Suzuki Ignis – mažas hečbekas, kuris išsiskiria ne tik ryškiu dizainu, bet ir praktiškumu. Jau pirmo žvilgsnio šis modelis traukia dėmesį didelėmis, išraiškingomis priekinėmis lempomis, kompaktišku kėbulu ir šiek tiek padidinta prošvaisa. Tai mieste vikrus automobilis, tačiau dėl aukštesnės sėdėjimo padėties ir galimo visų varančiųjų ratų pasirinkimo, Ignis tampa panašus į mažą miesto visureigį. Dėl šios universalumo Ignis dažnai pasirenkamas kupiniems veiksmo miestiečiams, kurie nori mažo, bet išskirtinio automobilio.
Kas išskiria Suzuki Ignis?
Šis modelis iš tiesų unikalus – jis tinka ir tiems, kas ieško kompaktiško miesto automobilio, ir tiems, kuriems reikalingas keturių varančiųjų ratų automobilis šiame segmente. Ignis gali varžytis su tokiais konkurentais, kaip Volkswagen Up, Hyundai i10 ar Kia Picanto, tačiau išlieka išskirtinis dėl savo išvaizdos ir galimybių. Be to, jis tik šiek tiek mažesnis už tokius automobilis kaip Dacia Duster ar Citroen C4 Cactus.
Pagrindiniai privalumai
- Užtenka erdvės keturiems suaugusiems – tai retas atvejis tokiame mažame automobilyje.
- Daugelis modelių turi gausią standartinę įrangą.
- Pasižymi manevringumu posūkiuose – stabiliai laikosi net ir su aukštesniu kėbulu.
- Žinomas dėl patikimumo ir ilgaamžiškumo.
Kai kurie trūkumai
- Kietesnė važiuoklė mažesniuose nelygumuose – mieste galite pajusti daugiau kratymo.
- Vairas suteikia ne itin aiškų grįžtamąjį ryšį.
- Medžiagos salone – nors estetika maloni, dominuoja kietas, pigesnis plastikas.
- Touchscreen valdymas (kai kuriuose modeliuose) gali būti nepatogus ir ne itin intuityvus.
Varikliai ir įranga
Pagrindinis Suzuki Ignis variklis – 1,2 l benzininis, kuris siūlomas tiek su „mild hybrid“ sistema (vadinama SHVS), tiek be jos. Rinkoje daugiau rasite hibridinių modelių, nes paprastas benzininis buvo nutrauktas po 2019 m. Pati populiariausia komplektacija – SZ-T, pasižyminti geru kainos ir įrangos santykiu. Yra dar „Adventure“ versija, skirta tiems, kas nori išraiškingesnio dizaino, tačiau technine prasme ji labai panaši į SZ-T.
Vairavimo įspūdžiai
Miestui pritaikytas modelis yra manevringas ir smagus, o abiejų variklių charakteristika suteikia „gyvumo“ pojūtį kasdienėje eksploatacijoje. Automobilis stabilus posūkiuose net su aukštesniu kėbulu. Versija su visų varančiųjų ratų pavara leis ne tik patogiai įveikti žiemos trasas ar miesto kelio nelygumus, bet ir retkarčiais išvažiuoti į prastesnės kokybės kelius.
Vis dėlto Ignis nėra pats komfortiškiausias – važiuojant nelygiu keliu galite pajusti daugiau vibracijos. Tolimesnėse kelionėse girdimas ir vėjo, ir padangų triukšmas. Nepaisant to, Ignis užkonkuruoja savo segmente išraiškingu charakteriu ir universalumu.
Erdvė ir salonas
Nors automobilis itin kompaktiškas, viduje vietos pakanka keturiems suaugusiems – ko negali pasiūlyti dauguma konkurentų. Bagažinė taip pat stebėtinai talpi savo klasei, tačiau hibridinėse versijose ji kiek mažesnė, nes dalį vietos užima papildoma įranga.
Salone dominuoja dviejų spalvų dizainas, kuris išsaugo žaismingumą. Nepaisant pigesnių plastikų, dažniausiai liečiamos detalės – mygtukai, svirtelės – yra kokybiškos.
Eksploatacijos kaštai ir taršos mokestis
Kiek kainuoja naudotas Suzuki Ignis?
Ankstyvųjų metų modelių kainos prasideda maždaug nuo 7 605 iki 8 190 eurų. 2018 ar 2019 metų modelio kaina – apie 9 360–11 700 eurų, panašios kainos reiktų tikėtis ir už 2020 metų modelį, o 2021–2022 metais pagaminti automobiliai gali kainuoti 11 700–14 040 eurų. Vėliausių modelių kaina bus panaši ar šiek tiek didesnė.
Kuro sąnaudos
Ignis pasižymi mažomis kuro sąnaudomis. Senesnių bandymų duomenimis, net paprasčiausias modelis nesunaudoja daugiau kaip 4,7 l/100 km, o efektyviausias (SHVS hibridas) pagal naujesnius testus pasiekia apie 5,0 l/100 km. Tokie rodikliai leidžia Ignis varžytis su ekonomiškiausiais klasės atstovais.
Taršos mokestis
Lietuvoje šio automobilio taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dėl kuklios variklių galios ir santykinai mažo išmetamo CO₂ kiekio, šis mokestis dažniausiai yra vienas žemiausių savo kategorijoje, o mažiausiai teršiantys modeliai moka simbolines sumas.
Draudimas ir aptarnavimas
Draudimo įmokos Suzuki Ignis nėra aukštos, o techninės priežiūros kaštai išlieka palyginti žemi net ir atliekant ją oficialiame servise. Patikimiems ir taupiems Ignis modeliams paprastai pakanka tik bazinės priežiūros.
Ką rinktis – kurią versiją pasirinkti?
Siūlyčiau ieškoti hibridinės versijos su 1,2 Dualjet 12V varikliu ir SZ-T komplektacija. Tokios versijos dažniausios rinkoje, pasižymi visais Ignis privalumais, geru kainos ir įrangos santykiu bei malonia eksploatacine patirtimi. Trumpai – tai optimalus pasirinkimas naudotų automobilių pirkėjui.
Ignis alternatyvos
Ieškantiems paties kompaktiškiausio ir manevringiausio automobilio verta apsvarstyti Volkswagen Up – jis solidesnis, nors ir ne toks žaismingas bei neturi visų varančiųjų ratų. Hyundai i10 pasižymi erdviu salonu ir ekonomiškumu, garantinis laikotarpis ilgesnis nei Ignis.
Trokštantiems didesnės erdvės ar ieškantiems mažo miesto SUV verta žvilgtelėti į Citroen C4 Cactus, nors visų varančiųjų ratų pasirinkimo čia nėra. Daugiau pravažumo reikia? Tada Dacia Duster suteiks ne tik daugiau vietos, bet ir visų varančiųjų ratų galimybę, tačiau valdymo ir komforto pojūtis gali nepersverti Ignis pranašumo mieste.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.