Nusprendusiems įsigyti kompaktišką, stilingą ir sportišką automobilį, Seat Leon SC kupė yra viena išdomiausių pasirinkimo galimybių. Skirtingai nei dauguma tradicinių kupė automobilių, kurie dažnai pasižymi ribotu praktiškumu ir mažomis bagažinėmis, Leon SC išsiskiria universaliu charakteriu. Tai trijų durų hečbekas, siūlantis sportiškumo dvasios, bet kartu išlaikantis kasdieniam vairavimui svarbų patogumą ir erdvę.
Bendra Seat Leon SC apžvalga
Seat Leon SC sukurtas ant tos pačios platformos, kaip ir naujesnės kartos Volkswagen Golf, todėl pasižymi pažangiomis variklio technologijomis, šiuolaikiška multimedijos sistema bei saugumo įranga. Nors šis modelis trumpesnis už penkerių durų Leoną, dėl mažesnio svorio jis tampa vikresniu, geriau valdomu ir ekonomiškesniu.
Važiuoklės savybės ir įranga
Visi Leon SC modeliai jau standartinėje komplektacijoje turi oro kondicionierių. SE komplektacijos versijos pasižymi kruizo kontrole, lengvojo lydinio ratlankiais ir nugaros atramos reguliavimu. Jeigu ieškote sportinių savybių ir patobulintos įrangos, FR versija pasiūlys sportiškesnę pakabą, parkavimo jutiklius gale, dviejų zonų klimato kontrolę ir dinamiškesnį dizainą. Papildomas Technology Pack paketas gaus LED žibintus, modernų skaitmeninį radiją ir navigaciją. Greitesnės Cupra versijos pasižymi riboto praslydimo diferencialu ir adaptyvia sportine pakaba.
Variklių pasirinkimas ir ekonomija
Leon SC siūlomi tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai. Pradiniai variantai turi 1,2 litro benzininį variklį, o pačioje viršūnėje – galingasis 2,0 litro 296 AG Cupra. Dyzeliniai modeliai populiarūs dėl ekonomiškumo: 1,6 litro dyzelis pasižymi itin mažomis sąnaudomis, o 2,0 litrų versijos išvysto 148 AG arba net 181 AG. Mūsų rekomenduojamas – 148 AG 1,4 EcoTSI benzininis variklis su cilindrų atjungimo technologija, užtikrinančia puikią pusiausvyrą tarp dinamikos ir mažų sąnaudų.
- 1,6 l dyzelis – apie 3,8 l / 100 km.
- 2,0 l dyzeliai – 4–4,4 l / 100 km.
- Benzininiai 1,4 EcoTSI – apie 4,7 l / 100 km.
- Galingas Cupra – apie 6,6 l / 100 km.
Ekonomiškesni, naujausi varikliai leidžia sumažinti ir eksploatacijos išlaidas, taip pat ir taršos mokestį, kuris Lietuvoje priskiriamas pagal automobilio emisiją, kuro tipą bei pirmos registracijos metus. Modifikacijos su mažesne CO₂ emisija bus ekonomiškesnės ne tik dėl kuro sąnaudų, bet ir dėl mažesnių mokesčių. Benzininiai varikliai su pažangiomis technologijomis puikiai tiks kasdieniams maršrutams, o dyzeliai – aktyviai eksploatacijai užmiestyje.
Kainos, eksploatacija ir patikimumas
Pirmųjų 2013 metų Leon SC modelių kainos prasideda nuo maždaug 8 775 eurų, dažniausiai pasirenkant dyzelinį 1,6 l arba benzininį 1,2 l variklį su didesne rida (~112 000 km). Padidinus biudžetą iki 11 115 eurų, rasite naujesnius, 2014 metų 2,0 TDI FR modelius su mažesne nei 80 000 km rida. Už 12 285 eurų galima tikėtis puikios būklės 2015 metų automobilio, o atnaujintas Leon SC po 2017 metų kainuos nuo 15 795 eurų.
Seat aptarnavimo kainos Lietuvoje išlieka konkurencingos, o pasirinkus gamintojo atstovybę – ir skaidrios. Automobiliams, vyresniems nei treji metai, siūloma šiek tiek nuolaidų arba iš anksto apmokama aptarnavimo paslauga. Tai ypač patrauklu ilgalaikę priežiūrą planuojantiems pirkėjams.
Erdvė ir praktiškumas
Nepaisant sportiškos išvaizdos, Leon SC yra daug praktiškesnis nei daugelis kitų kupė. Salone gausu vietos vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui. Tiesa, galinių sėdynių erdvė mažesnė nei penkerių durų versijoje, ypač dėl žemesnės stogo linijos, tačiau bagažinė liko tokia pati talpi, kaip ir paprasto Leon, tad tilps ir savaitgalio krepšiai, ir kasdieniai pirkinių maišai.
Atnaujinimai ir salono kokybė
2017 metais Seat Leon SC buvo nežymiai atnaujintas – pakeista priekinė išvaizda, salonas papildytas didesniu ir modernesniu lietimui jautriu ekranu, pagerinta plastikų kokybė. Nuo šiol automatinis rankinis stabdis pakeitė tradicinį mechaninį, todėl salone dar daugiau šiuolaikiškumo pojūčio.
Kurią versiją rinktis?
Visi Seat Leon SC varikliai pasižymi gerais eksploataciniais rodikliais, tačiau racionaliausias pasirinkimas – 1,4 litro 148 AG EcoTSI FR su Technology Pack paketu. Ši versija užtikrina optimalų efektyvumo, dinaminių savybių ir įrangos lygį. Jei norite maksimalios sportinės dvasios, verta ieškoti Cupra, tačiau daugumai pirkėjų ekonomiškesnė, bet pakankamai galinga EcoTSI versija bus praktiškesnė kasdienai. SE variantas tiks ieškantiems bazinio, taupaus sprendimo, o FR stebins sportiniu charakteriu ir išskirtine komplektacija.
Alternatyvos Seat Leon SC
Ar verta dairytis į kitus gamintojus? Tarp artimiausių konkurentų – Volkswagen Scirocco, kuris pasižymi panašiomis sportinėmis savybėmis ir stiliumi, tačiau Seat Leon SC lenkia jį naujesne konstrukcija, platesniu variklių pasirinkimu bei pažangesne multimedija. BMW 2 serijos kupė skirtas tiems, kurie ieško galinių varančiųjų ratų ir prabangos jausmo, tačiau už tai teks nemažai primokėti. Bendrame kontekste Leon SC išlaiko išskirtinę praktinę vertę ir balansą tarp sportiškumo, ekonomiškumo bei kasdienės naudos.




