Porsche 911 kupė – vienas iš nedaugelio tikrų sportinių automobilių simbolių. Šis modelis ne tik garsėja savo išskirtiniu dizainu, bet ir įspūdingu ilgaamžiškumu bei universalumu. 911 jau nuo 1963 metų išlaiko stiprias pozicijas tarp sportinių automobilių ir nuolat stebina tiek vairavimo pojūčiais, tiek patikimumu. Apžvelgsime 2012–2019 m. gamintą 911 (vidinis kodas 991) kupė – nuo variklių ir važiavimo ypatybių iki išlaidų bei alternatyvų.
Sportiškas veikėjas kasdienai
Porsche 911 kupė išlieka vienu iš nedaugelio sportinių automobilių, su kuriuo mielai galima važinėti kasdien. Nors kaina gana aukšta, bazinės versijos nėra tokios brangios, kaip galima tikėtis. Šio modelio žavesį sustiprina suderinta sportinė dinamika ir praktiškumas.
- Itin greitas įsibėgėjimas ir aukšta maksimali greičio riba
- Stulbinantis valdymas bei balansas posūkiuose
- Prabangus, kokybiškai įrengtas interjeras
- Triukšmingas salonas važiuojant didesniu greičiu
- Išlieka brangus net ir naudotas
- Pagrindinėje komplektacijoje – minimalus papildomos įrangos rinkinys
Varikliai ir važiavimo savybės
Ankstesnės 991 kartos modeliai dažniausiai komplektuoti su vienu iš dviejų atmosferinių opozicinių šešių cilindrų variklių – 257 kW (3,4 l) arba 294 kW (3,8 l) Carrera S. Taip pat buvo siūlomos “Turbo” versijos su turbininiais varikliais bei visų varančių ratų transmisija. Pirkėjas galėjo rinktis tarp septynių laipsnių mechaninės ar PDK automatinės pavarų dėžės.
2015-ųjų atnaujinimų metu bazinės Carrera ir Carrera S įgavo naujus, turbininius 3,0 l variklius: 272 kW arba 331 kW galios. Sportiškiausios versijos (pvz., R, GT3, GT3 RS ir GT2 RS) išlaikė galingus atmosferinius bei itin galingus turbo variklius iki 515 kW.
Visi Porsche 911 pasižymi įspūdingu valdymu – tiek važiavimas tiesioje, tiek posūkiuose džiugina balansu ir užtikrintu sukibimu. Vairavimas malonus dėl tikslaus bei teisingai subalansuoto vairo, o prisitaikanti pakaba užtikrina komfortišką važiavimą, ypač baziniame Carrera su 48 cm ratlankiais. Spartesnėse versijose pakaba tvirtesnė, tačiau dėl to automobilis dar geriau valdomas.
Salonas ir praktiškumas
Didžioji dalis Porsche 911 komplektuojama sportinėmis sėdynėmis, kurios lengvai reguliuojamos įvairiomis kryptimis. Sėdima žemai, tačiau priekyje vietos užteks net ir aukštesniems vairuotojams. Matomumas iš vairuotojo vietos maloniai stebina, nors atbulinės eigos manevravimas gali būti sudėtingesnis – daugelis automobilių turės parkavimo jutiklius ar kamerą.
Galinės sėdynės labiausiai tiks vaikams arba labai lanksčioms „suaugusiųjų“ kojoms. Vidaus apdaila pasižymi kokybe: mygtukai ir jungikliai veikia preciziškai, o medžiagos – aukščiausios klasės.
Komplektacijos ir įranga
911 pirkėjai gali rinktis skirtingas versijas pagal poreikius: bazinis modelis pasiūlys odines sėdynes, 48 cm lengvojo lydinio ratlankius, navigaciją ir radiją. Carrera S papildomai gaus 51 cm ratlankius. T bei aukštesnių komplektacijų automobiliai išsiskiria riboto slydimo diferencialu, prisitaikančia pakaba (PASM), „Sport Chrono“ paketu.
GT3 modeliai komplektuojami 18 cm įstrižainės lietimui jautriu ekranu su navigacija ir Bluetooth, 51 cm ratlankiais, elektriniais langais ir klimato kontrole. GT3 RS suteikia PDK automatinę pavarų dėžę ir galinių ratų vairavimą, o GT2 RS pasiūlo „Club Sport“ paketą, kuriame – lengvos sportinės sėdynės, iš anglies pluošto pagamintos vidinės durų apdailos ir sportinis vairas.
Kainos ir eksploatacinės išlaidos
Lietuvoje naudotas Porsche 911 2012 metų gali kainuoti nuo 44 500 eurų – tiek įvertinamas pagrindinis Carrera modelis su apie 96 500 km rida. Carrera S dažniausiai prasidės nuo 46 800 eurų. GTS ir Turbo modelių kainos gerokai šokteli – jų galite rasti nuo 69 000 eurų. GT3 modelis kainuos bent 97 000 eurų, GT3 RS – virš 147 000 eurų, o GT2 RS įkainotas daugiau nei 351 000 eurų. Naujausi šios kartos 911 (pvz., 2019 m.) kainuos nuo 81 900 eurų.
Išlaidų pusė: degalai, draudimas ir eksploatacija
Porsche 911 išsiskiria ne tik našumu, bet ir didesnėmis išlaidomis: tiek degalų sąnaudos, tiek draudimas bei aptarnavimo kainos bus aukštos. Dalys ir remonto darbai taip pat nemažai kainuoja, ypač jei pasitaiko automobiliui būdingų nesklandumų. Pagrindinis 911 privalumas – puiki išliekamoji vertė. Šis automobilis ilgą laiką išlieka paklausus ir mažai nuvertėja.
- Naujoji 911 Carrera 3.0 100 km sunaudoja apie 8,3 l degalų, o išmeta apie 190 g/km CO₂
- Galingesnė Carrera S degalų sąnaudos siekia 8,7 l/100 km, CO₂ emisija – apie 199 g/km
Lietuvoje automobilių metinis taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų, tad galingi sportiniai automobiliai, tokie kaip 911, paprastai patenka į didesnių mokesčių kategoriją.
Draudimo kainos išlieka didelės, kadangi 911 dažnai priskiriamas aukštų rizikos grupių automobiliams.
Patikimumas ir dažniausios problemos
Nemažai vairuotojų teigia, kad Porsche 911 (2012–2019 m.) yra patikimas automobilis, tačiau pasitaiko elektronikos gedimų (pvz., jutiklių veikimo sutrikimų ar įvarių perspėjamų lempučių užsidegimo). Retais atvejais pasitaiko ir smulkių alyvos nuotėkių, kurių remontas brangus. Klientai giria oficialių atstovybių profesionalumą, tačiau pabrėžia aukštas remonto kainas ir kartais neaiškią paslaugų sąmatą.
Rekomendacijos renkantis
Nors 911 modelis rinkoje yra ilgai, geriausia rinktis kuo naujesnius automobilius. Senesni, atmosferiniai ne-turbo Carrera modeliai daug kam patinka dėl tikresnių sportinių pojūčių. Tačiau ir bazinis naujesnės kartos Carrera pasižymės pakankamai galingu varikliu bei dažniausiai bus turėjęs svarbiausią papildomą įrangą nuo gamyklos.
- Mūsų pasirinkimas: Porsche 911 3.0 Carrera – užtenka galios, dinamikos ir kasdienio komforto
Kokie varžovai gali stoti prieš Porsche 911?
BMW M4 pasižymi ypač didele trauka ir išties sportišku valdymu, jame daugiau vietos gale ir mažesnė kaina – tačiau išorės dizaino prasme kai kam gali pasirodyti mažiau charizmatiškas nei 911.
Mercedes-AMG GT išsiskiria žavingu kėbulu ir įspūdingu V8 varikliu. Jo valdymas taip pat labai sportiškas, o dinamika stebina net ir išrankiausius vairuotojus. Be to, naudotas AMG GT dažnai kainuos mažiau nei prabangiausi Porsche 911 variantai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.