Sena Saab 9-3 kabrioletė savo išvaizda primena ankstesnį 900 modelį, tačiau po pažįstama išore slepiasi gerokai atnaujintas automobilis. Techninė platforma skolinasi iš laikotarpio Vectra modelio, todėl pritaikyti sprendimai patikimi ir laikui nepavaldūs.
Bendra apžvalga
Saab 9-3 kabrioletas pasižymi santūria elegancija ir nekrentančiu į akis stiliumi, patraukliu daugeliui šios markės vairuotojų. Dažnai naudotų automobilių pirkėjai džiaugiasi geru ankstesnių savininkų priežiūros lygiu – dauguma šių automobilių prižiūrėti kruopščiai. Automobilis atrodo išskirtinai ir šiandien, tačiau norint išlaikyti tvarkingą būklę, reikia reguliarios priežiūros.
Praktiškumas kasdienai
Nors 9-3 gali pasigirti patrauklia išvaizda, kasdienė eksploatacija atskleidžia ir trūkumų. Tai kabrioletas, kuriame komfortiškai tilps keturi suaugusieji, o bagažinė pakankamai talpi net ilgesnėms kelionėms. Atviru stogu važiuojantiems vairuotojams ir keleiviams pavyksta mėgautis kelione nesijaudinant dėl nemalonaus vėjo salone.
Visgi, nuimamas stogas nepadeda valdomumui – dėl lengvai besideformuojančios kėbulo konstrukcijos 9-3 sunkiai susitvarko su nelygiais keliais. Prastas kelio paviršius gali neigiamai paveikti komfortą sėdintiesiems.
Varikliai ir pasirinkimas
Saab garsėjo savo turbininiais varikliais, o 9-3 kabrioletas – ne išimtis. Įdomu tai, kad šioje modelio versijoje dyzeliniai motorai nenaudoti. Pirminiai benzininiai varikliai buvo 2,0 l (130 AG) ir 2,3 l (150 AG) galios agregatai be turbinos, tačiau po metų juos pakeitė efektyvesni turbininiai motorai. Populiariausi variantai – 2,0T su 154 AG, 2,0 HOT su 205 AG bei tarp versijų įsitaisęs 2,0T su 185 AG. Galingiausias „Viggen“ 2,3T agregatas pasiekia net iki 230 AG.
Stipriausi varikliai dažnai viršija automobilio važiuoklės galimybes, todėl optimaliausias pasirinkimas – 2,0T 185 AG variantas. Jis pakankamai dinamiškas, tačiau tinka kasdienėms kelionėms be didesnių kompromisų.
Išlaidų valdymas ir eksploatacija
Kaina ir priežiūra
Naudoti Saab 9-3 modeliai dažniausiai būna tvarkingi ir prižiūrėti, tačiau jiems būtina periodinė priežiūra kas 19 312 km. Kadangi konstrukcijoje naudojamos nebrangios dalys, eksploatacijos kaštai išlieka racionalūs. Vis dėlto didesnė galia, priekiniais ratais varoma važiuoklė ir galingi turbininiai varikliai gali greitai susidėvėti priekines padangas – tai tampa nemenka papildoma išlaida aktyviau vairuojantiems.
Degalų sąnaudos ir ekonomiškumas
Gamintojo deklaruojamos degalų sąnaudos – kiek mažiau nei 9,4 L 100 km, bet reali eksploatacija dažnai lemia didesnes išlaidas, ypač mieste ar greičiau važiuojant.
Lietuvoje eksploatuojant 9-3 reikia atsižvelgti ir į taikomą automobilių taršos mokestį. Šis mokestis priklauso nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, naudojamo kuro tipo ir gamybos metų. Kadangi dauguma Saab 9-3 yra benzininiai ir su galingesniais varikliais, jų mokestis gali būti didesnis nei vidutinis.
Kokį Saab 9-3 rinktis?
Pačioje modelio pradžioje buvo tik keletas atmosferinių variklių, tačiau vėliau asortimentą papildė turbininiai. Automatinės pavarų dėžės dažniau mažina dinamiką ir didina kuro sąnaudas, todėl rekomenduojama rinktis mechaninę transmisiją. Vėlesnės SE komplektacijos yra ypač vertos dėmesio – jos pasižymi solidesne standartine įranga, dažnai turi ir odinį saloną.
Pagrindiniai pliusai ir minusai
- Patraukli išvaizda ir solidus įvaizdis
- Vairavimo komfortas – tik esant geroms kelio sąlygoms
- Galingi motorai ir smagus valdymas, tačiau ypač stiprios versijos gerokai lenkia važiuoklės galimybes
- Išlaikymas nereikalauja didelių investicijų, bet reikia ruoštis dažnesniam padangų keitimui
- Automobilis tinka keturiems keleiviams, turi praktišką bagažinę
Alternatyvos
Renkantis naudotą keturvietį kabrioletą, verta apsvarstyti ir kitus modelį pasirinkimus. Tarp pagrindinių konkurentų – kitos prestižinės markės, siūlančios kabrioletus su galingais benzininiais varikliais ir išplėtota komforto įranga. Atsižvelkite ir į tai, kokios degalų sąnaudos, priežiūros kaštai ar taršos mokesčiai bus actualūs būtent jūsų eksploatacijai Lietuvoje.




