Jei galvojate apie naudotą „Porsche Cayenne“ kaip prabangią visureigio alternatyvą, verta žinoti – šis automobilis per daugiau nei dešimtmetį tapo vienu iš populiariausių prabangių SUV Lietuvoje. Nors ankstyvieji modeliai sulaukė nevienareikšmių atsiliepimų dėl neįprasto dizaino ir sportinio gamintojo krypties pokyčio, laikui bėgant „Cayenne“ įrodė, kad gali būti ne tik greitas, bet ir komfortiškas, universalus bei patrauklus net išrankiausiems vairuotojams.
Bendra apžvalga
Antrosios kartos „Porsche Cayenne“, gamintas nuo 2010 metų, išlaikė prabangių visureigių prestižą, kartu tapdamas dar sportiškesnis ir universalesnis už pirmtaką. Net ir naudoti šio modelio egzemplioriai pasižymi puikiomis vairavimo savybėmis, dinamiškais varikliais ir aukštu komforto lygiu. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad tokio automobilio išlaikymas reikalauja didesnių kaštų bei reguliarios priežiūros.
Varikliai ir jų savybės
Naudotas „Cayenne“ siūlomas su itin plačia variklių gama. Tarp populiariausių pasirinkimų – 3,0 l V6 dyzelinis variklis su 258 AG ir 4,2 l V8 dyzelinis motoras, išvystantis 379 AG. Mėgstantiems benzininius variklius galima rasti 3,6 l V6 arba 3,0 l V6 plug-in hibridą. Didžiausią sportiškumą parodo GTS (434 AG), Turbo (512 AG) ir ypač Turbo S (562 AG) modeliai. Visos versijos turi visų varančiųjų ratų transmisiją bei aštuonių pavarų automatinę greičių dėžę.
Variklių galia užtikrina nepriekaištingą dinamiką: pavyzdžiui, standartinis dyzelinis „Cayenne“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 7,6 sekundės, o GTS ar V8 dyzelis – net per 5,7 sekundės.
Važiavimas ir valdymas
Nors „Cayenne“ yra nemažas ir sunkus visureigis, jis stebina sportišku valdymu ir stabilumu posūkiuose. Tikslus vairavimas ir puikus sukibimas leidžia šiam SUV konkuruoti su gerokai žemesniais bei lengvesniais automobiliais. Komforto atžvilgiu, „Cayenne“ kiek nusileidžia itin minkštiems konkurentams, bet dinamiškumo mėgėjams tai – tik pliusas.
Žemesniu greičiu važiuojant pakaba gali atrodyti kietoka, tačiau aukšto lygio komfortą užtikrina papildoma adaptyvi oro pakaba.
Salonas ir praktiškumas
Viduje „Cayenne“ pasižymi solidžiu interjeru, aptrauktu oda, ir logiškai išdėstytais valdikliais. Vairuotojo vieta – ergonomiška ir patogi, priekinių sėdynių komfortas – aukščiausio lygio. Keleiviai gale turi pakankamai vietos tiek galvai, tiek kojoms, o bagažinė yra erdvi ir tinkama šeimos poreikiams.
Privalumai ir trūkumai
- Galingi, dinamiški varikliai
- Lankstūs galiniai sėdynių išdėstymai
- Aukšto lygio dinamiškumas bei valdymas
- Išlaikymo kaštai viršija vidurkį
- Bazinė įranga gana kukli (išskyrus Turbo versijas)
- Kietesnė pakaba žemu greičiu
Komplektacija ir papildoma įranga
„Cayenne“ komplektacijos dažnai priklauso nuo pasirinkto variklio tipo: gali būti pasirinktos bazinė, S, S hibridinė, GTS, Turbo ir Turbo S versijos. Standartinė įranga paprastai nėra labai gausi, tačiau daugelis naudotų egzempliorių papildomai turi šildomas ir vėdinamas sėdynes, šildomą vairą, adaptyvią kruizo kontrolę, BOSĖ ar net BURMESTER garso sistemas, oro pakabą bei sportines priekines sėdynes.
Kainos ir rinkos situacija
2010–2011 metų „Cayenne“ kainuoja nuo 8775 eurų, tačiau tokie automobiliai dažnai turi didelę ridą ar abejotiną istoriją. Norint patikimo, 2011–2012 metų modelio su pilna aptarnavimo istorija, verta planuoti apie 12 870 eurų biudžetą. 2015-ųjų atnaujinti ar galingesni GTS ir Turbo modeliai kainuos maždaug nuo 18 720 eurų, o mažai nuvažiavę išskirtiniai egzemplioriai – net iki 52 650 eurų.
Degalų sąnaudos ir eksploatacija
Visi „Cayenne“ modeliai – brangūs eksploatacijos prasme. Galingi dyzeliniai varikliai (3.0 V6) pagal NEDC bandymus vartoja apie 6,8 l/100 km, o S versija – apie 8,0 l/100 km. Benzininiai modeliai – 9–11 l/100 km ribose, priklausomai nuo variklio ir vairavimo stiliaus. Hibridinis modelis katalogiškai sunaudoja apie 3,3 l/100 km, tačiau realiomis sąlygomis vertėtų tikėtis kiek didesnių sąnaudų.
Eksploatacinės išlaidos priklauso nuo variklio tipo – Lietuvoje taikomas metinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijų, degalų rūšies ir automobilio pirmos registracijos metų. Priežiūra ir serviso darbai yra brangūs; ypač svarbu reguliariai keisti variklio alyvą ir atlikti kitus numatytus techninės priežiūros darbus.
Patikimumas
2010–2017 metų „Cayenne“ modeliai dažniausiai laikomi patikimais, nors pasitaiko dažnesnių elektronikos gedimų: perspėjamųjų lempučių užsidegimas, jutiklių darbo sutrikimai. Nedidelė dalis savininkų susidūrė su brangiomis pneumatinės pakabos ar variklio valdymo sistemos problemomis. Didžioji dalis eksploatuotojų patvirtina aukštą surinkimo kokybę, net ir automobiliams su didesne rida.
Aptarnavimas oficialiuose servisuose gali būti brangus, tačiau reguliari ir kokybiška priežiūra užtikrina ilgalaikį automobilio patikimumą. Rekomenduojamas alyvos keitimas – kasmet arba kas 16 000 km.
Ką pasirinkti?
Renkantis „Cayenne“, dyzelinė versija suderina puikią dinamiką su pakankamai nedidelėmis degalų sąnaudomis. Standartinis 3.0 V6 dyzelis užtikrina solidų našumą, o tiems, kas ieško ypatingo greičio, V8 dyzelis arba GTS – optimalus pasirinkimas sportiškesniam vairavimui. Benzininiai Turbo arba Turbo S modeliai išlieka išskirtinai dinamiški, tačiau, jei norite ekonomiškumo – hibridas teoriškai siūlo mažą sąnaudų lygį, nors praktiškai išlaidos bus didesnės dėl masės ir technologijų sandaros.
Alternatyvos
- Audi SQ7 – dinamiškas, erdvus ir kokybiškai surinktas visureigis su galingais varikliais, patogiu interjeru. Degalų sąnaudos šiek tiek geresnės, bet įsigijimo kaina aukšta.
- Range Rover Sport – pasižymi komfortišku važiuoklės darbu ir erdve, tačiau naudoti modeliai gali reikalauti daugiau priežiūros dėl vidutinės surinkimo kokybės ir patikimumo.
Apibendrinant, naudotas „Porsche Cayenne“ tinka tiems, kurie ieško prestižo, dinamiškumo ir universalumo, tačiau nebijos didesnių eksploatacijos kaštų bei reguliarios priežiūros būtinybės.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.