Toyota Prius+ – tai praktiškas pasirinkimas tiems, kuriems nebeužtenka įprasto Prius talpos. Šis hibridinis automobilis talpina iki septynių keleivių, tad puikiai tinka šeimoms, kurios ieško ekologiško ir ekonomiško transporto sprendimo. Lietuvoje, kaip ir visur, jis susilaukė dėmesio dėl mažų eksploatacinių išlaidų ir patikimos eksploatacijos, tačiau ar tikrai verta rinktis naudotą Prius+?
Teslesnė erdvė šeimoms
Toyota sukūrė Prius+, kad padidintų populiariojo Prius talpą. Išoriškai automobilis ilgesnis ir erdvesnis, nei įprasta Prius versija, todėl viduje rasite tris sėdynių eiles ir vietos septyniems asmenims. Pagrindinis šio modelio variklis – 1,8 l benzininis agregatas su elektriniu motoru, kuris visose modifikacijose veikia kartu su automatine CVT transmisija.
Dėl tokios jėgos pavaros Prius+ pasižymi mažu kuro suvartojimu: „Icon“ komplektacijoje vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 4,1 l/100 km, o CO₂ emisija – vos 96 g/km. Tai reiškia, kad Lietuvoje taikomas taršos mokestis – minimalus, nes mokesčio suma tiesiogiai priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir automobilio pagaminimo metų.
Važiavimas ir komforto ypatumai
Prius+ važiuoja tyliai, ypač kai važiuojama tik elektra. Tačiau šio režimo nuotolis gan ribotas, tad dažniausiai hibrido variklis įsitraukia automatiškai. Kelionės metu automobilis nepasižymi ypatingu dinamiškumu, bet to ir nesiekia – čia svarbiausia taupumas ir patikimumas. Važiuoklė gan tvirta, tačiau išlieka komfortiška.
Salonas įrengtas paprastai – kai kuriose vietose juntama pigesnių medžiagų apdaila, o trečioje sėdynių eilėje suaugusiam žmogui bus ankštoka. Vis tik galinė sėdynių eilė puikiai tiks vaikams. Nepaisant erdvės apribojimų, Toyota surinkimo kokybė išlieka aukšta.
Įranga ir komplektacijos
Toyota Prius+ buvo siūlomas su įvairiomis komplektacijomis, tačiau pagrindines dalijasi į tris variantus. Bazinė „Icon“ versija džiugina dvejų zonų klimato kontrole, 15 colių lengvojo lydinio ratlankiais, multimedijos sistema su 7 colių ekranu, galinio vaizdo kamera, DAB radiju ir „Bluetooth“ ryšiu.
Pasirinkus „Excel“ ar „Excel+“, gausite prabangesnių sprendimų, daugiau papildomų pagalbinių sistemų. Ekonomiškiausia išlieka „Icon“ versija, nes važiuoja ant mažesnių ratų, todėl mūsų vertinimu ji ir yra palankiausias pasirinkimas.
Prius+ eksploatacija ir pirkimo išlaidos
Naujai įsigytas Prius+ tikrai nebuvo pigiausias pasirinkimas, tačiau naudotų automobilių rinkoje kainų skirtumas išsilygino. Rinkoje esančio Prius+ kaina priklauso nuo metų ir ridos. Už 11 700–14 000 eurų dažniausiai rasite automobilius su didesne, per 160 000 km, rida – ne viena tokia mašina tarnavo taksi poreikiams. Jei norite mažesnės ridos ir 2013–2014 metų modelio, tikėtina teks sumokėti apie 18 700–21 000 eurų. 2015 metų Prius+ su pilna aptarnavimo istorija iš nepriklausomų prekybininkų gali kainuoti apie 23 400 eurų.
Pagrindinis Prius+ modelio eksploatacinis taškas – hibridinė sistema. Servisas „Toyota“ centre paprastai kainuoja nuo 216 eurų už bazinį periodinį aptarnavimą iki 392 eurų už pilną patikrą. Kiekvieną kartą atlikus šiuos darbus, gamintojas papildomai suteikia vienų metų garantiją baterijai (iki 11 automobilio metų ir nepriklausomai nuo ridos), jei atliktas vadinamasis „hibridinės sistemos sveikatos patikrinimas“. Norint baterijos garantiją prasitęsti atskirai, tai kainuos 46 eurus.
Į ką verta atkreipti dėmesį renkantis
Prius+ Lietuvoje neturi daug tiesioginių konkurentų – rinkoje tai vienas iš nedaugelio septynvietių hibridinių MPV modelių. Galima pasvarstyti alternatyvas, tokias kaip penkių ar septynių vietų „Volkswagen Touran“ ar „Opel Zafira Tourer“ – abu pasižymi plačiu variklių pasirinkimu, daug vietos ir patogiu važiavimu, tačiau jų CO₂ emisija dažniausiai didesnė, tad taršos mokestis bus aukštesnis.
Lietuvoje populiarūs ir tokių modelių kaip „Ford S-Max“ benzininiai ar dyzeliniai variantai – vairavimo pojūčiu lenkia Prius+, tačiau įprastai yra mažiau ekonomiški, o privalomos papildomos įrangos kaina dažnai padidina galutinę kainą.
Verdiktas
Toyota Prius+ – puiki išeitis šeimoms, kurioms reikia taupumo, daugiau vietos ir patikimumo. Tai nebūs dinamiškiausias ar prabangiausias šeimos automobilis, tačiau stipriosios pusės – ekonomiškumas, patikima hibridinė technologija ir minimali tarša. Jei ieškote septynvietės transporto priemonės ir svarstote alternatyvas, verta atsižvelgti ir į kitų modelių privalumus bei eksploatacines išlaidas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.