Toyota Avensis universalas (2003–2009) apžvalga

Toyota Avensis universalas (2003–2009) apžvalga

Toyota Avensis universalas pelnytai vertinamas kaip didelės erdvės ir praktiškumo automobilis, kuris išsiskiria patobulinta vairavimo dinamika bei aukštesne apdailos kokybe, lyginant su ankstesniais šeimyniniais šio gamintojo modeliais. Nors universalas rinkoje nėra toks dažnas kaip hečbekas, tačiau dėl erdvios bagažinės ir lengvai nulenkiamų galinių sėdynių jis puikiai tinka ieškantiems funkcionalios transporto priemonės.

Patogumas ir erdvė

Avensis universalas išsiskiria didele, patogia bagažine. Dėl stačiakampės formos į ją telpa daugiau nei daugelyje konkurentų, o nulenkiamos galinės sėdynės leidžia nesunkiai sukurti visiškai plokščią erdvę kroviniams. Salono apdaila atrodo kokybiška, o medžiagos jaučiasi solidesnės nei anksčiau gamintuose modeliuose. Vairuotojo vieta patogi, lengvai pritaikoma, tačiau labai aukštiems vairuotojams gali šiek tiek pritrūkti sėdynės reguliavimo žemyn.

Eksploatacija: patikimumas ir kaštai

Toyota vardas daugeliui asocijuojasi su ilgaamžiškumu, o Avensis universalas čia nenuvilia: automobilis pagamintas kokybiškai, suauktas tvirtai, tad techninių kliūčių žadama nedaug. Serviso darbų kainos yra vidutinės šio segmento automobiliams, tačiau pasirinkus neoficialius servisus galima šiek tiek sutaupyti. Atsarginės dalys kainuoja daugiau nei vidutiniškai, tačiau dėl geros patikimumo reputacijos dažnai jų prireikia retai.

Eksploatacijos išlaidos nedidelės: automobilio vertės kritimas per pirmus trejus metus – vidutinis, saugumo įranga leidžia tikėtis žemesnių draudimo įmokų. Svarbu atkreipti dėmesį į Lietuvoje galiojantį automobilių taršos mokestį, kuris priklauso nuo modelio variklio, kuro tipo, CO₂ emisijos ir pirmos registracijos metų.

Važiavimo savybės

Kelyje Avensis universalas stebina manevringumu – vairuoti racionalaus dydžio, tačiau nemažą automobilį lengva, jis gerai laikosi kelio posūkiuose. Pakaba standi, čiuopiami smulkūs nelygumai, tačiau komforto nepritrūks. 1.8 litro benzininiai varikliai labiau reaguoja į vairo posūkius, nors dyzeliniai pasižymi maloniu, tyliu veikimu ir pakankamu galingumu. Benzininiai varikliai energingi, bet stipriau sūkiais dirbdami tampa garsesni.

Degalų sąnaudos

  • 1.8 benzininis – apie 7,2 l/100 km
  • 2.0 benzininis – apie 8,1 l/100 km
  • Dyzeliniai – nuo 6,0 l/100 km

Tai ekonomiški rodikliai, ypač renkantis dieselinę versiją ilgoms kelionėms.

Įrangos pasirinkimas

Visi Avensis universalai pasižymi gana turtinga bazės įranga – net ir pradinės versijos siūlo oro kondicionierių, lengvojo lydinio ratlankius, navigacijos sistemą ir CD grotuvą. Brangesni įrangos lygiai, pavyzdžiui, T4 ar T Spirit, papildomi tokiais privalumais kaip dvi zonos klimato kontrolė ar odinės sėdynės, tačiau geriausia kainos ir kokybės santykį dažniausiai siūlo bazinė T3 versija.

Variklių pasirinkimas

1.8 litro benzininis variklis patrauklus tiems, kurie nesiekia didelio metinio kilometražo – jis pakankamai galingas šiam automobiliui ir pasižymi ekonomiškumu. 2.0 litro benzininiai ir 2.0 ar 2.2 dyzeliniai varikliai tinkamesni tiems, kurių metinė rida viršija 32 000 kilometrų ar dažnai keliaujama užmiestyje. Dyzelinės modifikacijos pasižymi didesniu pravažumu, bet išlaikymo kaštai bus šiek tiek didesni.

Kokius konkurentus verta įvertinti?

Galvojantiems apie universalą verta pasižvalgyti ir į kitus vidutinės klasės automobilių modelius: „Volkswagen Passat“, „Škoda Superb“, „Mazda 6“, „Ford Mondeo“ ar „Opel Insignia“. Kiekvienas jų turi savų privalumų – pasirinkimas priklauso nuo prioritetų: ar svarbiausia ekonomija, ar komfortas, ar vairavimo malonumas.

Apibendrinant, Toyota Avensis universalas – patikima, patogi ir funkcionali transporto priemonė šeimai ar verslui. Jos ilgaamžiškumas, komfortas ir racionalios eksploatacijos išlaidos leidžia šiam automobiliui išsiskirti tarp konkurentų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *