Suzuki Vitara (nuo 2015 m.) apžvalga

Suzuki Vitara (nuo 2015 m.) apžvalga

Suzuki Vitara yra vienas populiariausių naudotų mažųjų visureigių. Šis modelis traukia dėmesį tvirtu dizainu, erdviu salonu, universaliomis variklių galimybėmis ir patikimumu. Nors Suzuki anksčiau gamino tvirtais darbininkais garsėjusius modelius, Vitara sėkmingai įžengė į šeimoms pritaikytų miesto visureigių rinką.

Apžvalga

Suzuki Vitara išsiskiria tvirtu kėbulu, aiškiomis linijomis ir gerokai padidintu prošvaisu. Puikiai tinka tiek miesto gatvėms, tiek lengvam bekelės naudojimui. Automobilio salonas erdvus, o įranga net baziniuose modeliuose gana dosni. Vitara nepretenduoja į prabangiausių klasės atstovų gretas, tačiau vertinant pagal kainos ir kokybės santykį, tai vienas geriausių pasirinkimų naudotų automobilių rinkoje.

Privalumai

  • Smagios vairavimo savybės
  • Erdvus ir praktiškas salonas
  • Turtinga standartinė įranga
  • Aukštas patikimumo lygis

Trūkumai

  • Dalis benzininių variklių – nelabai ekonomiški
  • Dyzeliniai varikliai gali būti triukšmingi
  • Plastiko apdaila vietomis atrodo paprasta
  • Aukštesnis taršos mokestis kai kuriems benzininiams modeliams

Varikliai ir važiavimas

Iš pradžių Vitara buvo siūloma su trimis varikliais: 1,6 litro benzininiu, 1,6 litro dyzeliniu ir 1,4 litro turbobenzininiu “Boosterjet”. Pastarasis iš pradžių buvo derinamas tik su visų ratų pavara. Po 2019 metų atnaujinimo vietoje senųjų variklių atsirado ekonomiškesnis 1,0 litro turbobenzininis, o 1,4 Boosterjet gavo daugiau transmisijos pasirinkimų – ir automatinę, ir mechaninę, tiek su priekiniais, tiek su visais varančiaisiais ratais.

Varikliai yra energingi ir pakankamai dinamiški. Visgi 1,4 ir 1,6 litro benzininiai varikliai pasižymi didesnėmis kuro sąnaudomis, o ekonomiškiausias išlieka dyzelis, tačiau jis gali būti garsus, ypač staigiai akseleruojant.

Pakaba ir valdymas

Važiuojant Vitara, jaučiamas puikus balansas tarp komforto ir valdymo. Ji stabilesnė ir malonesnė už kai kuriuos ankstesnius Suzuki modelius. Įsibėgėjęs ar aštriau vairuojant, automobilis stebina valdymo aštrumu ir užtikrintumu įvairiomis sąlygomis.

Salonas ir praktika

Salone vairuotojas ras gerą poziciją bei puikų matomumą į visas puses. Erdvės pakanka tiek priekyje, tiek gale. Bagažinė yra solidi pagal klasės standartus. Nors interjero elementai prieš atnaujinimą buvo gana paprasti, vėlesniuose modeliuose atsirado malonesnių, minkštesnių plastikų ir modernesnė prietaisų panelė. Tiesa, kai kurios durelių dalys ir bagažinės dangtis išlieka gana lengvos konstrukcijos.

Įranga ir komplektacijos

Vitara komplektuojama keliais įrangos lygiais: nuo bazinio iki sportinio. Net pradinės versijos turi kondicionierių, pastovaus greičio palaikymą, multifunkcinį ekraną, elektra valdomus langus, USB ir „Bluetooth“ jungtis bei lengvojo lydinio ratlankius.

Rekomenduotina rinktis vidurinį įrangos lygį, kuriame jau montuojama lengvai valdoma multimedijos sistema ir navigacija. Aukštesnės versijos siūlo daugiau komforto ir stiliaus elementų: panoraminį stogą, LED žibintus, adaptyvią kruizinę kontrolę ar sportiškesnes apdailos detales.

Kainos ir pasirinkimo galimybės

Rinkdamiesi naudotą Suzuki Vitara, galite tikėtis nuo 7020 eurų už 2015 metų modelį su vidutine ar didele rida ir tinkama technine priežiūra. 8190 eurų pakaks 2016 metų modeliui arba 2015 metų versijai su mažesne rida. Už 9360 eurų jau galima rasti 2018–2019 metų automobilių su padoriu kilometražu ir pilna aptarnavimo istorija. Atnaujinta Vitara nuo 2020 metų prasideda nuo 11 700 eurų, o už naujausius 2023–2024 metų modelius prašoma per 17 500 eurų.

Eksploataciniai kaštai

Kuro sąnaudos

Dyzelinės Vitaros, ypač apdailos lygio „SZ-T“, pasiekia apie 4,0 l/100 km ir 106 g/km CO₂ emisiją. Su visų ratų pavara kuro sąnaudos padidėja iki 4,2 l/100 km, o tarša – iki 111 g/km.

Benzininiai varikliai 1,4 Boosterjet sunaudoja apie 5,4 l/100 km (127 g/km CO₂), o 1,6 litro atmosferinis be visų ratų pavaros – 5,3 l/100 km (123 g/km). Pasirinkus keturių varančiųjų ratų sistemą, sąnaudos išauga iki 5,7 l/100 km (131 g/km CO₂).

Po atnaujinimo „Boosterjet“ duomenys buvo patikslinti pagal WLTP metodiką: 1,4 litro variklis sunaudoja apie 5,8 l/100 km (standartinė versija), automatinis visų ratų pavara – apie 6,2 l/100 km. Efektyviausias pasirinkimas – 1,0 litro benzininis variklis su vidutinėmis 5,3 l/100 km sąnaudomis.

Taršos mokestis

Lietuvoje automobilio taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai modeliai su mažesne emisija yra apmokestinami mažiau, tuo tarpu galingi benzininiai gali kainuoti brangiau eksploatuoti dėl didesnių emisijų.

Draudimas, aptarnavimas ir garantijos

Suzuki Vitara priskiriama prie žemesnių draudimo grupių, priklausomai nuo variklio, tačiau daugelyje atvejų išlaidos išlieka vidutinės. Techninis aptarnavimas numatytas kasmet arba kas 20 117 km. Gamintojas siūlo fiksuoto kainos aptarnavimo programas tiek naujiems, tiek vyresniems nei trejų metų automobiliams. Gamintojas taip pat suteikia 12 mėnesių garantiją patikrintiems naudotiems automobiliams (jei transporto priemonė nėra senesnė nei 8 metai ir jos rida neviršija 128 747 km).

Patikimumas

Naudota Suzuki Vitara Lietuvoje vertinama už patikimą eksploatavimą. Dauguma savininkų mini patvarius benzininius variklius ir nedideles technines problemas. Retkarčiais pasitaiko smulkių elektrinių gedimų, tokių kaip perspėjamosios lemputės ar multimedijos nesklandumai. Suspensijos dėvėjimasis ir akumuliatoriaus įspėjimo lemputės hibriduose – taip pat gana reti, dažniausiai lengvai išsprendžiami atvejai.

Servisai dažniausiai džiugina greita pagalba ir nebrangiomis remonto kainomis, nors dalies detalių gali tekti palaukti ilgiau.

Ką rinktis?

Natūraliai aspiruotas 1,6 litro benzininis variklis puikiai tinka kasdieniam naudojimui dėl švelnaus darbo ir pakankamai dinamiškos eigos. Visgi šis motoras nėra pats ekonomiškiausias ir lenkia konkurentus tik pirkimo kaina. 1,4 litro Boosterjet su turbina pasiūlys daugiau galios, todėl mėgstantiems dinamiką tai – geriausias pasirinkimas. Tiesa, tokie egzemplioriai dažnai kainuoja brangiau tiek perkant, tiek eksploatuojant.

Dyzelinį modelį verta rinktis, jei tenka važiuoti didelius atstumus, tačiau kasdieniam naudojimui jis šiek tiek triukšmingas. Paprasčiausia komplektacija suteikia viską, ko reikia, tačiau dėl patogumo ir modernesnės multimedijos rekomenduotina rinktis vidurinį įrangos lygį. Sportiškos versijos turi kietesnę pakabą, todėl komfortiškumą praranda.

Alternatyvos

Jei Vitara užkliuvo jūsų akiai, verta apsvarstyti ir keletą alternatyvų. Tarp jų išsiskiria Skoda Yeti – šis modelis pasižymi talpia bagažine, dideliu pravažumu ir praktiškumu įvairiomis sąlygomis, taip pat konkurencinga kaina. Kia Soul gali būti žavingas ir erdvus variantas tiems, kas vertina išskirtinumą, modernų dizainą bei patogumą kasdienėje eksploatacijoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *