Toyota Auris hečbeko (2013–2019 m.) apžvalga

Toyota Auris hečbeko (2013–2019 m.) apžvalga

Jeigu jūsų tikslas – surasti automobilį, kuris patikimai tarnautų kasdien, nekeltų rūpesčių ir veiktų tyliai, Toyota Auris gali būti būtent tai, ko ieškote. Šis modelis sukurtas tiems, kas vertina praktiškumą ir patikimumą, o ne emocijas prie vairo ar automobilio charakterį.

Bendra apžvalga

Toyota Auris antrosios kartos modelis išlieka vienu iš tų šeimyninių hečbekų, kurie nenuvilia savo paprastumu ir praktiškumu. Nors jis neišsiskiria išskirtinėmis vairavimo savybėmis ar sportišku dizainu, Auris vertinamas už tylų, patikimą eksploatavimą bei mažą riziką susidurti su rimtais gedimais.

Pagrindiniai Auris privalumai ir trūkumai

  • Labai patikimas ir nereikalaujantis daug priežiūros automobilis
  • Vairavimo pojūčiai gana pilki – šis modelis skirtas praktiškumui, ne malonumui
  • Sklandžiai veikiantis, galingas ir ekonomiškas 1.2 l turbobenzininis variklis
  • Nėra labai erdvus nei keleiviams, nei bagažui
  • Hibridinė versija – brangesnė už įprastus benzino ar dyzelio modelius

Variklių pasirinkimas ir komplektacijos

Per visą Auris gamybos laikotarpį buvo siūloma įvairių variklių: 1,3 l ir 1,6 l benzininiai, 1,4 l dyzelinis bei 1,8 l benzino-elektros hibridas. 2015 metais atlikus atnaujinimą – pasirodė naujas 1,2 l turbo benzinas ir 1,6 l dyzelis. Po 2017 m. pabaigos liko tik 1,2 l turbo benzinas ir hibridas.

Pradinėse versijose (Active) rasite svarbiausią įrangą, tačiau Icon versija papildyta lietimui jautriu informacijos ekranu, skaitmenine radija ir Bluetooth. Geriausiai įrengtas Excel komplektacija siūlo dviejų zonų klimato kontrolę, automatinius žibintus bei lietaus jutiklius, šildomas priekines sėdynes ir beraktę sistemą.

Važiavimo įspūdžiai

Nuo pasirinkto variklio priklauso ir Auris važiavimo savybės. Baziniai 1,3 benzinas bei 1,4 dyzelis gaminami su kiek paprastesne pakaba, tad šios modifikacijos nėra itin komfortiškos. Be to, jos gana vangios, todėl, rinkdamiesi naudotą Auris, šių variantų geriau vengti.

Geresnį komfortą ir užtikrintą valdymą suteikia 1,6 l dyzelis bei du pajėgesni benzininiai varikliai. 1,2 l turbo benzinas laikomas pačiu pavyzdingiausiu – dinamiškas, tylus, ekonomiškas.

Hibridinis Auris pasižymi panašiu važiavimo patogumu kaip ir geriausi benzininiai ar dyzeliniai modeliai, tačiau akseleracija skiriasi – elektra suteikia greitą startą, bet didesniu greičiu trūksta energijos, o benzininis variklis dirba garsiai.

Salonui – paprastumas ir funkcionalumas

Toyota Auris viduje nenuvilia išplanavimu – visi valdikliai ten, kur tikėtumėtės, todėl naudotis automobilio funkcijomis paprasta. Dizainas nėra nuobodus, tačiau pigesni plastikai gali sudaryti kiek paprastesnio automobilio įspūdį.

Bagažo ir keleivių erdvė

Bagažinė – vidutinė, tačiau kiti segmento lyderiai (pvz., Volkswagen Golf arba Skoda Octavia) siūlo daugiau vietos. Privalumas, kad bet kokios komplektacijos Auris turi reguliuojamą bagažinės dugną, todėl patogu išlyginti paviršių nuleidus galines sėdynes. Keleiviams ir priekyje, ir gale vietos užtenka vidutiniškai – nei nuvils, nei nustebins.

Eksploatacijos kaštai

Naudoto Toyota Auris kainos ir pasirinkimas

Auris kainos antrinėje rinkoje prasideda nuo 4 680 eurų už senesnį, didelės ridos automobilį. Geresnės būklės modelio reikės ieškoti su 5 850–8 190 eurų biudžetu. Mažai važinėtą hibridą galima rasti nuo 7 020 eurų, o naujesnes, 2017–2018 metų laidos Auris kainuoja apie 8 190–10 530 eurų.

Degalų sąnaudos ir priežiūra

Ankstyvieji benzininiai modeliai nėra itin taupūs, nes galingumui pasiekti tenka kartais labiau juos drožti, tad dyzelinis variantas gali būti ekonomiškesnis. Tokiai versijai realiomis sąlygomis galima tikėtis apie 4,7 l/100 km degalų sąnaudų.

Vėlesniuose modeliuose 1,2 turbo benzinas deklaruoja 4,8 l/100 km, o 1,6 dyzelis – apie 4,3 l/100 km. Hibridinis Auris popieriuje sunaudoja 4,0 l/100 km, o jei dažniausiai važiuojate mieste, realus rodiklis bus labai arti deklaruoto. Vis tik, greitkelyje hibrido ekonomiškumas stipriai krenta, todėl dažnai važinėjantiems užmiestyje apsimoka rinktis benzininį ar dyzelinį variklį.

Taršos mokestis ir priežiūros kainos

Lietuvoje eksploatacinis taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos metų. Mažiau taršūs hibridiniai ir efektyviausi dyzeliniai modeliai deklaruoja patraukliausius mokesčius, o benzininiams ar didesnės galios dyzeliniams modeliams kaštai bus aukštesni.

Techninė priežiūra – nebrangi. Gamintojo kainodaroje daugumai pasenusio automobilio detalių taikomos nuolaidos, kada mašinai sukanka penkeri metai.

Kuris Auris pats vertingiausias?

Pagrindinės komplektacijos (Active) modeliai gali pasirodyti kuklūs, o prabangiausi variantai kainuoja gana nemažai palyginti su įranga. Dažniausiai pirkėjai renkasi vidurinį, populiariausią Icon modelį, kuris dažniausiai turi optimalų įrangos lygį ir yra paprasčiausiai randamas naudoto automobilio rinkoje.

Geriausias pasirinkimas – Icon versija su 1,2 l turbo benzininiu varikliu. Jei toks variantas viršija jūsų galimybes, verta dairytis į ankstesnį 1,6 l benziną – jis nedaug nusileidžia naudoti kasdien.

Alternatyvos Toyota Auris

Naudotų Auris kainos Lietuvoje paprastai žemesnės nei pagrindinių konkurentų, tačiau rinkoje netrūksta kitų variantų. Tarp geros vertės pasiūlymų – Seat Leon, kuris vertinamas už universalią eksploataciją, nors patikimumas kiek silpnesnis, palyginti su Toyota.

Vauxhall Astra dar pigesnis ir patogesnis, be to, už tą pačią kainą dažnai pasiūlo daugiau įrangos. Norintiems ypatingo patikimumo, pirmenybė dažnai teikiama Honda Civic – įdomi, praktiška, tačiau kainuoja brangiau, o vidinės konsolės išplanavimas ne visiems bus patogus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *