Toyota GR Yaris hatčbekas – tai retas reiškinys tarp miesto automobilių. Jis – ne tikra legenda tarp „karštų” hečbekų, bet ir sportinio pasaulio įkvėptas kūrinys, kuriam susilaukti dėmesio padeda išskirtinės sportinės šaknys ir nestandartiniai sprendimai.
Rallyje gimęs automobilis
GR Yaris atsirado ne šiaip sau: kurdamas šį modelį, gamintojas orientavosi į automobilių sportą. Tam reikėjo sukurti automobilį, atitinkantį sportinių varžybų reikalavimus, todėl GR Yaris turi daugybę bruožų, išskiriančių jį iš kitų miesto modelių. Palyginti su įprastais Yaris, tarp jų dalijamasi labai mažai dalių – CR Yaris visai kito kalibro mašina. Net populiaresni konkurentai, tokie kaip Ford Fiesta ST ar Volkswagen Golf GTI, negali pasigirti tokia sportiška technika.
Pagrindiniai privalumai
- Stiprus pagreitis ir išskirtinis stabilumas posūkiuose
- Labai įtraukiantis ir tikslus valdymas
- Legendinė patikimumo reputacija
Į ką verta atkreipti dėmesį
- Vieta gale labai ribota
- Bagažinės talpa minimali
- Vidaus apdaila išlieka paprasta, kaip baziniame modelyje
- Kaina net naudotų išlieka aukšta
Galingumas ir valdymas
Po kapotu slypi 1,6 litro trijų cilindrų benzininis variklis su turbina, kuris išvysto net 257 AG (190 kW) ir 361 Nm sukimo momentą. Jis jėgą perduoda visiems keturiems ratams per šešių laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Pirmąją 100 km/h ribą GR Yaris pasiekia per 4,6 sekundės – dinamika pranoksta daugumą sportinių automobilių.
Automobilio keturių varančiųjų ratų sistema pasižymi išmaniu galių paskirstymu skirtingais važiavimo režimais: „Normal“ režimu 60% galios keliauja priekiniams, „Sport“ – 70% galios perduodama galui, „Track“ režimu jėga paskirstoma po lygiai. Kartu su nedideliu svoriu šie sprendimai užtikrina išties įspūdingą sukibimą ir manevringumą posūkiuose.
Ypatingai rekomenduojama ieškoti versijos su Circuit Pack paketu. Ši modifikacija turi standesnes pakabas, tvirtesnes stabilizatoriaus juostas, lengvesnius 18 colių lietus ratlankius, „Michelin Pilot Sport 4S“ padangas ir riboto praslydimo diferencialus priekyje ir gale. Visa tai dar labiau sustiprina vairavimo pojūtį bei leidžia mėgautis įspūdinga trauka bei stabilumu net trasoje.
Kasdieniškumas ir praktiškumas
Nors iš išorės automobilis atrodo labai įspūdingai, salone dominuoja funkcionalumas. Vairavimo pozicija ir sportinės sėdynės – pakankamai patogios ilgesnėms kelionėms, o pakaba, nors ir kieta, kasdieniam naudojimui priimtina. Priekines sėdynes galima reguliuoti gana plačiai, todėl patogiai įsitaisyti gali įvairių sudėjimų vairuotojai.
Tačiau galinių sėdynių keleiviams komfortas kur kas ribotesnis: čia vietos tik dviem žmonėms, o galvos ir kojų erdvės trūksta net vidutinio ūgio keleiviams. Bagažinė telpa tik minimaliai – maksimaliai kelioms rankinėms ar nedideliam pirkinių kiekiui.
Technologijos ir interjero ypatumai
Salone rasite 8 colių lietimui jautrų ekraną – nors jo grafika kiek senstelėjusi, naviguoti paprasta dėl fizinių mygtukų. Standartiškai palaikomas Apple CarPlay ir Android Auto, tad savo išmaniojo funkcijas galima naudoti be didelių pastangų. Pažangesnę navigaciją gauti galima tik su Convenience Pack paketu – pasirinkus Circuit Pack šios galimybės neturėsite.
Vidaus apdailoje gausu „GR“ ženklų, tačiau plastiko kokybė likusi tokia pati, kaip paprasto Yaris – gana paprasta ir minimali.
Eksploatacijos kaštai: ką žinoti perkant naudotą
Toyota GR Yaris – išskirtinis modelis, todėl naudotų automobilių kainos išlieka aukštos. Dažniausiai rasite automobilį su Circuit Pack, tačiau net paprastų modifikacijų rinka beveik neegzistuoja. Įprastai už 2021 metų su maždaug 48 000 km rida teks mokėti nuo 33 930 eurų. Naujesni, 2022–2023 metų automobiliai kainuoja dar daugiau.
Skaičiuojant išlaidas, pagrindiniai rodikliai yra tokie: vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 8,2 l/100 km, kas atitinka vidutinio sportinio hečbeko klasę. Vairuotojams svarbu nusimatyti metinį taršos mokestį – Lietuvoje jis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir automobilio pirmos registracijos metų. Kadangi GR Yaris išmeta nemažai CO₂, šis mokestis bus didesnis už daugelio įprastų automobilių.
Automobilio draudimas priskiriamas aukštesnei kainų grupei – specifinė sportinė technika yra brangiau apdraudžiama. Pilnas GR Yaris aptarnavimas servise kainuoja apie 550 eurų.
Kuris GR Yaris tinkamiausias?
Be abejo, geriausias pasirinkimas yra su Circuit Pack komplektuota versija – ji labiausiai tinka tiems, kas nori maksimalaus vairavimo malonumo, be to, šių modelių pasiūla rinkoje daugiausia. Optimalus derinys: 1.6T GR Circuit AWD.
Kokie konkurentai?
Tiesioginių analogų Toyota GR Yaris beveik neturi – daugelis konkurentų greičiu atsilieka. Jei norite kažko panašaus, tačiau didesnio, verta atkreipti dėmesį į Honda Civic Type R ar Volkswagen Golf R: abu šie automobiliai gerokai didesni, tačiau siūlo panašų našumą.
Ieškantiems mažesnio ir smagesnio miesto sportiško hečbeko alternatyva galėtų būti Ford Fiesta ST. Ji ne tokia greita, tačiau siūlo puikų valdymą ir yra ženkliai pigesnė. Į sąrašą verta įtraukti ir Hyundai i20N.




