Toyota MR2 yra dvivietis sportinis automobilis, kuris iš pradžių buvo kupė, o vėliau virto dinamišku rodsteriu. Šis modelis į autosporto mėgėjų gretas įsiveržė kaip tiesioginis konkurentas populiariajam Mazda MX-5, pasižymėjusiu atviru kėbulu ir smagiu vairavimu. Kaip ir daugelis išskirtinių sportinių automobilių, MR2 žavi savo vidutinės galios varikliu, kuris yra pakankamai galingas pramoginiam vairavimui, tačiau nesuteikia pernelyg daug iššūkių mažiau patyrusiam vairuotojui ir nesudaro didelių eksploatacinių išlaidų.
Vairavimo pojūčiai ir dinamika
Šiai Toyota versijai montuotas 1,8 l, 138 AG variklis, kuris puikiai dera su lengva penkių laipsnių mechanine pavarų dėže. Variklis kilęs iš Celica modelio, tad pasižymi lengvu apsukumu, o pavarų perjungimas vyksta sklandžiai ir tiksliai, suteikdamas papildomo džiaugsmo tiems, kurie mėgsta vairuoti greičiau. Svarbus MR2 privalumas – variklio vieta automobilio viduryje: tokia konstrukcija užtikrina subalansuotą svorio paskirstymą ir padeda pasiekti įspūdingą valdymo tikslumą. Važiuojant šlapiu keliu verta išlikti budriems – netikėtas slydimas gali nustebinti nepasiruošusį vairuotoją.
Kėbulas, salonas ir komfortas
Atvirkščiai nei pagrindiniai konkurentai, MR2 pasižymi minimalistine išvaizda ir itin paprasta konstrukcija. Stogas lengvai nulenkiamas viena ranka net iš vairuotojo vietos; uždėtas jis tvirtai laikosi ir nekliba vėju ar nelygiais keliais. Salono erdvė orientuota į vairuotoją ir keleivį, čia vyrauja sportinė atmosfera. Įranga itin paprasta, tačiau jos pakanka kasdieniam komfortui – nors ne visi automobiliai turės kondicionierių, daugelyje vėlesnių modelių jis sumontuotas.
Tiesa, bagažinė šiame automobilyje labai talpi nebus – keleivių ir jų daiktų vietos sumažinta iki minimumo, tačiau taip pabrėžiamas automobilio sportiškumas. Dalį automobilių galima rasti su nuimamu kietu stogu, kuris praverčia šaltesniu metų laiku, tačiau jam reikės atskiros laikymo vietos.
Eksploatacija ir išlaikymo kaštai
MR2 išsiskiria tuo, kad eksploataciniai kaštai nėra itin dideli – šis modelis naudoja variklį, kuris buvo naudojamas kituose populiariuose Toyota modeliuose, tad atsarginės dalys ir aptarnavimas kainuoja nebrangiai. Kadangi automobilio konstrukcija paprasta, dažniausiai pakanka tik periodinės techninės priežiūros.
Kuro sąnaudos išlieka nedidelės – gamintojas nurodo, kad bendra MR2 vidutinė degalų sąnauda siekia apie 7,4 l/100 km. Apdraudimo kaštai Lietuvoje priklauso nuo asmeninių vairuotojo duomenų, tačiau MR2 nėra priskiriamas brangiausiai draudžiamų automobilių grupei.
Perkant ar eksploatuojant MR2, reikėtų atkreipti dėmesį ir į Lietuvoje taikomą taršos mokestį. Jo dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos datos. Mažesnis variklio darbinis tūris ir nedidelė emisija užtikrina palankesnes sąlygas šiuo aspektu.
Kurį MR2 pasirinkti?
Renkantis naudotą MR2 Lietuvoje, svarbiausias pasirinkimas – tai pavarų dėžė. Dažniausiai sutinkamas penkių laipsnių mechaninis variantas laikomas labiausiai tinkamu šiam modeliui: tikslus, patikimas, puikiai dera su 1,8 l varikliu. Yra ir sekvencinė pavarų dėžė, veikianti be sankabos pedalo – ji užtikrina greitesnį pavarų perjungimą, tačiau daugelis entuziastų vis tiek renkasi standartinę mechaninę dėžę dėl jos vairavimo malonumo.
Pagrindinė papildoma įranga – oro kondicionierius ir odinės sėdynės. Vėlesniuose modeliuose šios parinktys tampa vis dažnesnės. Reta, bet naudinga opcija – jau minėtas nuimamas kietas stogas. Jis suteikia universalumo tiems, kurie nori komforto visus metus.
Panašūs pasirinkimai
Galvojantiems apie alternatyvas, verta atkreipti dėmesį į Mazda MX-5. Šis modelis pasižymi panašiu eksterjeru ir vairavimo patirtimi, tačiau turi daugiau bagažinės vietos ir šiek tiek kitokią pakabos sistemą. Taip pat galima įvertinti kitas nedideles, dvivietes sportines mašinas iš to laikotarpio, jei svarbu kainos ir malonumo santykis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.