Toyota Corolla Touring Sports universalas – ne tik praktiškumas
Bendras vaizdas
Toyota Corolla Touring Sports universalas džiugina patraukliu kainos ir kokybės santykiu, ypač rinkoje ieškant naudoto automobilio. Kartu jis užtikrina patikimumą, ekonomiškumą ir komfortą. Nors bagažinė nežymiai mažesnė nei kai kurių konkurentų, šeimos poreikius ji patenkins be didesnių kompromisų. Įvertinus visas savybes, Touring Sports universalą galima drąsiai laikyti vienu stipriausių segmento žaidėjų.
Didžioji Corolla Touring Sports naudotų modelių dalis yra hibridai – ir tai nestebina. Hibridinės versijos itin taupios, o japonų gamintojo patikimumas suteikia ramybės ilgalaikėje eksploatacijoje. Nors Corolla universalas vertinamas už susilaikymą ir praktiškumą, naujesni modeliai pavadinti „Touring Sports“ pabrėžia ne tik praktiškumą, bet ir noro suteikti kasdieniam keliavimui daugiau dinamikos.
Varikliai ir važiavimas
Šis universalas kuriamas ant populiaraus Corolla hečbeko platformos, todėl variklių pasirinkimas inšpirsuoja pasverti poreikius. Pirminiuose modeliuose galima rasti 1,2 litro benzininius variklius su 112 AG, tačiau kur kas dažnesnis pasirinkimas – du benzininiai hibridai: 1,8 litro 120 AG bei 2,0 litro 178 AG galios jėgainės.
2022 metais modelis atsinaujino – dizainui ir salonui skirtos kosmetinės korekcijos, bet svarbiausia – pagerėjo hibridų techniniai rodikliai. 1,8 litro hibridas dabar siūlo 138 AG, o 2,0 litro gali pasiekti net 193 AG. Mažesnės galios Toyota Corolla Touring Sports užtikrina pakankamą greitėjimą kasdienėmis situacijomis, o galingesnė 2.0 versija – žymiai veržlesnė ir ženklesnė didesniuose greičiuose.
Važiavimo pojūtis balansuotas: lyginant su kitais universaliais, Touring Sports važiuoja tvirčiau nei Skoda Octavia, bet minkščiau nei Ford Focus. Važiuoklė sugeria duobes, bet automobilis išlieka stabilus net kreivuose keliuose. Vairas maloniai standus ir tikslus, nors drąsesniems lauko bandymams reiktų rinktis sportiškesnius konkurentus.
Salonas ir praktiškumas
Nors vidus savo dizainu nenustebins – viskas paprasta, kai kam net pasirodys šiek tiek konservatyvu. Vis dėlto, apžiūrėjus detaliau, Toyota kokybei neturi priekaištų: kruopščiai surinktos medžiagos atsveria santūrią estetiką. Tai – ne prestižinė Audi ar BMW klasė, tačiau ir kaina atitinkama.
Užpakalinėje sėdynių eilėje vietos kojoms daugiau nei Corolla hečbeke, o keleiviai čia jausis net šiek tiek erdviau nei Octavia universale. Galvos vietos galėtų būti daugiau, bet apie 1,83 m ūgio žmonės tilps be problemų. Trys vaikai lengvai sutilps vienoje eilėje, o grindų išlinkimas čia menkas, todėl vidurinis keleivis keliaus patogiai.
Bagažinės dydis priklauso nuo pasirinkto variklio. 1,2 litro ir 1,8 litro modeliai siūlo net 596 litrų talpą, o 2,0 litro versijoje ji sumažėja iki 581 litrų (dėl didesnio hibridinės baterijos dėklo). Lyginant su pagrindiniu konkurentu Skoda Octavia, pastaroji siūlo 640 litrų. Vis dėlto Corolla Touring Sports bagažinė pilnai užtenka kasdieniams poreikiams – ir šeimoms, ir pomėgiams.
Įranga ir variacijos
Bazinėse komplektacijose jau siūloma gausi įranga: automatiniai žibintai, dviejų zonų klimato kontrolė, šildomos priekinės sėdynės, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai. Aukštesnių komplektacijų modeliai prideda parkavimo jutiklius, didesnius ratlankius, oda dengtas sėdynes, šildomus veidrodėlius ar privatumo stiklą. Sportiškesnis GR Sport išsiskiria išvaizda, tačiau pagrindinė įranga patenkinama jau nuo žemiausių komplektacijų.
Kuro sąnaudos ir eksploatacijos kaštai
Visi Corolla Touring Sports hibridai pasižymi itin žemomis sąnaudomis: realiomis sąlygomis lengva pasiekti mažiau nei 5 l/100 km, o naujesnių (po 2022 atnaujinimo) hibridų vidurkis siekia apie 4,7 l/100 km. Benzininis 1,2 litro variklis vidutiniškai naudoja apie 6,4 l/100 km.
Lietuvoje Toyota Corolla Touring Sports veikia taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ išmetimo, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Hibridinei versijai jis dažnai būna žemesnis nei analogiškiems benzininiams ar dyzeliniams modeliams.
Draudimas priskiriamas vidutiniam lygiui – paprastai šio automobilio draudimo grupė svyruoja apie 20. Eksploatacinės išlaidos džiugina – Toyota žinoma dėl minimalių gedimų, o detalės ar remontas nėra brangūs. Ilgoje perspektyvoje tai itin ekonomiškas pasirinkimas kasdieniam naudojimui.
Patikimumas
Naudotojų atsiliepimai patvirtina – Corolla Touring Sports išsiskiria gedimų retumu. Dauguma savininkų per kelis eksploatacijos metus susiduria tik su smulkiomis elektronikos ar multimedijos problemomis, kurios dažniausiai išsprendžiamos garantiniu laikotarpiu. Serviso darbuotojai pabrėžia greitą aptarnavimą ir aukštą kokybę. Gavus didesnių defektų jau po garantijos kainos gali būti didesnės, tačiau realybėje tokių atvejų pasitaiko itin retai.
Kokį modelį rinktis?
Variklis
Žvelgiant į naudotų rinką, optimaliausias pasirinkimas – 1,8 litro hibridas. Tai ekonomiškas, patikimas bei pigesnis nei galingesnė 2,0 litro versija. Pastaroji – geras pasirinkimas ieškantiems daugiau galios, tačiau eksploatacija ir draudimas bus atitinkamai brangesni.
Komplektacija
Bazinė Icon versija jau siūlo visą svarbiausią įrangą, todėl jos pilnai pakaks daugumai naudotojų. Jei norisi papildomų funkcijų – verta pasidomėti Icon Tech variacija, kuri siūloma už panašią kainą.
Alternatyvos
Tarp alternatyvų verta įvertinti Ford Focus universalą – nors šis nesiūlo pilno hibrido, pasirinkimų gausa ir dinamiškas valdymas patiks norintiems vairavimo malonumo už patrauklią kainą. Turint didesnį biudžetą (apie 23 400 eurų), galima pasidairyti į modernesnius ar aukštesnės klasės automobilius, pavyzdžiui, BMW 3 serijos Touring 330e, kuris leis mėgautis tiek elektriniu režimu, tiek puikiomis dinaminėmis savybėmis.
Galutinė išvada
Jei ieškote komfortiško, praktiško ir patikimo universalo su moderniomis technologijomis bei ekonomišku hibridu, Toyota Corolla Touring Sports pelnytai laikoma vienu stipriausių pasirinkimų savo klasėje. Tvirta surinkimo kokybė, žemos eksploatacijos sąnaudos ir geras vertės išlaikymas – svarūs argumentai šiam japoniškam universaliui.




