Subaru Impreza universalas dažnai vertinamas kaip mažiau prestižinis už savo sedaną, kurį išgarsino ralio trasos. Vis dėlto, universali kėbulo konstrukcija suteikia praktiškumo bet kokioje kasdienėje situacijoje, išlaikant įspūdingą valdymą ir žaibišką akceleraciją. Ypač dėmesį patraukia galingiausios versijos – Turbo arba WRX, kurių pavadinimas priklauso nuo pagaminimo metų. Tai – itin greiti, važiuoti malonūs automobiliai, puikiai laikantys kelią, tačiau ir kiti modeliai savo dinamika nenusileidžia daugeliui konkurentų.
Kasdienybėje – universalus ir sportiškas
Nors vidus nepasižymi išskirtine prabanga ir jaučiasi spartietiškai, surinkimo kokybė yra gera. Salone dominuoja kietas, jau pasenęs plastikas, tačiau ergonomika – apgalvota, o vairuotojo vieta patogi net ilgesnėms kelionėms.
Galinių durelių dizainas – tipo hečbekas, tad jų atidarymas platus ir patogus. Erdvės bagažinėje pakanka ir augintiniui, ir didesniems pirkiniams. Tiesa, keleiviams gale vietos kiek stinga, todėl aukštesniems žmonėms gali trūkti erdvės galvai, pečiams ar keliams.
Praktiškumo ir sportiškumo derinys
Impreza universalas – puikus pasirinkimas tiems, kas vertina lenktynių automobilio charakterį, bet nenori aukoti kasdienio patogumo. Šis modelis dažniausiai patinka šeimoms, kurioms svarbu universalumas ir sportinė dvasia.
Išlaikymo kaštai ir taršos mokestis
Išlaikyti Subaru Impreza universalą kainuoja daugiau nei vidutinį automobilį. Degalų sąnaudos priklausys nuo variklio, tačiau, tikėtina, jos svyruos nuo 9 iki 14 litrų 100 kilometrų. Net ir ekonomiškesnius benzininius variantus retai išvysite sudeginančius mažiau nei 8 litrus. Dyzelinių variklių pasirinkimo nebuvo, tad visi modeliai naudoja benziną.
Automobilių draudimas priklausys nuo variklio galios – bazinis, 1,6 litro modelis, bus pigiausias drausti, tačiau galingesni, sportiškesni variantai gali gerokai išauginti draudimo kainą.
Lietuvoje taikomas automobilių taršos mokestis priklauso nuo išmetamo automobilio CO₂ kiekio, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Tai reiškia, kad galingesni modeliai turės didesnį mokestį, ypač jei registruoti kaip pirmieji dar iki griežtų ekologinių standartų įsigaliojimo.
Būtina reguliariai laikytis gamintojo numatyto aptarnavimo grafiko – tai padės išvengti brangių remontų. Tarp automobilių entuziastų populiarios bendruomenės ir forumai, kur gausu patikimų praktinių patarimų dėl eksploatacijos ir priežiūros.
Reiktų paminėti ir tai, kad remonto darbai, ypač sportiškiausiems modeliams, gali būti gerokai brangesni nei vidutiniškai rinkoje.
Modelių apžvalga ir naujovės
Impreza universalas evoliucionavo keletą kartų. 1998 metais modelis gavo naują saloną, saugos oro pagalvę keleiviui, patobulintas sėdynes ir sportinio stiliaus vairą, tačiau galingiausioje versijoje išliko legendinis 2,0 litrų turbomotoras.
Vėliau, su kiekvienais metais, buvo diegiama vis daugiau atnaujinimų, pasirodydavo riboto leidimo versijos. Ypač daug dėmesio sulaukė 2000-aisiais debiutavęs modelio priekis, pavadintas „vabalo akimis“, kuris susilaukė įvairių vertinimų. Būtent tada buvo atsisakyta Turbo žymėjimo, o WRX tapo pagrindiniu sportinio varianto simboliu. Dar po metų sekė kosmetinės naujovės ir nedideli techniniai pagerinimai. Norintys praktiško, bet vis tiek dinamiško pasirinkimo gali rinktis 2,0 litrų R modelį, kuris iki 100 km/h įsibėgėja per 8,5 sek.
Kokį universalą rinktis?
Renkantis naudotą Subaru Impreza universalą svarbu žinoti savo prioritetus – ar tai bus galinga WRX versija, ar kuklesnė, bet vis tiek smagiai vairuojama bazinė modifikacija. Prieš perkant vertėtų įvertinti eksploatacines išlaidas, salono kokybę ir kokio tipo kasdienis naudojimas jums svarbiausias.
Galimos alternatyvos
Svarstant galimus konkurentus, verta pagalvoti apie kitus sportiškus ir praktiškus universalo tipo automobilius, kurie galėtų būti gera alternatyva Imprezai – ypač jei ieškote balanso tarp kasdienio naudojimo ir sportinio charakterio.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.