Seat Tarraco – tai didelis, septynvietis visureigis, kuriame dera praktiškumas, išskirtinis dizainas ir sportiškas vairavimo charakteris. Šis automobilis suprojektuotas Seat inžinierių, tačiau gaminamas naudojant tuos pačius techninius pagrindus, kaip ir kitų VW grupės modelių SUV. Tai užtikrina pažįstamą patikimumą, bet kartu suteikia Seat būdingą jaunatvišką charakterį.
Bendra apžvalga
Seat Tarraco išsiskiria erdvia salone, patrauklia įranga bei gerai subalansuotu važiavimo komfortu ir valdymu. Vairuotojas čia ras daugybę patogumų ir komforto sprendimų, o vidaus apdaila sukuria aukštesnės klasės įspūdį. Visgi, automobilio patikimumas per keletą metų vertintas įvairiai – verta atkreipti dėmesį į konkrečių naudotų modelių techninę būklę.
- Patogus ir dinamiškas valdymas, ypač posūkiuose dėl standžios pakabos
- Modernus, paprastas naudotis interjeras su aštuonių colių lietimui jautriu ekranu
- Gausi standartinė įranga net ir bazinėse versijose
- Trečia sėdynių eilė labiau tiks vaikams, nes vietos suaugusiems ten nedaug
- Mechaninė pavarų dėžė gali būti kiek aštresnė pradedant važiuoti
- Patikimumo lygis priklauso nuo eksploatacijos ir priežiūros
Varikliai ir įranga
Seat Tarraco gali būti su tiek benzininiais, tiek dyzeliniais varikliais. Pirkėjai galėjo rinktis 1,5 l 148 AG arba 2,0 l 187 AG benzininį variklį, o taip pat 2,0 l dyzelius su skirtinga galia (148, 187, vėliau 197 AG). Standartiškai montuojama šešių pavarų mechaninė dėžė ir priekiniai varomieji ratai, tačiau buvo siūloma ir septynių pavarų automatinė bei visų varančiųjų ratų sistema.
Pagrindinės apdailos versijos: SE (su 17 colių lengvojo lydinio ratlankiais, trijų zonų klimato kontrole ir elektriniais veidrodėliais), SE Technology (su navigacija, 18 colių ratais, tamsintais langais), Xcellence (prideda raktinę sistemą, prisitaikantį autopilotą, elektrinę bagažinę ir automatinę parkavimo pagalbą), o Xcellence Lux siūlo šildomas priekinę ir galinę sėdynes.
Važiavimas ir komfortas
Miestui idealiai tiks 1,5 l TSI benzininis variklis – jis tylus ir užtikrinantis sklandų važiavimą, nors retais atvejais galėtų būti šiek tiek galingesnis. 2,0 l benzininis ar dyzelinis – tauresnis ir dinamiškesnis pasirinkimas.
Dėl standžios pakabos, Tarraco stabiliai laikosi posūkiuose ir nesvyruoja, tačiau nelygūs asfaltai gali šiek tiek paveikti komfortą, ypač važiuojant didesniais greičiais ar per duobes. Su 18 colių ratais automobilis labiau sugeria kelio nelygumus. Triukšmo salone – tik minimaliai, net važiuojant didesniu greičiu.
Erdvė ir praktiškumas
Vairuotojo sėdynė lengvai reguliuojama, salonas išdėstytas intuityviai, o prietaisai paprasti naudoti. Visose versijose yra didelis, išmanus lietimui jautrus ekranas, navigacija ir skaitmeninis radijas. Antroje eilėje keleiviai turės daug vietos, sėdynės gali būti slenkamos bei atlošiamos. Trečia eilė tinkamesnė vaikams – suaugusiems čia pritrūktų erdvės ilgesnėse kelionėse. Bagažinė – didelė ir patogi, tačiau kai kurie konkurentai siūlo dar talpesnes galimybes.
Eksploatacijos kaštai
Kainos ir pasirinkimas
Pirmieji Lietuvoje pasirodę naudoti Tarraco yra nuo 2019 metų. Populiariausių modelių su 1,5 l benzinu kainos prasideda maždaug nuo 17 550 eurų, o už mažos ridos, geros komplektacijos ir pilnos istorijos 2020–2021 metų modelį prireiks apie 20 000–26 910 eurų. Naujiausi 2023 metų automobiliai kainuoja apie 32 760–35 100 eurų.
Degalų sąnaudos
- Ekonomiškiausias – 2.0 TDI 150 AG dyzelinis modelis: 4,9 l/100 km (WLTP).
- 2.0 TDI 190 AG: 5,6 l/100 km.
- 1.5 TSI 150 AG benzininis variklis: apie 6,6 l/100 km.
Taršos mokestis
Lietuvoje Seat Tarraco taršos mokestis apskaičiuojamas pagal CO₂ emisijos kiekį, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. Naujų dyzelinių ar galingesnių benzininių modelių savininkams reikia įvertinti didesnes išlaidas dėl didesnės taršos.
Draudimas ir aptarnavimas
Draudimo įmokų dydis šiam modeliui vidutinis, tad išlaidos neturėtų stipriai viršyti kitų šeimyninių SUV. Seat siūlo platų priežiūros planų pasirinkimą, tad galima pasirinkti finansavimą pagal poreikius ir sumažinti remonto išlaidas.
Kurį Seat Tarraco rinktis?
Jei nereikia dažnai važinėti su pilnai apkrautu automobiliu ar didžiausias prioritetas – trumpi atstumai, tiks 1.5 TSI 150 AG benzininis modelis SE Technology komplektacijoje. Jis pasižymi maloniu valdymu, ekonomiškumu ir komfortiška įranga: navigacija, 18 colių ratais, automatiniais valytuvais, tamsintais galiniais langais.
Kokie konkurentai?
Seat Tarraco pagrindiniai konkurentai – Peugeot 5008 ir Škoda Kodiaq. Peugeot 5008 – ypač patrauklus ir praktiškas septynvietis, išsiskiriantis išvaizda, klasės lyderių sauga bei komfortu. Tuo tarpu Kodiaq – solidus, erdvus viduje bei pasižymintis panašiais techniniais sprendimais kaip ir Tarraco, todėl ieškantiems patikimumo tikrai verta pagalvoti apie šį modelį.




