Naudotas „Toyota Corolla“ hečbekas dažnai patenka į pirkėjų akiratį dėl savo patikimumo ir racionalios kainos. Nors visame pasaulyje tai vienas populiariausių automobilių, šio modelio įvaizdis ilgą laiką buvo gana santūrus. 1997 m. pristatyta kartos versija (atnaujinta 2000 m.) bandė įnešti daugiau žavesio, tačiau išvaizda vis tiek liko gana konservatyvi.
Bendra charakteristika
„Corolla“ pasižymi stabiliu ir patikimu važiavimu, kuris užtikrins, kad iš taško A į tašką B nuvažiuosite be netikėtumų. Patikimi benzininiai varikliai ir gera surinkimo kokybė – tai stipriausios šio automobilio pusės. Tačiau jei tikitės išties dinamiško vairo ar komforto, lyginamo su konkurentais, pavyzdžiui, „Ford Focus“ ar „VW Golf“, gali tekti šiek tiek nusivilti. Šios „Corolla“ važiuoklė gana standi, o vairavimas – mažiau informatyvus nei kai kurių konkurentų.
Viduje erdvės galinėje sėdynių eilėje galėtų būti daugiau, ypač jei keliaujate suaugusiųjų kompanijoje. Vidaus apdailos medžiagos yra ilgaamžės, bet naudotas blizgus plastikas estetiniu požiūriu tik vidutiniškas. Bagažinės tūris – praktiškas kasdieniams poreikiams.
Saugumo lygis buvo gana aukštas kaip 1997 metų automobiliui – dvigubos oro pagalvės ir pagrindinės saugos funkcijos užtikrino trijų žvaigždučių Euro NCAP įvertinimą tuo metu, kai maksimali buvo keturios žvaigždutės.
Naudojimo ir eksploatacijos išlaidos
Šio modelio eksploatacija ganėtinai draugiška kišenei: draudimas dažniausiai priskiriamas žemesniam tarifui, ypač jei pasirenkate 1,3, 1,4 ar 1,6 l benzininius arba bazinį 2,0 l dyzelinį variklį. Ekonomiškumas neblogas bet kuriame variante, pavyzdžiui, 2,0 l D-4D dyzelinė versija vidutiniškai naudoja apie 5,9 l/100 km. Serviso intervalai gana ilgi – šiam varikliui nereikės dažnai lankytis autoservise.
Techninės priežiūros išlaidos nėra pačios mažiausios rinkoje, tačiau artimos pagrindinių konkurentų – pavyzdžiui, „Ford“ ar „Peugeot“. Brangesnės gali būti kėbulo remonto paslaugos, jei automobilis patenka į eismo įvykį. Lietuvoje, kaip ir visiems automobiliams, galioja taršos mokestis, skaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, degalų tipą ir pirmos registracijos metus. Prieš įsigyjant verta atidžiai pasitikrinti šiuos parametrus, nes jie paveiks eksploatacijos kainą.
Modelių įvairovė ir rekomendacijos
Modelio pasirinkimas priklauso nuo konkrečių poreikių. Trijų durų versija atrodo šiek tiek sportiškiau, bet jei svarbus praktiškumas – daugiau vietos ir lengvesnis priėjimas prie galinių sėdynių užtikrina penkių durų variantas. Po atnaujinimo 2000 metais hečbekai išsiskiria dvigubais priekiniais žibintais, kai ankstesni turėjo po vieną apvalų žibintą kiekvienoje pusėje.
Jei galvojate apie dyzelinius variklius, venkite ankstyvosios 2,0 l (71 AG) versijos – ji yra triukšminga ir vangiai važiuoja. Vėliau pasirodė geresni dyzeliai: 1,9 l (68 AG) ir 2,0 l D-4D (109 AG). Benzininių variantų pasirinkimas prasideda nuo 1,3 ir baigiasi 1,8 l varikliais. Universalus pasirinkimas – 1,6 l (109 AG) su kintamomis vožtuvų fazėmis, kuris užtikrina optimalų galios ir ekonomiškumo balansą.
Norintiems sportiškumo buvo siūlomas 1,3 G6 su kūno apdailos komplektu, sportinėmis sėdynėmis, šešių pavarų dėže, CD grotuvu bei kondicionieriumi, tačiau šios versijos gamyba nutraukta 2000 m. pradžioje. Visgi vienas palankiausių pasirinkimų – po 2000 metų atnaujintas 1,6 GLS modelis. Jame rasite dvigubas oro pagalves, stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS), kondicionierių, CD keitiklį, lengvojo lydinio ratlankius, elektrinius langus bei elektrinį stoglangį.
Kokie konkurentai?
Vertindami naudotą „Toyota Corolla“ hečbeką kaip pirkimo variantą, apsvarstykite ir pagrindinius konkurentus – „VW Golf“, „Ford Focus“, „Peugeot 307“ ar „Opel Astra“. Šie automobiliai gali pasiūlyti kitokį vairavimo charakterį, skirtingą kainos ir komforto santykį ar papildomų funkcijų.




