Kalbant apie naudotus didesnius miesto visureigius, Toyota RAV4 yra viena iš patikimiausių alternatyvų rinkoje. Du ankstesni šio modelio kartos pasirodė itin patikimos, o nuo 2019 metų gaminama versija surinko dar daugiau pliusų. Papildyta naujausiomis saugumo sistemomis ir ekonomiškais hibridiniais varikliais, ši Toyota išlieka stipriu pasirinkimu ieškantiems praktiškumo bei ekonomiškumo.
Apžvalga
Penkių sėdimų vietų Toyota RAV4 solidžiai įsitvirtino tarp šeimų mėgstamų SUV modelių. Didžiausios jos stiprybės – ekonomiškas kuro vartojimas, gausi komplektacija ir išskirtinė reputacija dėl patikimumo. Nors pradinių kainų lygis šiek tiek aukštesnis nei kitų didelių SUV, gauta įranga, modernios pagalbos sistemos ir nedidelės eksploatacinės išlaidos tai kompensuoja.
Didžiausi privalumai
- Puikus patikimumas pagal klientų atsiliepimus ir apklausas
- Nedidelės kuro sąnaudos lyginant su klasės konkurentais
- Aukštas komforto ir saugumo įrangos lygis net bazinėse komplektacijose
Keli minusai
- Ne visi ankstyvieji modeliai turi pilną išmaniųjų telefonų jungiamumą
- Vairavimo dinamika nėra tokia įtraukianti kaip kai kurių konkurentų
- Nėra septynių vietų modelio pasirinkimo
Varikliai ir versijos
RAV4 išskirtinumas – siūlomas tik hibridinėje arba įkraunamo hibrido (plug-in) versijose. Bazinis variantas turi 2,5 l benzinį variklį su hibridine technologija. Galia siekia 158 kW (215 AG) priekiniais varančiais ratais ir 161 kW (219 AG) su visų ratų pavara. Abu komplektuojami su CVT pavarų dėže, kuri komfortiška mieste, tačiau stipriau akseleruojant automagistralėje variklis dirba aukštesnėmis apsukomis.
Išskirtinė įkraunamo hibrido versija pasiekia net 222 kW (302 AG). Šios versijos elektromotoras gali nuvažiuoti tik elektra iki 48 km, o realios sąnaudos mieste testuose siekė 5,4 l/100 km (priklausomai nuo naudojimo ir baterijos įkrovimo).
Komplektacijos ir įranga
Toyota RAV4 siūloma net penkiuose įrangos lygiuose. Startas – „Icon“ versijos su 43,2 cm lengvo lydinio ratlankiais, LED žibintais, avarinio stabdymo sistema, automatinio palaikymo juostoje funkcija, adaptyvia kruizo kontrole ir 20,3 cm infotainment ekranu su galinio vaizdo kamera. Dizaino paketai papildomi navigacija, elektriniu bagažinės dangčiu, priekiniais parkavimo davikliais ir 45,7 cm ratlankiais.
Šiek tiek aukštesniuose lygmenyse „Excel“ turi šildomas priekines sėdynes ir vairą, didesnius 48,3 cm ratus bei papildomas saugumo funkcijas kaip aklosios zonos stebėjimas ir eismo už nugaros perspėjimas. „Dynamic“ versija pasižymi sportiškesnėmis sėdynėmis ir kontrastingos spalvos stogu, o išskirtinė „Black Edition“ – vientisai juoda išvaizda, 360° vaizdo kamerų sistema ir pagerinta garso įranga.
Važiavimas ir komfortas
Važiuojant mieste, hibridinė pavara leidžia taupyti kurą dažnai važiuojant be vidaus degimo variklio pagalbos. Įkraunamas hibridas maloniai stebina galia bei galimybe dalį atstumo važiuoti vien elektra, tačiau realybėje sąnaudos priklauso nuo įkrovimo įpročių.
Nors Toyota RAV4 važiuoklė pakankamai patogi kasdien, ji gali kiek stipriau reaguoti pravažiuojant gilias duobes ar kelio jungtis. Atstovų „Honda CR-V“ modelis elgiasi šiek tiek nuspėjamiau ir tyliau važiuojant dideliu greičiu, tačiau „Toyota“ laimi dėl intuityvesnės valdymo įrangos ir patogesnių didesnių valdymo mygtukų.
Salonas ir praktiškumas
RAV4 viduje maloniai daug vietos – erdvės galinėje dalyje daugiau nei „Mazda CX-5“, sėdynės plačios ir patogios. Priekyje sėdintys vairuotojai ir keleiviai ras daug vietos smulkmenoms susidėti, o aukšta sėdėjimo padėtis užtikrina puikų matomumą. Galinio vaizdo kamera – standartinė įranga, palengvinanti parkavimą.
Bagažinė praktiška ir talpi, nors „Honda CR-V“ sudėjus sėdynes siūlo kiek lygesnę bagažo aikštelę. Didesniam šeimos poreikiui verta apsvarstyti talpesnius septynviečius pasirinkimus, pavyzdžiui, „Peugeot 5008“.
Išlaikymo kaštai ir eksploatacija
Kainos rinka
Naudoto Toyota RAV4 kaina Lietuvoje priklauso nuo komplektacijos, ridos ir pagaminimo metų. 2019 metų hibridinį modelį su rida iki 128 747 km galite rasti nuo 19 890 eurų. Prabangesnės komplektacijos kainuoja daugiau, naujesni – 2020 ir 2021 metų modeliai siekia 23 400–25 740 eurų, o 2023–2024 metų RAV4 kainos svyruoja nuo 28 080 iki 32 760 eurų.
Kuro sąnaudos
Pagal gamintojo duomenis, priekiniais ratais varomas Toyota RAV4 vidutiniškai sunaudoja 5,6 l/100 km, o visų varančiųjų ratų – 5,8 l/100 km. Įkraunamas hibridas gamintojo skaičiavimais važiuoja net iki 1,2 l/100 km, jei įkraunamas reguliariai ir dažnai važiuojama elektriniu režimu, tačiau realiomis sąlygomis šis rezultatas dažniausiai kiek didesnis.
Taršos mokestis
Lietuvoje Toyota RAV4 taršos mokestis nustatomas pagal CO₂ emisiją, pirmosios registracijos metus ir kuro tipą. Hibridiniams ir įkraunamiems hibridiniams modeliams taikomi palankesni tarifai nei automobiliams su tradiciniais benzininiais ar dyzeliniais varikliais. Elektromobiliai ar mažiausiai taršūs hibridai moka mažiausią metinį mokestį.
Techninė priežiūra
RAV4 šios kartos automobiliai dar yra gana nauji, tad servisą dažniausiai reikia atlikti kartą per metus arba kas 16 000 km. Gamintojas siūlo priežiūros planus, leidžiančius išskaidyti paslaugų kainą. Atskirų nuolaidų senesniems nei penkerių metų automobiliams šiai kartai dar netaikoma.
Ką rinktis? Praktiniai patarimai
Varikliai
Įkraunamo hibrido RAV4 variantas siūlo daugiau galios ir elektrinio režimo privalumų, tačiau jo kaina naudotų automobilių rinkoje išlieka aukštesnė. Dažniausiai pirkėjai renkasi įprastinį hibridą: su priekiniais ratais važiuojantis modelis yra šiek tiek ekonomiškesnis, o visų ratų pavara pravers važinėjantiems prastesniais ar slidžiais keliais.
Komplektacijos pasirinkimas
Racionalus pasirinkimas – „Design“ komplektacija su papildoma įranga, tokia kaip priekiniai parkavimo davikliai, kas ypač aktualu stambiam SUV mieste.
Kokius konkurentus verta apsvarstyti?
Kita reali Toyota RAV4 alternatyva – Honda CR-V. Šis modelis taip pat siūlomas kaip erdvus penkių vietų hibridas, pasižymintis tylesniu važiavimu ir intuityvia vairavimo patirtimi. Jei vilkimo galia nėra prioritetas (Honda tempia iki 750 kg), CR-V yra vertas dėmesio pasirinkimas.
Mazda CX-5 benzininės versijos garsėja patikimumu, nors kasdienės išlaidos – kiek didesnės. Tačiau CX-5 pasižymi prabangesniu interjeru ir patogiai valdomomis multimedijos sistemomis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.