Antrosios kartos Saab 9-5 sedanas pasirodė rinkoje itin sudėtingu laikotarpiu šiai gamintojai. Nors dizainu automobilis tikrai išsiskiria, praktiškumu ir važiavimo savybėmis jis nepajėgė pasivyti pagrindinių konkurentų. Apžvalgoje išnagrinėsime stipriąsias bei silpnąsias naudoto 9-5 sedano puses, išlaikymo kaštus, variantų pasirinkimą bei konkurentus.
Bendras vaizdas
Saab 9-5 išsaugo firminę išvaizdą – elegantiškos linijos, solidi laikysena, įsimintinas priekis. Modelio pagrindą sudaro techniniai sprendimai, skölęsi iš žinomo vidutinės klasės automobilio, tačiau švedų inžinieriai stengėsi suspėti rinkoje individualizuoti važiuoklę.
Deja, važiavimo komfortas yra didžiausias šio automobilio minusas – net ir važiuojant ramiai keliai jaučiami pernelyg stipriai, o automobilio pakaba dažnai smarkiai vibruoja. Posūkiuose kėbulas stipriai pasvyra, vairo jautrumas nėra nuoseklus, o per rankas nuolat persiduoda vibracijos.
Pliusai ir minusai
- Pritraukianti išvaizda
- Patikimi varikliai ir transmisija
- Didelė erdvė kojoms, ir priekyje, ir gale
- Komforto trūkumas, ypač važiuojant nelygiu keliu
- Daug vėjo ir variklio triukšmo, ypač esant didesniam greičiui
- Nedidelė pasirinkimo pasiūla rinkoje
- Atsarginių dalių ir serviso sudėtingumai
Salono įspūdžiai ir funkcionalumas
Salonas pasižymi išskirtinėmis detalėmis – skaitmeniniu spidometru, primenančiu naikintuvo projekciją, bei užvedimo raktelio anga tarp priekinių sėdynių. Nors patogumo priekyje netrūks net aukštesniems, galinių sėdynių keleiviams riboja žema stogo linija. Priekaištų dažniausiai sulaukia paprastos plastmasės ir nepagrįstai sudėtingas valdymo skydelis su daugybe smulkių mygtukų.
Išlaikymo kaštai ir priežiūra
Kokio Saab 9-5 sedano galima tikėtis už savo biudžetą?
Nors naudotų Saab 9-5 pasirinkimas tikrai ribotas, kainų lygis išlieka gana aukštas dėl retumo ir ištikimų markės entuziastų. Bazinis modelis kainuos apie 8190 eurų. Gerai sukomplektuotas 2010 metų 2,0 l TiD dyzelinis sedanas su automatine pavarų dėže gali siekti 10 530 eurų. 2011 metų 2,0 l TTiD dyzelinė versija su visų varančiųjų ratų pavara ir papildoma įranga įvertinama per 14 040 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
Didžiausias privalumas – taupūs 2,0 l dyzeliniai varikliai. 158 AG TiD versija naudoja vos apie 4,7 l/100 km, jos CO₂ emisija (priklausomai nuo modifikacijos) siekia tik 125 g/km. Tad šiam automobiliui Lietuvoje taikomas taršos mokestis bus žemesnis, ypač jei pirmoji registracija yra senesnė. Galingesnis 187 AG dyzelis pasižymi 6,0 l/100 km sąnaudomis ir 159 g/km CO₂. Dyzelio pasirinkimas išlaikymo prasme – optimaliausias.
2,0 l benzininio variklio vidutinės sąnaudos siekia apie 8,3 l/100 km, CO₂ emisija – 189 g/km, dėl to taršos mokestis bus didesnis, o išlaikymas brangesnis.
Paskutiniu metu sunkiausiai prognozuojamos išlaidos susijusios su atsarginėmis dalimis bei servisu. Kadangi Saab gamyba nutraukta, pagrindinių atstovybių paslaugų neliko, o kai kurias detales surasti gali būti sudėtinga. Džiugina, kad Lietuvoje veikia patikimi nepriklausomi Saab specialistai – jie sprendžia didžiąją dalį remonto klausimų.
Verta žinoti – jei nuolat nevairuosite ilgesniais atstumais, 2,0 l dyzeliuose DPF filtrai gali užsikimšti. Reguliarūs važiavimai greitkeliais padės išvengti rimtesnių bėdų.
Kurią Saab 9-5 versiją rinktis?
Modelis buvo siūlomas su skirtingais varikliais, tačiau pasirinkimas visada buvo kuklus. Pagrindinis variantas – 1,6 l turbininis benzininis variklis (177 AG), bet šis variklis didesniam sedanui yra kiek per silpnas.
Kur kas labiau tinka 2,0 l 158 AG TiD dyzelinė versija – ji ekonomiška ir pakankamai dinamiška. Galingesnė 187 AG TTiD dyzelinė modifikacija su galimybe rinktis visų ratų pavarą bei 216 AG 2,0 l benzininis turbomotoras irgi pajėgūs užtikrinti smagų važiavimą. 2,8 l V6 turbo – nepaprastai retas modelis, kurio rasti beveik neįmanoma.
Dėl itin riboto pasiūlos kritiniu veiksniu tampa automobilio būklė ir komplektacija, o ne specifinė versija. Apdailos „Aero“ modeliai buvo geriausiai įrengti, nors net ir juose navigacija buvo siūloma kaip papildoma įranga.
Mūsų rekomendacija – 2.0 TiD 160 Aero versija.
Pagrindiniai konkurentai
Saab 9-5 buvo sukurtas konkuruoti su aukštesnės klasės sedanais. Tarp akivaizdžių varžovų minėtini BMW 5 serijos modeliai – nors 9-5 viduje erdvus, BMW pranašesnis salonu, važiavimo ypatybėmis ir pasirinkimo gausa antrinėje rinkoje.
Iš dizaino ir važiavimo stiliaus artimiausias analogas – Audi A6, kuris taip pat nėra sportiškas, tačiau pasižymi solidesne apdaila, didesniu komfortu ir tylesniu interjeru. Be to, Audi 2,0 l TDI dyzeliniai varikliai garsėja patikimumu.
Kiekvienas, svarstantis Saab 9-5, taip pat turėtų atkreipti dėmesį į Volvo S80 – šis švediškas sedanas negali konkuruoti su sportiškiausiais klasės modeliais, bet pasiūlo aukštą komforto lygį, patogų interjerą ir platų variklių pasirinkimą: nuo 1,6 l dyzelio iki penkių cilindrų turbo benzininio motoro.




