Saab 9-3 hečbekas iš naudotų automobilių rinkos išsiskiria savo praktišku kėbulu ir švedišku komfortu. Nesvarbu, ar rinksitės trijų, ar penkerių durų variantą, šis automobilis pasižymi puikiomis proporcijomis, o didelės galinės durelės leidžia lengvai pasiekti erdvų bagažinį. Salone daug vietos tiek priekyje, tiek gale – keleiviai nesunkiai ras patogią padėtį, o vairavimo pozicija vertinama kaip viena geriausių klasėje.
Įranga kasdieniam patogumui
Dauguma Saab 9-3 hečbekų turi kur kas gausesnę standartinę įrangą nei daugelis konkurentų. Kondicionierius, CD grotuvas, šildomos sėdynės ir stoglangis – tai tik kelios iš dažniausiai pasitaikančių papildomų funkcijų.
Bendras įspūdis
Saab 9-3 – prieinamas būdas įsigyti patikimą ir stilingą mažesnės klasės prestižinį automobilį. Nors nereikėtų tikėtis itin sportiškų dinaminių savybių, šis modelis maloniai stebina patogumu ir išvaizda.
Automobilio salono apdaila kokybiška ir erdvi, o bendras patikimumo įspūdis stiprus. Tačiau vairavimo pojūčiu 9-3 visgi atsilieka nuo sportiškų vokiškų varžovų – valdymas nėra toks tikslus ir dinamiškas.
Varikliai ir dinamika
Daugelis Saab 9-3 variklių turi turbokompresorių. Pagrindinis išskirtinumas – bazinė 2,0 l benzininė versija su 110 kW galios, kuri neturi turbinos. Šis variklis, nors ir ne pats dinamiškiausias, išsiskiria veikimo tolygumu. Tuo tarpu su turbina 2,0 l benzininiai varikliai pasižymi 110, 136 arba 151 kW galia.
Viggen versija su 2,3 l turbo varikliu išvysto iki 169 kW ir užtikrina itin greitą pagreitėjimą, tačiau šasė gali būti ties riba dėl galios pertekliaus. 2,2 l turbodyzelis yra ekonomiškas, tačiau lyginant su kitais konkurentais, garsas salone šiek tiek didesnis, o reakcijos – mažiau jautrios.
Sąnaudos ir eksploatacijos kaštai
Ieškantiems ekonomiškumo verta rinktis dyzelinius variantus – jie vidutiniškai sunaudoja apie 5,2 l/100 km, tačiau reikia atkreipti dėmesį į dažnesnę techninę priežiūrą. Mažiausiai ekonomiška versija – 136 kW 2,0T su automatine pavarų dėže, kurios vidutinės sąnaudos siekia apie 9,0 l/100 km. Kiti benzininiai varikliai paprastai telpa į 7,8–8,7 l/100 km ribas.
Saab 9-3 aptarnavimo kainos paprastai mažesnės nei daugelio kitų kompaktinės klasės prestižinių automobilių, o detalės ir aptarnavimas prieinami tiek oficialiuose servisuose, tiek nepriklausomuose autoservisuose.
Taršos mokestis Lietuvoje
Prieš įsigyjant naudotą Saab 9-3 reikėtų atsižvelgti ir į galiojančius Lietuvoje automobilių taršos mokesčius. Jie priklauso nuo automobilio pirmos registracijos metų, variklio kuro tipo ir išmetamo CO₂ kiekio, tad ekonomiškesni dyzeliniai modeliai gali būti pigesni pagal mokestį nei benzinai ar galingiausi variantai.
Rinktis šį modelį – ką verta žinoti?
Optimaliausia Saab 9-3 versija – silpniausioji turbo 2,0 l benzininė (110 kW). Šis automobilis pasižymi pakankama galia, kad būtų lengva manevruoti ir aplenkti, o kartu išlieka tylus ir patogus ilgose kelionėse.
Penkių durų kėbulas – praktiškesnis dėl patogesnio patekimo į galą ir erdvesnio bagažo skyriaus, bet trijų durų varianto galiniai sėdynių privažiavimai irgi labai patogūs.
Į ką atkreipti dėmesį renkantis
- SE komplektacijos modeliai siūlo lietus ratlankius ir automatinį klimatizavimą, kurie papildomai praturtina jau ir taip solidžią įrangą – įtrauktos ABS, priekinės ir šoninės oro pagalvės, elektriniai langai bei centrinis užraktas.
- Sport versijos pirkėjai džiaugsis odinėmis sėdynėmis ir sportine važiuokle, o itin išskirtinis Viggen dar turi 17 colių ratlankius, didesnius buferius ir galinį spoilerį.
Jeigu svarstote apie modelį, pagamintą po 2000 metų, verta žinoti, kad nuo šio laikotarpio patobulintas dyzelinis variklis (nuo 85 iki 92 kW), o paprastos komplektacijos modeliai jau gauna kondicionierių ir signalizaciją kaip standartą.
Alternatyvos ir konkurentai
Tarp naudotų hečbekų Saab 9-3 konkurentų galima rasti vokiškus kompaktinius modelius, tačiau švediškasis variantas išsiskiria originalumu, komfortu ir patikimumu. Jei ieškote išskirtinio stiliaus, patogumo ir saugumo, šis modelis nusipelno būti tarp jūsų favoritų.




