Suzuki SX4 S-Cross (2013–2021) apžvalga

Suzuki SX4 S-Cross (2013–2021) apžvalga

Suzuki SX4 S-Cross – tai kompaktiškas SUV, kuris kuria pusiausvyrą tarp miesto šeimos automobilio ir praktiško padidinto pravažumo modelio. Šis automobilis siūlo tiek priekiniais, tiek visais ratais varomas versijas, todėl tinka tiek kasdieniam važiavimui, tiek nuotykiams užmiesčio keliuose.

Bendra apžvalga

Ieškote nebrangaus mažo SUV su galimybe rinktis visų varančių ratų pavarą ir turtinga įranga? Suzuki SX4 S-Cross verta įtraukti į savo sąrašą. Nors šis modelis nėra išskirtinai prabangus, jis pasižymi racionaliai sukomplektuota įranga, geru valdymu ir praktišku dydžiu. SX4 S-Cross konkuruoja su tokiais modeliais kaip Renault Captur, Skoda Yeti ir Suzuki Vitara.

Privalumai

  • Galima rinktis visų varančių ratų versiją
  • Daug papildomos įrangos net vidutinės komplektacijos modeliuose
  • Gerai valdomas kaip SUV klasės automobilis

Trūkumai

  • Gana mažai vietos galiniams keleiviams
  • Kietoka važiuoklė per duobėtus kelius
  • Vidaus apdailos kokybė kai kur gali nuvilti

Variklių gama ir vairavimo pojūtis

Prieš atnaujinimą SX4 S-Cross buvo komplektuojamas su 1,6 l benzininiais ir dyzeliniais varikliais. 2016 m. vietoj šių variklių atsirado dvi modernesnės versijos su turbokompresoriais – 1,0 l ir 1,4 l benzininiai agregatai. Su atnaujinimu pasikeitė ir priekinio dizaino linijos, ratlankiai, pagerinta interjero apdaila.

Dyzelinis variklis pasižymi didesniu triukšmingumu, ypač važiuojant nedideliais apsisukimais ar greičiu. Tuo tarpu benzininiai varikliai dirba švelniau, net ir stipriau juos apkraunant. 1,6 l benzininis modelis turėjo penkių pavarų mechaninę dėžę – dėl to jis ne toks tylus greitkelyje kaip vėlesni modeliai su šešių bėgių dėžėmis, tačiau ekonomiškas ir dinamiškas.

Valdymas išlieka pakankamai tikslus, o visų varančių ratų versija geriau laikosi posūkiuose bei suteikia daugiau saugumo slidžiu keliu. Tiesa, važiuojant prastesniais keliais tobulumo tikėtis neverta – kietesnė pakaba ir garsesni smūgiai nuo duobių ar nelygumų bus aiškiai jaučiami.

Komfortas ir erdvė

Vairuotojui ir priekyje važiuojančiam keleiviui vietos pakanka. Viduje nemažai įvairių dėtuvėlių ir praktiškų vietų daiktams susidėti. Gale dviem suaugusiems patogu, bet trise bus ankštoka dėl aukštos grindų dalies. Aukštesnės komplektacijos modeliai turi panoraminį stogą, kuris gali apriboti galvos erdvę. Bagažinė – vienas stipriausių automobilio privalumų, be to, po grindimis įrengta papildoma daiktadėžė.

Interjero apdaila paprasta – naudojama gana daug kietų plastikų, tačiau viskas sumontuota tvirtai. Informacinė sistema neišsiskiria itin moderniu dizainu, tačiau veikia greitai ir paprastai – tik garsumo reguliavimas per lietiminį slankiklį vairuojant nėra labai patogus.

Kainos ir išlaikymo kaštai

Lietuvoje naudotų SX4 S-Cross kainos priklauso nuo modelio metų, variklio ir ridos. Ankstyvieji 2013 m. automobiliai su vidutine rida kainuos apie 7000 eurų. Už 8800 eurų rasite naujesnį, mažesnę ridą turintį vidutinės komplektacijos automobilį. Už atnaujintą SX4 S-Cross su turbo varikliais nuo 2017 metų teks mokėti daugiau – kainos prasideda nuo 11700 eurų. Vėliausi 2020-2021 m. modeliai rinkoje kainuojami nuo 18700 eurų ir daugiau.

Degalų sąnaudos ir taršos mokestis

  • 1,6 l benzininis variklis su priekiniais varančiais ratais vidutiniškai sunaudoja apie 5,5 l/100 km.
  • Visų varančių ratų versija – apie 5,9 l/100 km.
  • Dyzeliniai modeliai pasižymi mažiausiomis sąnaudomis – vidutiniškai 4,1 l/100 km.
  • Atnaujinti 1,0 l turbo varikliai – apie 5,0 l/100 km, 1,4 l – apie 5,6 l/100 km.

Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo variklio tipo, išmetamo CO₂ kiekio ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai modeliai dėl mažesnės emisijos dažnai būna kiek pigesni, tačiau skirtumai priklauso nuo konkrečių automobilio parametrų.

Draudimas, priežiūra ir garantijos

SX4 S-Cross paprastai patenka į žemas arba vidutines draudimo grupes. Techninės priežiūros kaštai panašūs kaip kitų šio segmento automobilių. Kai kurie servisai siūlo iš anksto sumokėti už keletą metų periodinę priežiūrą ar mokėti dalimis kas mėnesį. Jei perkate patikrintą naudotą automobilį, galima tikėtis 12 mėnesių garantijos su sąlyga, kad rida neviršija nustatytos ribos.

Kurią SX4 S-Cross versiją rinktis?

Tiems, kas nesiekia važinėti daug kilometrų, racionaliausias pasirinkimas bus benzininis variklis – jis tylesnis ir pakankamai ekonomiškas. Naujesni 1,0 ir 1,4 l turbo varikliai – modernesni, bet ir brangesni, tad jei ieškote pigesnio varianto, 1,6 l modelis bus geras sprendimas.

Tikrai neverta rinktis aukščiausios komplektacijos – jau vidutinė suženklinta kaip SZ-T turi visą svarbiausią komforto ir saugumo įrangą už racionalią kainą.

Mūsų rekomendacija: Suzuki SX4 S-Cross 1,6 SZ-T.

Kokie yra šio modelio alternatyvos?

  • Seat Arona – šiek tiek brangesnis, pasižymi puikiu važiavimo komfortu ir ekonomiškais 1,0 l varikliais.
  • Skoda Yeti – erdvus automobilis visai šeimai, geri vairavimo pojūčiai ir skirtingų variklių pasirinkimas.
  • Suzuki Vitara – tas pats platformos pagrindas ir varikliai, bet didesnis prošvaisa.
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *