„Subaru Legacy Outback“ (2009–2014 m.) apžvalga

„Subaru Legacy Outback“ (2009–2014 m.) apžvalga

Subaru Outback universalas – tai automobilis, kuris vizualiai primena visureigį, tačiau iš tikrųjų yra erdvus universalas su praėjimo aukščiu ir pilnai veikiančia visų ratų pavara. Toks derinys užtikrina, kad automobilis ne tik gerai jaučiasi miesto gatvėse, bet ir patikimai važiuoja nelygiu reljefu – net ir tuo atveju, kai daugelis tikrų visureigių su tuo susitvarkytų prasčiau.

Praktiškumas ir savybės

Didžiausia Outback stiprybė – tvirta konstrukcija ir patikimumas. Šis modelis vertinamas už patvarumą, o jo pilnai veikianti visų ratų pavara leidžia drąsiai vykti ten, kur kiti universaliai automobiliai sustotų. Automobilio vidus itin erdvus, o bagažinė prilygsta net ir didesnių modelių konkurentams.

Tačiau reikia pripažinti, kad interjero apdaila nėra pati patraukliausia – čia daugiausia naudojamos paprastos plastiko medžiagos, o dizainas išlieka kiek senamadiškas. Nepaisant to, standartinė įranga džiugina: galima rasti tokias funkcijas kaip automatiniai žibintai, galinio vaizdo kamera, klimato ir kruizo kontrolė, 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai. Labiausiai rekomenduojama komplektacija – SX, kuri pasižymi geru kainos ir įrangos santykiu.

Važiavimo komfortas

Nors važiuoklė sukurta taip, kad gerai susitvarkytų su sudėtingomis kelio sąlygomis, važiuojant asfaltu suspensija atrodo kietoka – tai kai kuriuos vairuotojus gali nustebinti ar net nepatikti, ypač ilgesnėse kelionėse. Vairo mechanizmas taip pat nėra pats tiksliausias – prie tokios vairo konfigūracijos gali tekti priprasti. Visgi, kasdieniam važinėjimui automobilis išlieka praktiškas ir patikimas pasirinkimas.

Variklių pasirinkimas ir ekonomika

Rinktis galima iš kelių variklių. Populiarus 2,0 l dyzelinis variklis išvysto 147 AG ir pasižymi ištvermingumu bei energinga trauka. Dyzelinis modelis vidutiniškai sunaudoja apie 6,3 l/100 km, o CO₂ emisijos siekia apie 155 g/km (mechaninė pavarų dėžė). Reikia nepamiršti, kad Lietuvoje taršos mokestis šiam modeliui gali būti didesnis – jis skaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus.

Benzininis 2,5 l variklis žavi sklandžiu darbu, bet yra gana „alkanas“ – realus vidutinis vartojimas siekia net apie 9,4 l/100 km, o emisijos viršija 194 g/km. Tai neišvengiama tiek dėl variklio tūrio, tiek dėl nuolatinės keturių ratų pavaros.

Rinkos tendencijos ir kainos

Lietuvos naudotų Outback rinka išlieka aktyvi – šie automobiliai vertinami kaip patikimi ir nepigiai nuvertėjantys. Net už senesnius modelius tenka mokėti daugiau, palyginti su kitais universalais, nes jų išlaikymo kaštai dažniausiai pagrįsti ilgaamžiškumu.

Senesni, apie 2009 metų, dyzeliniai Outback dažniausiai kainuoja nuo 5 844 eurų. Benzininiai modeliai, nors ir tos pačios gamybos metų, dažnai būna net brangesni ir gali siekti apie 9 243 eurus. Naujesni, 2012 metų automobiliai jau kainuoja apie 17 550 eurų, o gerai išlaikyti modeliai gali pasiekti ir daugiau nei 23 400 eurų.

Tokios kainos rodo, jog Subaru Outback ilgai išlieka vertingas ir ilgai tarnauja savo šeimininkams.

Alternatyvos Outback modeliui

Ieškant panašaus tipo visureigių-universalų, verta atkreipti dėmesį į keletą konkurentų. Škoda Superb Estate 4×4 pasižymi ypač erdvia salone ir didžiule bagažine, tačiau tikru pravažumu nusileidžia Subaru. Škoda Octavia Scout turi pakeltą važiuoklę ir taip pat keturių ratų pavarą – šis modelis labiau pritaikytas mišriems keliams.

Tarp patrauklių alternatyvų – ir Audi A4 Allroad quattro, kuris išsiskiria prestižo jausmu ir kokybišku interjeru, tačiau viduje nėra toks erdvus. Dar viena įdomi galimybė – Volvo XC70 Cross Country: gerai subalansuotas tiek dydžio, tiek kokybės prasme, su išskirtiniu salono dizainu. Jo penkių cilindrų dyzelinis variklis garsėja tylumu ir ilgaamžiškumu, tačiau, kaip ir Outback, nėra labai taupus bei važiavimas asfaltu nuvilia.

Apibendrinimas

Subaru Outback universalas yra patikimas, praktiškas ir gerai tinkantis Lietuvos sąlygoms automobilis su tikru pravažumu – puikus pasirinkimas tiems, kam reikia ne tik miesto, bet ir užmiesčio keliais važinėjančio automobilio. Visgi reikia įvertinti, kad neišvengsite didesnių kuro ir taršos mokesčių, o interjere nebus prabangos įspūdžio, tačiau eksploatacija ir patikimumas daugelį traukia būtent prie šio automobilio markės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *