Renault Trafic jau daugiau nei tris dešimtmečius išlieka vienu populiariausių vidutinio dydžio komercinių furgonų Europoje. Ši transporto priemonė ypač vertinama dėl patikimų variklių, geros įrangos komplektacijos ir praktiškumo kasdienėje eksploatacijoje.
Bendras vaizdas
Nuo 2014 metų gaminama trečiosios kartos Renault Trafic versija buvo atnaujinta 2019-aisiais. Kartu ši platforma buvo pasirinkta ir tokiems modeliams kaip Nissan NV300, Fiat Talento bei Vauxhall Vivaro. Modelis pasižymi tvirta konstrukcija, gera surinkimo kokybe, o varikliai pasiūlo derinį tarp ekonomiškumo ir pakankamos dinamikos.
Įrangos lygiai ir komfortas
Trafic galima rinktis iš skirtingų kėbulo variantų – standartinio ar aukšto stogo, trumpos arba ilgos bazės. Be to, siūlomos ir keleivinės bei dvigubos kabinos (Crew Cab) versijos, galinčios talpinti iki devynių žmonių.
Pagal įrangą Lietuvoje dažniausiai sutinkami trys lygiai: Business, Business+ ir Sport. Jau bazinis Business skirtas vertinantiems pagrindinius patogumus – elektrinius langus, šildomus veidrodžius, signalizaciją, reguliuojamą vairą ir „Bluetooth“ ryšio sistemą. Business+ papildomai siūlo oro kondicionierių, plataus kampo veidrodėlį, galinius parkavimo jutiklius ir multimedijos paketo elementus. Sport išsiskiria patogesniu salonu, odiniu vairu, kruizo kontrole bei pažangesne „MediaNav“ navigacijos sistema su lietimui jautriu ekranu.
Salono erdvė ir praktiškumas
Salonui būdingas funkcionalumas, tačiau panaudotos medžiagos yra paprastesnės nei daugelio konkurentų. Nepaisant to, visi valdikliai išdėstyti apgalvotai ir ergonomiškai. Verslui pritaikytos sprendimai: atlenkiamas sėdynės atlošas, papildomos daiktadėžės, tačiau vis dar trūksta didesnių ir uždaresnių vietų asmeniniams daiktams ar dokumentams sudėti.
Trafic ilgainiui tapo ženkliai didesnis. Trumpa versija siekia 4998 mm, o ilgos bazės net 5398 mm. Naudingoji erdvė salone – nuo 2537 mm iki 2937 mm. Per vidinę pertvarą galima prailginti maksimalaus ilgio krovinių gabenimą atitinkamai iki 3750 mm ir 4150 mm. Erdvės tūris siekia iki 8,6 m³, o didžiausia leistina apkrova – 1075 kg trumpesnės bazės (2,8 t) modelyje ir iki 1280 kg ilgesnės bazės (3 t) versijose. Visuose modeliuose įrengtos plačiai atsiveriančios galinės durys (iki 180°) ir keleivio pusės slankiojamos durys.
Varikliai ir valdymas
Visi Renault Trafic šioje kartoje komplektuojami su 1,6 litro dCi dyzeliniu varikliu ir šešių pavarų mechanine dėže. Galima rinktis iš keturių modifikacijų: 94 AG, 119 AG (su vienu turbokompresoriumi) ir 123 AG bei 143 AG (su dvigubu turbokompresoriumi). Automatinės transmisijos pasirinkimo šioje kartoje nėra.
Praktiškai ekonomiškiausia 1,6 dCi versija oficialiai vartoja 5,9 l/100 km (pagal NEDC), su 155 g/km CO₂ emisijų. Kitos versijos svyruoja nuo 6,1 iki 6,6 l/100 km. Realiose eksploatacijos sąlygose ekonomija artima gamintojo deklaracijoms, todėl Trafic patrauklus ir ieškantiems verslo sprendimų su mažesnėmis ekologinėmis sąnaudomis.
Didesnio našumo dvigubo turbokompresoriaus agregatai suteikia ženklesnį sukimo momentą žemose apsukose, ko ypač reikia važiuojant pilnai pakrautu automobiliu. Vairavimas lengvas, automobilis nuspėjamas, o pakabos darbas – tvirtas, tačiau komfortiškas net keliaujant prastesniais keliais. Visgi, palyginti su dinamiškesniais klasės konkurentais, vairavimo aštrumo ir sportiškumo čia kiek trūksta.
Matomumas ir papildomos funkcijos
Vertinamas sprendimas – plataus kampo keleivio pusės veidrodėlis, leidžiantis geriau matyti kitų eismo dalyvių manevrus. Triukšmo lygis važiuojant gana žemas, o salons gerai izoliuotas nuo pašalinių garsų, nors važiuojant didesniu greičiu gali pasigirsti šiek tiek vėjo švilpimo.
Eksploatacinės išlaidos ir išliekamoji vertė
Lietuvoje Renault Trafic išlaikymas paprastai nesudaro didelių išlaidų. Atsarginės dalys – nebrangios, juos prižiūri daug nepriklausomų servisų. Kuro sanaudos išlieka vienos geriausių klasėje. Kaip ir visiems dyzeliniams furgonams, registruojant ar keičiant savininką, bus taikomas valstybės nustatytas taršos mokestis. Šis priklauso nuo automobilio pirmos registracijos metų, kuro tipo ir CO₂ emisijos.
Naudoto Renault Trafic kaina Lietuvoje priklauso nuo amžiaus, ridos bei būklės. Senesnius modelius galima įsigyti už apie 9 400 eurų, tačiau bus su didesne rida. 2015 metų modelių kainos svyruoja nuo 12 900 eurų iki 15 200 eurų, 2016 metų kainos – 16 400–18 700 eurų, o naujesni (2018 m.) gali kainuoti 21 100–23 400 eurų.
Kokį Renault Trafic rinktis?
Trafic išsiskiria galimybe rinktis skirtingas įrangos pakopas pagal poreikius: nuo pagrindinių funkcijų iki gausiai sukomplektuoto Sport varianto. Verslui geriausiu kainos ir kokybės santykiu išlieka Business+ versija, bet vairuotojams, norintiems didesnio komforto bei pažangių technologijų, verta rinktis Sport su 123 AG dyzeliniu varikliu – tai puikus pasirinkimas ir kasdienai, ir ilgoms kelionėms.
Ką rinktis vietoje Trafic?
Tarp pagrindinių Renault Trafic alternatyvų išsiskiria Ford Transit Custom. Tai itin populiarus furgonas su platesniu variklių pasirinkimu ir šiek tiek dinamiškesniais važiavimo pojūčiais. Taip pat verta įvertinti Vauxhall Vivaro – šis modelis garsėja patikimu surinkimu, nors vairavimo komfortas, lyginant su geriausiais klasės modeliais, gali būti kuklesnis. Sprendimas priklauso nuo esminių poreikių: ar svarbiausias komfortas, ar ekonomiškumas bei pirkimo kaina.




