„Porsche Cayman Coupé (2005–2013) apžvalga“

„Porsche Cayman Coupé (2005–2013) apžvalga“

Porsche Cayman kupė dažnai laikomas puikiu pasirinkimu tarp naudotų sportinių automobilių. Nors ištikimiausi Porsche gerbėjai dažnai renkasi 911 modelį, Cayman sugeba pasiūlyti didžiąją dalį 911 vairavimo džiaugsmo, bet už žymiai mažesnę kainą ir prieinamesnius eksploatacijos kaštus.

Porsche Cayman vairavimo įspūdžiai

Porsche Cayman sukurtas pagal itin balansuotą vidinės sandaros formulę. Tvirtas kėbulas bei standesnė važiuoklė nei Boxster modelio, suteikia automobiliui neįtikėtino vikrumo ir stabilumo posūkiuose. Dėl viduryje sumontuoto variklio automobilio svoris paskirstytas labai tolygiai, tad Cayman yra itin valdoma ir nuspėjama, net važiuojant sportiškiau – tai dažnai sudėtingiau suvaldyti 911 modelyje.

Varikliai ir dinamika

Pradžioje Porsche Cayman buvo komplektuojamas su 2,7 l šešių cilindrų varikliu, o sportiškesnėje „S“ versijoje – su 3,4 l galingesniu agregatu. 2009 m. modelio atnaujinimas atnešė 2,9 l variklį ir daugiau galios abiem versijoms. Nors šiandien Cayman varikliai jau nebelenkia pačių galingiausių naujų „hot-hatch“ automobilių, bet jų išvystoma dinamika tolygi ir džiuginanti, variklių darbas – sklandus ir maloniai skamba, o akceleracija išlieka ribinėse situacijose pakankama.

6 cilindrų opoziciniai varikliai neaukšti, todėl automobilio svorio centras žemas. Tai suteikia Cayman puikią pusiausvyrą ir leidžia tvirčiau laikytis posūkiuose nesukeliant pernelyg didelio kėbulo pasvirimo. Važiuoklė išlieka šiek tiek standi, tačiau komforto jausmas kasdienėse kelionėse neprarandamas.

Porsche inžinerinės patirties dėka, Cayman kasdienio eismo sąlygomis juda ypač sklandžiai, o į posūkius įvažiuoja su stebėtinu užtikrintumu. Šis automobilis kelia pasitikėjimą ir suteikia vairuotojui daug malonumo.

Salonas ir praktiškumas

Dviem keleiviams skirto Cayman salone išnaudota kiekviena erdvė. Nedidelis kėbulas talpina 260 litrų bagažo gale ir dar 150 litrų priekyje. Dėl techniškai sudėtingo išdėstymo vietos gale keleiviams neskirta – Cayman visada dvivietis.

Vidaus apdaila pagaminta iš kokybiškų medžiagų, tačiau salono dizainas kiek atsilieka nuo naujausių – dominuoja nemažai mygtukų, o šiuolaikinių jutiklinių ekranų čia nerasite. Vis dėlto, už Porsche Cayman kainą sunku tikėtis pačių moderniausių sprendimų.

Eksploatacija ir priežiūra

Porsche Cayman techninės priežiūros bei detalių kainos didesnės nei įprastų automobilių, tačiau tarp sportinių kupė modelių jis nėra pats brangiausias. Dėl vidurio variklio išdėstymo, kai kuriuos remonto darbus atlikti šiek tiek sudėtingiau nei priekinio ar galinio variklio automobiliuose. Draudimo išlaidos prilygsta kitų sportinių mašinų tarifams. Aptarnavimui ir remonto darbams rekomenduojama rinktis patikimus servisus, ypač jei norite išlaikyti automobilio vertę ateityje.

Ekonomika: degalų sąnaudos ir taršos mokestis

Degalų sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio:

  • 2,7 l varikliai vidutiniškai sunaudoja apie 7,9 l/100 km.
  • Ankstesnės 3,4 l versijos reikalauja apie 8,8 l/100 km.
  • Mėlynesni 2,9 l varikliai – apie 7,8 l/100 km.
  • Vėliausi 3,4 l varikliai suvartoja apie 7,9 l/100 km.

Verta atkreipti dėmesį į CO₂ emisijas: 2,7 l varikliai išmeta apie 227 g/km, naujesnis 2,9 l – 221 g/km, o ankstyvi 3,4 l siekia 254 g/km, nors paskutiniai šio variklio variantai sumažinti iki 221-223 g/km.

Lietuvoje metinis automobilio taršos mokestis priklauso nuo CO₂ išmetamų dujų kiekio, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų, tad pasirinkę naujesnį ir efektyvesnį automobilio variantą ilgainiui galite sutaupyti.

Kainos ir modelių pasirinkimas

Ankstyvieji Cayman automobiliai, kurių rida dažniausiai didelė arba būklė prastoka, prasideda nuo maždaug 11 115 eurų. Renkantis saugesnį variantą su vidutine 64 373–80 467 km rida ir pilna aptarnavimo istorija, patartina skirti bent 18 720 eurų ir daugiau.

Atnaujinti modeliai (po 2009 m.) kainuoja nuo 19 890 eurų. Reti specializuoti variantai, tokie kaip Cayman R, su sportiška įranga ir mažesniu svoriu, pasiekia ir 40 950 eurų ribą – tai išskirtiniai, kolekcininkams įdomūs automobiliai.

Kurį Cayman pasirinkti?

Cayman S versijoje įdiegtas 3,4 l, 291 AG variklis, tačiau bendrai 2,7 ir 2,9 l modeliai labiausiai tinka tiems, kam rūpi ne tik vairavimo malonumas, bet ir mažesnės kuro ar eksploatacijos išlaidos. Naujesnis 2,9 l variklis išsiskiria efektyvumu ir mažesniu taršos mokesčiu. Bazinėje įrangoje rasite sportines pusiau odines sėdynes, klimato bei stabilumo kontrolę, S modeliai papildomai siūlo didesnius ratus ir patobulintą kėbulo išvaizdą.

Alternatyvos Porsche Cayman

Cayman išskirtinai retai randa rimtą alternatyvą – tai išbaigtas sportinis automobilis, kuriam sunku prilygti. Tarp realiausių variantų galima paminėti Audi TT, kuris pasižymi praktiškumu, ypač su galingesniais varikliais (V6, TTS, TT RS). Nissan 370Z gali būti pigesnis pasirinkimas – nors dinamiškai neprilygsta nei Cayman, nei Audi TT, tačiau 3,7 l V6 ir gausi standartinė įranga vilioja kainos santykiu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *