais saugumo reitingais. Visi aptarnavimai atliekami pagal elektriniams automobiliams būdingą grafiką, kuris dažniausiai reikalauja mažiau priežiūros nei vidaus degimo variklio modeliai.
Saugumas ir patikimumas
Automobilis įvertintas aukščiausiais balais pagal „EuroNCAP“, ypač išsiskiria aktyviais saugumo sprendimais ir vaikų sauga. Bazinėje versijoje saugumo sistemas sudaro avarinio stabdymo ir eismo juostos palaikymo asistentai. Papildomai galima įsigyti adaptyviąją greičio palaikymo sistemą, aklosios zonos stebėjimą, galinio eismo perspėjimą.
Gamintojas siūlo 3 metų arba 100 000 km garantiją svarbiausioms automobilio dalims, taip pat 8 metų garantiją baterijai. Patikimumas vertinamas nevienareikšmiškai – pažangios technologijos džiugina, tačiau pasitaiko problemų su informacijos sistema, elektros įranga ir baterijos talpa. Aptarnavimas salonuose dažnai įvertinamas teigiamai, bet kai kurių detalių keitimui reikia ilgesnio laikotarpio.
Išlaidos ir kainos Lietuvoje
Lietuvoje naudoto „Polestar 2“ kaina priklausys nuo modelio metų, komplektacijos ir ridos. Už geros būklės 2020–2021 m. automobilį galima tikėtis sumokėti apie 22 200 eurų, 2022 m. modeliai kainuoja nuo 23 400 iki 29 300 eurų, o už 2023 m. ar naujesnius teks atseikėti virš 29 300 eurų. Šviežiai perstumdytas, 2024 m. modelis pradeda nuo 35 100 eurų.
Eksploatuojant svarbu atsižvelgti ir į Lietuvoje taikomą automobilių taršos mokestį, kuris apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir automobilio pirmos registracijos metus. Kadangi „Polestar 2“ neturi emisijų, mokestis už šį elektromobilį dažniausiai nėra taikomas, tačiau patariama visada pasitikslinti pagal galiojančią tvarką.
Alternatyvos
Natūralus „Polestar 2“ konkurentas – „Tesla Model 3“, pasižymintis didesniu nuvažiuojamu atstumu ir geresne dinamika. Kiti panašūs modeliai: „Jaguar I-Pace“ su itin prabangiu interjeru ir patogiu važiavimu, „Audi Q8 e-tron“ – erdvus elektrinis visureigis su komfortišku salonu, o ekonominės klasės elektrinius varžovus atstovauja „Hyundai Ioniq 5“, „Kia EV6“, „Audi Q4 e-tron“, „VW ID.4“ ar „Hyundai Ioniq 6“.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.