Ieškantiems naudoto, patikimo ir erdvaus automobilio, „Saab 9-5“ sedanai dažnai patraukia akį. Šis modelis pasirodė dar 1997 m., tačiau jo technologinė bazė remiasi net ankstesniais metais – automobilio platforma buvo sukurta remiantis „Opel Vectra“ architektūra nuo 1995-ųjų. Nors konkurentai jau seniai perėjo prie naujų standartų, „Saab 9-5“ išlaikė tą pačią pagrindą iki pat 2010-ųjų, kas turėjo įtakos ir automobilio savybėms.
Privalumai
- Tikrai erdvus salonas ir itin talpi bagažinė, patogiai talpinanti didelius lagaminus ar savaitgalio pirkinį.
- Kėdės – patogios ilgoms kelionėms, kaip ir galima tikėtis iš čekų automobilių gamintojo tradicijų.
- Turbomotorai – benzininė versija išsiskiria maloniu charakteriu, ypač jei mėgstate atsakingai akseleruoti.
- Rinkoje šis modelis parduodamas už labai prieinamą kainą.
Minusai
- Inžinerinė platforma – jau pasenusi, todėl valdymas nebėra toks tikslus kaip naujesnių analogų.
- Dyzeliniai modeliai pasižymi žemesniu patikimumu.
- Automobilyje trūksta modernių patogumų ir naujausių technologijų.
Komfortas ir erdvė
Erdvė salone – vienas didžiausių „Saab 9-5“ pliusų. Gale patogiai įsitaisys ir aukštesni keleiviai, o bagažinė lenkia daugelio konkurentų pasiūlą pagal talpumą. Sėdynės minkštos ir tvirtos, tad ilgų distancijų keliautojai greitai įvertins šį pranašumą.
Palyginimas su konkurentais
Nors „BMW 5 serija“ ar „Mercedes-Benz E klasė“ turi pranašumą valdymo tikslumo srityje, atnaujintas (po 2002 m.) „Saab 9-5“ jau gali pasiūlyti elektroninę stabilumo sistemą ir pagerintą saugumo lygį. Pastaraisiais metais gamintas modelis vis dar gali būti patrauklus pasirinkimas, ypač jei ieškote patogios ir erdvios transporto priemonės už protingą kainą.
Išlaikymo kaštai ir eksploatacija
Šio modelio kainos iš antrinės rinkos svyruoja labai plačiai – nuo vos 230 eurų už labai nuvažiavusį ar tvarkytiną automobilį iki 5 850–7 020 eurų už puikiai išlaikytus, mažai nuvažiavusius ir pilnai sukomplektuotus vėlyvesnių metų modelius.
Economiškiausi – po 2005 m. dyzeliniai „Saab 9-5“ su 1,9 l TiD varikliu. Jo oficiali vidutinė ekonomija siekia apie 6,4 l/100 km bei išskiria apie 174 g/km CO₂. Tokia emisija nėra labai žema, tačiau yra kiek geresnė nei benzininio 2.0t (204 g/km). Kaip ir daugeliui senų švediškų modelių, priežiūros poreikis su amžiumi didėja – ypač dėmesio reikalauja pakaba ir pavarų dėžės elektronika (ypač automatinėse dėžėse rekomenduojama keisti laidyną).
Kokią naudotą „Saab 9-5“ rinktis?
Visi šio modelio varikliai turi turbiną. Jei svarbu išlaidos, verta ieškoti benzininio 2,0 l lengvo slėgio turbomotoro – jis išvysto 147 AG, yra pakankamai patikimas ir vidutiniškai ekonomiškas pagal tuometinius standartus. Galingesni varikliai, kaip 2,3 l HOT turbo (256 AG) ar 3,0 l V6, smarkiai padidina eksploatacines išlaidas ir sunkiai suvaldomi dėl visų varomų priekinių ratų sistemos.
Labai nepatikimas variantas – senas 2,2 l dyzelis. Po 2005 m. rinkoje pasirodę 1,9 l TiD yra žymiai geresni ir ekonomiškesni, taip pat būdavo montuojami ir į mažesnįjį „Saab 9-3“.
Dauguma „Saab 9-5“ įrangos lygio nestokoja – net baziniai egzemplioriai lenkia nemažai kitų markių komforto prasme. Ieškantiems daugiau privalumų rekomenduojama žvalgytis „Turbo Edition“ modifikacijos – ši versija turi šildomas odines sėdynes, gausesnę įrangą bei išskirtinį salono dizainą.
Kokie yra pagrindiniai konkurentai?
Panašios klasės naudotus automobilius verta palyginti su „Audi A6“, „BMW 5 serija“ ir „Mercedes-Benz E klase“. Nors „BMW 5 serijos“ modeliai daugumą sužavės sportiškumu ir valdymu, patikimumo klausimais ne visi varikliai yra vienodai sėkmingi. „Mercedes-Benz E klasė“ (ypač 2002–2009 m.) garsėja elektronikos gedimais, tad perkant svarbu nuodugniai patikrinti automobilio būklę. Iš kitų išsiskiria „Audi A6“, kurio patikimumas ir tvarkinga salono apdaila vertinami itin gerai, nors vairavimo malonumu šis modelis kiek nusileidžia „BMW“ konkurentui.
Taršos mokestis Lietuvoje
Perkant naudotą „Saab 9-5“, Lietuvoje reikia įvertinti ir galiojančius taršos mokesčius. Šie mokesčiai priklauso nuo automobilio anglies dvideginio emisijos, kuro tipo (benzinas ar dyzelis) bei pirmojo registravimo metų. Kuo emisija didesnė ir kuo senesnis automobilis, tuo didesnis gali būti privalomas taršos mokestis. Rinkdamiesi automobilį, būtinai paskaičiuokite šias papildomas išlaidas.




