Seat Mii – tai kompaktiškas miesto automobilis, kurio dizainas išsiskiria stiliumi ir praktiškumu. Debiutavęs 2012-aisiais, Mii pasirodė tarp itin populiarių miesto modelių ir greitai užsitarnavo savito įvaizdžio reputaciją. Skirtingai nei dauguma konkurentų, Seat Mii pristatytas ne tik su įvairiais komplektacijos lygiais, bet ir išskirtinėmis, riboto leidimo serijomis, sukurtomis bendradarbiaujant su madų prekių ženklais. Rezultatas – stilingas ir unikalus automobilis, kuris puikiai tinka miesto šurmulyje.
Stilius ir pasirinkimai
Seat Mii nuo pat pradžių išsiskyrė savo komplektacijų gausa ir puikiais dizaino sprendimais. Bazinis modelis – paprastas ir funkcionalus, tačiau verta rinktis SE arba aukštesnes versijas. Šios siūlo oro kondicionierių, 15 colių lengvojo lydinio ratus, elektrinius priekinius langus, reguliuojamus veidrodėlius bei sulankstomą galinę sėdynę. Po 2016-ųjų siūlytos “Design” ir sportiškesnės FR-Line versijos, kurios patraukliai atrodo bei turi papildomos įrangos.
Specialūs modeliai, tokie kaip “Toca” (su galiniais parkavimo davikliais ir navigacija) ar “Mii by Mango” (dalinai odinės/Alcantara sėdynės, elegantiškos spalvos), suteikia papildomo žavesio.
Varikliai ir važiavimas
Seat Mii yra ekonomiškas ir malonus vairuoti, nors galingumu neišsiskiria. Rinktis galima iš dviejų benzino variklių: 1,0 l trijų cilindrų, kurių galia siekia 59 AG ir 74 AG. Nuo 2019 m. siūlyta tik elektrinė Mii versija (83 AG), kuri viena įkrova pagal gamintoją gali nuvažiuoti iki 259 km.
Nors varikliai nėra itin dinamiški, kasdieniam važiavimui mieste jų visiškai pakanka. Standartinės pavarų dėžės veikia sklandžiai, tačiau automatinė gali būti lėta ir ne tokia komfortiška, todėl rekomenduojama rinktis mechaninę transmisiją.
Važiavimo savybės
Seat Mii pasižymi netikėtai komfortišku važiavimu – net ir Lietuvos keliais. Nedideli ratai ir minkštesnė pakaba užtikrina, kad duobės bus įveikiamos be papildomo diskomforto, o vairavimas – aiškus ir lengvas. Vairas tikslus, o miesto sąlygomis automobilis ypač manevringas ir lengvai parkuojamas.
Praktiškumas ir vidus
Nors Seat Mii matmenys kompaktiški, viduje vietos keturiems užtenka. Galinė sėdynė sukurta taip, kad patogiai sėdėtų du keleiviai. Tarp tokių konkurentų kaip Hyundai i10 ar Suzuki Celerio Mii šiuo atžvilgiu nusileidžia – pastarieji gali vežti tris keleivius gale.
Saugumo įranga apima šešias oro pagalves ir galinius Isofix tvirtinimo taškus vaikiškoms kėdutėms. Pagal EuroNCAP testus, automobilis iš pradžių surinko penkias žvaigždes, tačiau nuo 2019 m. reitingas sumažintas iki trijų žvaigždučių dėl griežtesnių reikalavimų, susijusių su pažangiomis saugos technologijomis.
Eksploatacijos kaštai ir priežiūra
Seat Mii yra pigus išlaikyti automobilis. 1,0 l benzininio variklio Ecomotive modifikacija (su mažesnio pasipriešinimo padangomis ir “start/stop” sistema) pagal senesnius testus sunaudoja tik 4,1 l 100 km. Standartinis 59 AG modelis – apie 4,5 l 100 km, o galingesnis, 74 AG – apie 4,7 l 100 km. Vėlyvas modelių atnaujinimas nuvedė prie dar geresnių rodiklių – 4,3 l 100 km.
Taršos mokesčio dydis Lietuvoje priklauso nuo variklio tipo, CO₂ emisijos ir pirmosios registracijos metų. Pavyzdžiui, mažos emisijos Mii modeliams mokestis – minimalus arba visai netaikomas. 59 AG variklis išmeta apie 105 g/km CO₂, o 74 AG – 108 g/km, tad šie skaičiai yra palankūs ieškantiems ekonomiško miesto automobilio.
Periodinė techninė priežiūra Seat Mii automobiliui reikalinga kas 12 mėnesių arba kas 16 093 km. Priklausomai nuo automobilio amžiaus, paprastos apžiūros kainuoja apie 220 eurų, o išsamesnės – apie 370 eurų. Galima rinktis mėnesinius aptarnavimo planus, kurie leidžia išskaidyti mokėjimus.
Kokį naudotą Seat Mii rinktis?
Jeigu planuojate daugiau laiko praleisti magistralėje, rekomenduojama rinktis galingesnę 74 AG versiją. Vairuojant mieste puikiai tiks ir 59 AG modelis. Dėl mechaninės pavarų dėžės buksavimo pavojaus – rinkitės modelį su mechanine pavarų dėže.
Iš komplektacijų išsiskiria SE ir Design versijos – jos siūlo daugiau įrangos už tinkamą kainą. Jei aktualus sportiškesnis įvaizdis, galima paieškoti FR-Line versijos, tačiau dėl kietos pakabos kasdienai ji ne visiems tiks.
Kiek kainuoja naudotas Seat Mii?
- Ankstyvas 3 durų modelis gali kainuoti apie 3510 eurų.
- Praktiškesnis 5 durų variantas – apie 3760 eurų.
- Sport ar 2015 metų modelis su nedidele rida kainuoja nuo 4680 iki 5850 eurų.
- Design versija nuo 2017 metų – apie 5850 eurų.
- Naujausias FR-Line modelis (2019 m.) su labai maža rida prasideda nuo 8775 eurų.
Konkuruojantys modeliai
Jei ieškote alternatyvos ir norite daugiau erdvės, galima apsvarstyti Hyundai i10 – čia daugiau vietos keleiviams, bet mažiau vairavimo malonumo bei prastesnis saugumo įvertinimas. Už ypač žemą kainą Suzuki Celerio pasiūlys tris vietas gale, tačiau salono kokybė ir saugumas kiek kuklesni.
Svarbiausia Seat Mii konkurentė – Skoda Citigo, kuri dalinasi beveik visomis techninėmis savybėmis, bet dažnai rinkoje būna kiek pigesnė. Dar vienas pasirinkimas – Volkswagen Up, kuris siūlo daugiau versijų ir yra kiek brangesnis, tačiau puikiausiai tinka tiems, kas ieško kompaktiškos miesto mašinos.




