Naudotas „Suzuki Liana“ hečbekas dažnai vilioja pirkėjus dėl žemos kainos, paprastos eksploatacijos ir patikimumo. Visgi, šis modelis neišsiskiria komforto pojūčiu ar prabanga, kurias kai kurie konkurentai jau spėjo pasiūlyti net mažų miestui skirtų automobilių kategorijoje.
Važiavimo ypatumai ir komfortas
Nors galima rasti nedidelių miesto automobilių, kurie savo tylumu ir važiavimo komfortu prilygsta kur kas didesniems modeliams, „Liana“ šioje srityje atsilieka. Kiekvieną kelio nelygumą junti sėdynėje, o pakaba nesugeba jų sėkmingai sugerti. Vis dėlto, valdymas pakankamai stabilus – posūkiuose automobilis išlieka paklusnus, be itin didelio kėbulo svyravimo.
Triukšmo lygis salone nėra labai didelis, tačiau 1,6 litro benzininis variklis skleidžia pastebimą garsą, ypač kai tenka jį labiau spausti. Norint išgauti didesnę galią, automobilis tampa triukšmingesnis, o variklis girdisi itin aiškiai.
Salo komfortas ir vieta
Vairuotojo vieta – patogi, priekyje bei gale užtenka erdvės keleiviams. Prietaisų skydelis aiškus ir patogus naudotis. Nors galinė sėdynė susilanksto lengvai, aukštas bagažinės dugnas ir išsikišantys pakabos elementai riboja galimą krovinių aukštį bei plotą.
Eksploatacinės išlaidos
Kuro sąnaudos ir priežiūra
Verta atkreipti dėmesį, kad „Suzuki Liana“ reikalauja dažnesnės priežiūros – techninę apžiūrą bei pagrindinius aptarnavimus reikia atlikti kas 9 656 km, tad ilgoje perspektyvoje priežiūros kaštai bus kiek didesni nei daugumos konkurentų, tokių kaip „Ford Focus“ ar „Opel Astra“.
Nors autorizuotų atstovų tinklas Lietuvoje gana siauras, mažesnės remonto valandinės kainos ir pigios atsarginės detalės leidžia sutaupyti. Remonto kainos įprastai būna mažesnės nei panašios klasės automobilių.
Daugelis nedidelių šeimos hečbekų siūlo taupius dyzelinius variklius, tačiau Lietuvoje randami „Liana“ modeliai aprūpinti tik 1,6 l benzininiu varikliu (77 kW/105 AG), kuris oficialiai deklaruoja vidutines kuro sąnaudas mieste – apie 8,8 l/100 km, o mišriu režimu – 6,9 l/100 km. Realios kasdienės kuro sąnaudos įprastai siekia apie 8 l/100 km, ypač jei tenka dažnai važiuoti greitkeliu ar pasirinktas variantas su automatine pavarų dėže. Draudimo įmokos Lietuvoje vidutinės – priklauso nuo vairuotojo stažo ir transporto priemonės vertės.
Automobilio taršos mokestis
Lietuvoje už „Suzuki Liana“ taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio pirmosios registracijos metų, kuro tipo ir oficialių CO₂ emisijų. Kadangi visi modeliai – benzininiai, o CO₂ emisija nėra labai maža, reikėtų atidžiai pasitikrinti faktinius duomenis prieš pirkimą – tai padės objektyviai susiplanuoti metines eksploatacines išlaidas.
Pirkimo rekomendacijos
Ieškant naudoto „Suzuki Liana“ rekomenduojama sutelkti dėmesį į geriau sukomplektuotus modelius. Nors iš pradžių papildomos įrangos lygis galėjo reikšti žymiai didesnę kainą, naudotam automobiliui skirtumai gerokai sumažėja, todėl racionalu rinktis gausiausiai sukomplektuotą variantą (GLX). Bazinėje GL komplektacijoje dažniausiai rasite elektrinius langus, šoninius veidrodėlius, dvi oro pagalves ir radijo magnetolą. Nuo 2004 m. modeliuose jau montuojami CD grotuvai. Patogesnė GLX versija papildyta lietais ratlankiais, kondicionieriumi, galiniu viduriniu tritaškiu saugos diržu ir svarbiausia – šoninėmis oro pagalvėmis. Vieno variklio pasirinkimas – 1,6 l (105 AG) – dera su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže, kurią rekomenduojama rinktis vietoj lėtesnės automatinės transmisijos.
Nors kai kuriuose rinkose buvo siūlomas ir keturių durų sedanų kėbulas, rinkoje dažniausiai dominuoja penkiadurės hečbeko versijos. Praktiniu požiūriu jos – universalesnės ir patogesnės kasdieniam naudojimui.
Kokius konkurentus verta apžvelgti?
Tarp alternatyvų „Suzuki Liana“ verta įvertinti tokius modelius kaip „Ford Focus“, „Opel Astra“, „Toyota Corolla“ ar „Honda Jazz“. Daugelis jų siūlo sklandesnį važiavimą ir platesnį variklių pasirinkimą, bet „Liana“ išlieka patraukli dėl nedidelių remonto išlaidų ir nepriekaištingo patikimumo.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.