Skoda Octavia universalo pasirinkimas – vienas praktiškiausių ir patraukliausių naudotų automobilių, kurį norisi ne tik įsigyti, bet ir vairuoti. Šis modelis garsėja patikimu valdymu ir komfortiška pakaba, tad net vingiuotuose keliuose galima mėgautis stabilumu ir maloniu važiavimu.
Variklių pasiūla ir važiavimo pojūtis
Octavia universalų gamoje galima rasti tiek ekonomiškų dyzelinių, tiek didesnio pajėgumo benzininių variklių. Ypač išsiskiria dinamiškas 197 AG vRS modelis. Net jei varikliui tenka padirbėti garsiau intensyviau akseleruojant, ramiai važiuojant salone vyrauja gera garso izoliacija ir aukšta važiavimo kokybė.
Kuro sąnaudos ir eksploatacinės išlaidos
Bene ekonomiškiausia versija – 1.9 TDI Ambiente, kuri oficialiai vidutiniškai sunaudoja apie 5,3 l/100 km. Draudimo išlaidos dažniausiai neviršija vidutinio lygio – daugelis modifikacijų priskiriamos septintai arba aštuntai rizikos grupei. Tiesa, sportinis vRS variantas laikomas kiek brangesniu eksploatuoti, tačiau ir jis nestebina didelėmis draudimo ar eksploatacijos sąnaudomis, lyginant su kitomis sportinėmis alternatyvomis.
Benzininius variklius, ypač su turbokompresoriumi, mėgstantiems vairuotojams verta įvertinti, kad aktyviai važiuojant kuro sąnaudos gali siekti apie 8,4 l/100 km.
Salono kokybė ir praktiškumas
Nors Octavia viduje plastikai nėra visiškai tiek kokybiški, kaip kai kuriuose kituose Vokietijos automobiliuose, bendra apdaila tikrai solidi. Erdvės čia nestinga – ypač gale, kur ankstesnių kartų modeliuose trūko vietos kojoms. Universalas siūlo milžinišką bagažinę: standartinė talpa siekia 540 litrų, o nuleidus galines sėdynes – net iki 1620 litrų. Vienintelis minusas – gana aukštas bagažinės slenkstis, kuris gali kiek apsunkinti didesnių krovinių įkėlimą.
Kuro emisija ir taršos mokestis
Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, variklio tipo ir automobilio pirmosios registracijos metų. Ekonomiškesnių dyzelinių variklių savininkams šis mokestis paprastai būna mažesnis, o naujesniems benzininiams modeliams jis priklauso nuo konkrečių techninių parametrų. Renkantis naudotą automobilį, svarbu atsižvelgti į šį aspektą, nes jis turi įtakos bendroms eksploatacijos išlaidoms.
Kainos ir išliekamoji vertė
Skoda Octavia universalai rinkoje išsilaiko gerokai vertingesni nei kai kurie konkurentai – pavyzdžiui, tie patys Mondeo ar Vectra universalai dažniausiai nuvertėja sparčiau. Tiesa, kaina bus kiek didesnė už panašaus amžiaus Passat, tačiau Octavios vertė laikosi stabiliau nei kai kurių kitų markių automobilių.
Modelių bei apdailos lygiai
Pirkėjai gali rinktis iš penkių pagrindinių apdailos variantų: Classic, Ambiente, Elegance, sportiškas vRS ir prabangi Laurin & Klement versija su odiniu salonu. Dalis vRS automobilių taip pat gali būti su oda, nors tai – papildomos įrangos pasirinkimas. Ankstyvos Classic versijos galėjo neturėti kondicionieriaus, tačiau nuo 2005 metų vidurio kondicionierius montuojamas standartiškai. Visi automobiliai siūlomi su priekiniu ir šoniniu oro pagalvių komplektu, tačiau užuolaidinės oro pagalvės dažnai būna papildoma įranga.
Pakrovimo poreikiui reikėtų įvertinti, jog Classic bei Ambiente apdailų modeliuose galinės sėdynės nuleistos nesudaro visiškai lygios grindų plokštumos – atsiranda apie 5 cm pakopa.
Techniniai sprendimai ir rekomendacijos
- 1.6 benzininis variklis (115 AG) gali būti per silpnas pilnai prikrautam automobiliui.
- 2.0 benzininis variklis (148 AG) užtikrina daugiau galios ir veržlumo.
- vRS versijoje montuojamas 2.0 turbo variklis (197 AG) – pasirinkimas ieškantiems sportiškų pojūčių.
- 2.0 TDI (140 AG) – itin dinamiškas ir pakankamai taupus.
- 1.9 TDI (105 AG) – optimalus balansas tarp ekonomiškumo ir eksploatacinių sąnaudų. Šį ir 2.0 be turbinos galima rasti ir visais ratais varomose versijose.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Skoda Octavia universalas dažnai lyginamas su tokiais modeliais kaip VW Passat, Ford Mondeo ar Opel Vectra universalai. Tačiau Octavia išsiskiria kaip vienas universaliausių ir mažiausiai kainą prarandančių pasirinkimų. Platesnėje klasėje galima dar apžiūrėti Renault Laguna ar Peugeot 407 universalo versijas, tačiau Skoda dažnai išlieka kaip praktiškesnis, ilgalaikį patikimumą užtikrinantis variantas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.