Renault Captur yra nedidelis miesto hečbekas, išsiskiriantis padidinta prošvaisa ir šiuolaikišku dizainu. Nors savo dydžiu jis nesiskiria nuo „Renault Clio“, vairuotojui siūlo patogesnę sėdėseną ir aukščiau esantį vairuotojo poziciją. Šis modelis sparčiai tapo vienu populiariausių mažųjų SUV Europoje, o geras jo pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje išlieka ir šiandien.
Trumpa apžvalga
Renault Captur patrauklus tiems, kam reikia kompaktiško, ekonomiško automobilio, tačiau norisi aukštesnės sėdėsenos ir praktiškumo. Jis pasižymi šiuolaikišku salonu, gausia įranga net bazinėse komplektacijose bei racionaliu kuro suvartojimu. Nors galinės sėdynės keleivių vietos galėtų būti daugiau, šis automobilis puikiai tinka kasdieniam miesto gyvenimui ir nedidelėms šeimoms.
Privalumai
- Praktiškas interjeras su giliomis dėtuvėmis
- Modernus dizainas ir pakelta prošvaisa
- Gerai sukomplektuotos bazinės versijos
- Itin žemas kuro sunaudojimas ypač su dyzeliniais varikliais
Trūkumai
- Ankstyvi modeliai pasižymėjo žemesne salono apdailos kokybe
- Kai kurie varikliai silpnesni važiuojant su pilnu kroviniu
- Vietos gale gali pritrūkti aukštesniems keleiviams
- Patikimumas priklauso nuo specifinių komplektacijų
Varikliai ir įranga
Pagrindinis ekonominės klasės pasirinkimas – 0,9 litro benzininis variklis (66 kW/89 AG), patogus mieste ir pasižymintis geru rafinuotumu. Tačiau su pilnu bagažu gali pritrūkti galios. Didesnis 1,2 arba vėliau siūlytas 1,3 litro benzininis variklis (94–110 kW/128–148 AG) užtikrina daugiau dinamikos. Dyzelinės 1,5 dCi versijos – 66 kW (89 AG) ir 80 kW (109 AG) – laikomos pakankamai dinamiškomis, ypač ilgoms kelionėms.
Komplektacijų pasirinkimas platus: nuo bazinės iki aukščiausios, siūlančios tokius priedus kaip automatiniai žibintai ir valytuvai, lietimui jautrus ekranas, navigacija, kokybiška garso sistema, šildomos odinės sėdynės ir parkavimo kamera. Svarbu žinoti, kad net žemiausios lygio versijos turi oro kondicionierių, lengvojo lydinio ratlankius bei Bluetooth ryšį.
Važiavimas ir interjeras
Captur vairavimo komfortas – vidutinis. Automobilis gali pasižymėti kietoku važiuoklės darbu, ypač važiuojant nelygiais keliais. Visi modeliai varomi priekiniais ratais. Salone – moderni prietaisų panelė, talpios dėtuvės ir praktiškos sėdynės. Priekinėje eilėje vietos daugumai pakaks, tačiau gale aukštesni keleiviai pajaus vietos trūkumą kojoms. Su galinės sėdynės nustumimu į priekį bagažinės tūris siekia iki 455 litrų, o standartinė padėtis – 377 litrai.
2017 metų modelio atnaujinimas įnešė subtilių išorės pokyčių, o salone atsirado minkštesnių apdailos detalių.
Naudotos Renault Captur kaina
Renault Captur naudotų automobilių kainos Lietuvoje labai priklauso nuo pagaminimo metų, ridžios ir būklės. Senesnius 2013 metų modelius galima rasti už mažiau nei 3500 eurų, tačiau geriau rinktis 2015 metų modelius, kurie kainuoja apie 5800–8200 eurų, pasižymi standartine rida ir dažnai turi aiškią aptarnavimo istoriją. Naujų ar mažai naudotų 2019–2020 metų automobilių kainos prasideda nuo 10500 eurų ir priklausomai nuo komplektacijos gali siekti ir daugiau.
Eksploatacijos išlaidos ir taršos mokestis
Captur modeliai su 1,5 dCi dyzeliniais varikliais yra tarp efektyviausių: 66 kW (89 AG) dCi vidutinė sąnauda gali siekti net 3,0 l/100 km, o galingesnė (80 kW/109 AG) – apie 3,1 l/100 km. Benzininiai 0,9 TCE varikliai suvartos apie 4,3 l/100 km, 1,2 l – apie 4,6 l/100 km. Naujesnis 1,3 l benzininis variklis, pagal naują WLTP metodiką, vartoja apie 6,4 l/100 km, bet realiame eisme rezultatai gali skirtis.
CO₂ emisijos yra svarbios nustatant Lietuvos taršos mokestį, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, automobilio kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Šis mokestis mažesnis, jei automobilio tarša neviršija 100 g/km (dyzeliniai 1.5 dCi siekia 95–98 g/km). Benzininių modelių tarša: 0,9 TCE – 114 g/km, 1,2 TCE – 125 g/km, o galingiausi 1,3 TCE – iki 128 g/km. Taip pat reikia atsižvelgti į kasmet besikeičiančius taršos mokesčio dydžius.
Draudimas, aptarnavimas ir patikimumas
Draudiminės įmokos Renault Captur paprastai žemos dėl žemų grupių, o automobilio aptarnavimo kainos priklauso nuo pasirinkto aptarnavimo plano ir automobilio amžiaus. Jaunesnių modelių savininkams siūlomi įvairūs priežiūros paketai – nuo paprastų techninių aptarnavimų iki išplėstinių, apimančių visus pagrindinius filtrus, bei garantijos pratęsimą.
Patikimumas nėra vienareikšmis – automobilių savininkų atsiliepimai rodo, kad dažniausiai Renault Captur veikia patikimai, tačiau pasitaiko gedimų susijusių su elektros sistema ar elektronikos davikliais. Kai kurie savininkai pastebi ilgai trunkančią diagnostiką ar sudėtingesnį garantinį aptarnavimą, tačiau šios problemos – išimtinės ir neprivalomos kasdienybėje.
Kurios versijos vertos dėmesio?
Benzininis 0,9 l variklis daugeliui atvejų bus optimalus, ypač jei didžiąją dalį laiko važinėjama mieste. Norintiems daugiau galios ar planuojantiems dažnus tolimus maršrutus, verta rinktis 1,5 dCi (80 kW/109 AG) dyzelį: jo dinaminės savybės labiau tinka kelionėms už miesto.
Iš komplektacijų verta rinktis „Dynamique Nav“ – su spalvotu lietimui jautriu ekranu, navigacija, nuimamais sėdynių užvalkalais ir automatine klimato kontrole. Ši versija optimaliai dera komfortą ir kainą.
Pagrindiniai konkurentai
Renault Captur konkuruoja su tokiais mažais miesto visureigiais kaip Suzuki Vitara, kurios interjeras erdvus ir praktiškas, tačiau CO₂ emisija aukštesnė. Kia Soul taip pat siūlo erdvų saloną, gausią įrangą ir pakankamą dinamiką – tik deja, didesnę taršą. Suzuki Ignis yra dar mažesnis, pasižymi maža kaina ir gera komplektacija, tačiau važiuoklė kietesnė, o važiuojant didesniu greičiu gali tapti triukšminga.
Ieškant naudoto Renault Captur, verta išanalizuoti siūlomus variantus, atsižvelgti į automobilio aptarnavimo istoriją, ridą ir komplektaciją, kad automobilis džiugintų tiek ekonomine nauda, tiek patvarumu kasdienėje eksploatacijoje.




