Suzuki Swift hečbeko (2005–2012) apžvalga

Suzuki Swift hečbeko (2005–2012) apžvalga

Panaudotas „Suzuki Swift“ hečbekas garsėja smagiu vairavimu ir patraukliu kainos bei kokybės santykiu. Nors ši transporto priemonė dažnai stebina puikiu valdymu ir dinamišku charakteriu, konkurencija kompaktiškų miesto automobilių segmente yra didelė. Apžvelkime, kuo išsiskiria ši mašina, kas turėtų ją rinktis ir ką verta žinoti apie išlaikymą Lietuvoje.

Išskirtinės važiuoklės savybės

„Suzuki Swift“ traukia vairuotojus savo reakcijomis – automobilis gerai laikosi posūkiuose, yra stabilus ir itin valdomas, ypač lyginant su kitais tokio dydžio modeliais. Standesnė važiuoklė užtikrina tikslesnį valdymą, tačiau didesni kelio nelygumai gali būti juntami salone, o greitkeliais važiuojant girdėsis padangų ir vėjo triukšmas.

Miesto manevringumas ir praktiškumas

Nors „Swift“ yra itin manevringas, reikia prisiminti, jog bagažinė nėra didelė, todėl talpinti didelius daiktus gali būti sudėtinga. Keturios sėdimos vietos užtikrins patogumą trumpose ir vidutinio nuotolio kelionėse. Galima rinktis iš trijų arba penkerių durų versijų, iš kurių trijų durų modelis atrodo sportiškiau.

Interjeras ir įranga

Viduje „Swift“ siūlo šiuolaikiškai atrodantį ir patogų saloną. Nors sąmata išlieka palanki, apdaila ir valdymo elementai stebina kokybe bei tvarkingumu. Valdymas intuityvus, o įranga priklauso nuo pasirinkto varianto.

  • GLX apdailos lygis siūlo beraktę užvedimo sistemą, lengvojo lydinio ratlankius, oro kondicionierių, keturis el. langus bei CD grotuvą.
  • GL turi patogias, tačiau paprastesnes komplektacijas be lydinio ratlankių ar oro kondicionieriaus.
  • SZ3 lygis papildo oro kondicionierių, SZ4 – klimato kontrolę ir lydinio ratlankius.

Variklių pasirinkimas ir dinamika

  • 1,3 l benzininis variklis pasižymi žvalumu, tačiau greitėjant tampa triukšmingesnis.
  • 1,5 l benzininis variantas siūlo gerą balansą tarp dinamikos ir komforto – tai populiarus pasirinkimas pirkėjams.
  • 1,3DDiS dyzelinis variklis – efektyvus ir sutaupo degalų, nors šis modelis rinkoje reta ir dažnai brangesnis naudotų automobilių segmente.
  • „Swift Sport“ su 1,6 l benzinu (123 AG) skirtas norintiems dar daugiau emocijų prie vairo ir sportiškesnių savybių.

Eksploataciniai kaštai Lietuvoje

Pirkėjai vertina „Suzuki Swift“ už ekonomišką eksploataciją. 1,3 l benzininis variklis naudoja vidutiniškai apie 6,2 l/100 km, 1,5 l – apie 6,5 l/100 km, o sportinis 1,6 l variklis – apie 7,1 l/100 km. Dyzelinė versija gali pasigirti dar žemesnėmis sąnaudomis – apie 4,6 l/100 km (po 2008 m. modeliams – 4,5 l/100 km).

Kalbant apie taršos mokesčius Lietuvoje, „Suzuki Swift“ priklauso nuo CO₂ emisijos: dyzeliniai automobiliai pasižymi mažesniu išmetamų teršalų kiekiu – 119–124 g/km, benzininiai – 140–171 g/km. Tai lemia ir kiekvienam modeliui priskiriamus metinius mokesčius, taip pat vertinant pirmosios registracijos metus ir degalų rūšį.

Rinktis pagal poreikius

Ieškantiems praktiško miesto automobilio su gyvu charakteriu, verta svarstyti 1,5 l benzino modelį su gausesne komplektacija. Jei prioritetas – ekonomiškumas ir nuvažiuojami atstumai, tiks dyzelinė versija. Sportiškų įspūdžių norintys vairuotojai turėtų išmėginti „Swift Sport“ variantą – nors variklio galia nėra labai didelė, šį modelį smagu vairuoti dėl lengvos konstrukcijos ir tikslumo posūkiuose.

Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?

Panašaus dydžio bei kainos kategorijos pirkėjai dažnai lygina „Suzuki Swift“ su „Ford Fiesta“, „Toyota Yaris“ ar „Hyundai i20“. Kiekvienas šių automobilių turi savo stipriąsias puses – vieni išsiskiria talpesniais salonais ar komfortu, kiti – ekonomiškumu ar ilgalaikiu patikimumu. Tačiau „Suzuki Swift“ dažnai lieka tarp patraukliausių dėl vairavimo potyrių ir kainos bei kokybės santykio.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *