Toyota Avensis hečbeko (1997–2004) apžvalga

Toyota Avensis hečbeko (1997–2004) apžvalga

Toyota Avensis penkiaduris hečbekas jau daug metų vertinamas dėl patikimumo ir universalumo. Tai automobilis, galintis sėkmingai atlikti tiek šeimos automobilio, tiek kasdienio darbo transporto funkciją. Keleiviams gale čia nestinga vietos kojoms – šiuo atžvilgiu Avensis gali drąsiai varžytis su geriausiais klasės konkurentais. Vis tik dėl žemėjančios galinės stogo linijos aukštesni keleiviai gali pritrūkti erdvės galvai.

Bagažinė pasižymi talpumu ir taisyklinga forma – ji lygiaverčiai rungiasi su kitomis didelėmis klasės bagažinėmis, tokiomis kaip „Mondeo“. Dar didesnę erdvę kelionėms suteikia lengvai nulenkiamos dalinėse dalyse galinės sėdynės.

Viduje – paprastumas ir funkcionalumas

Kalbant apie interjerą, reikėtų pasakyti, kad stebuklų čia nėra – dizainas gana santūrus, dominuoja paprastos, šiek tiek blankios medžiagos. Vairaratis reguliuojamas tik pagal aukštį, tad universali padėtis ne visiems bus patogi. Užtat visos pagrindinės funkcijos lengvai pasiekiamos ir aiškiai sužymėtos: dideli mygtukai, ryškūs prietaisų skydelio rodmenys ir daug vietos smulkmenoms susidėti.

Važiavimas ir valdymas

Kelyje Toyota Avensis palieka prieštaringą įspūdį – vairavimas paprastas, automobilis užtikrintai rieda ilgais maršrutais, tačiau entuziazmo vairuotojui nesukels. Daugelis variklių gana triukšmingi, pavarų perjungimas – minkštas, ne toks tikslus kaip norėtųsi, o ir važiuojant netolygiais keliais galima pajusti blaškymąsi. Vairas kiek per lengvas, reaguoja ne itin aiškiai.

Eksploatacijos kaštai Lietuvoje

Ilgi techninės priežiūros intervalai padeda sumažinti einamuosius kaštus. Net jei prireiktų rimtesnio remonto, išlaidos bus mažesnės nei daugelio konkurentų – detalės lengvai randamos ir už prieinamą kainą. Draudimo įmokos taip pat palankios – daugelio versijų draudimo grupė žema, kas sumažins bendrą išlaikymo kainą.

Degalų sąnaudos vidutinės: 1,8 l benzininiai varikliai suvartoja apie 7,4–7,8 l 100 km, kas atitinka klasės standartą. Dėl gausos rinkoje nesunku rasti puikios būklės naudotą automobilį geromis sąlygomis.

Kokią versiją rinktis?

Penkiaduris hečbekas debiutavo 1997-aisiais šalia sedano ir universalo. Pradinėse modelio gamose buvo keturi skirtingi varikliai – 1,6, 1,8 ir 2,0 l benzininiai bei 2,0 l turbodyzelis. Nuo 2000 metų Avensis gavo VVT-i benzininius variklius, modernesnį 2,0 l D-4D dyzelį, o dizainas tapo ryškesnis.

Idealiausiu kainos, ekonomiškumo ir dinamikos pasirinkimu tampa lanksčiai dirbantis 1,8 l benzininis variklis.

Įrangos lygiai

  • S komplektacija: elektriniai priekinių langų keltuvai, centrinis užraktas su pulteliu, dvi saugos oro pagalvės.
  • GS papildomai turi stoglangį ir oro kondicionierių.
  • GLS – CD grotuvas ir papildomai elektriniai galinių langų keltuvai.
  • CDX komplektacijoje – lengvojo lydinio ratlankiai ir odinis salonas.
  • Nuo 2000 m. daugumoje versijų diegta navigacija.
  • SR skirtas tik 2,0 l benzininiam arba dyzeliniam varikliui – čia gausite sportišką saloną, ratlankius ir korpuso apdailą.

Taršos mokestis pagal Lietuvos tvarką

Perkant naudotą Toyota Avensis Lietuvoje, būtina įvertinti galiojantį automobilių taršos mokestį. Jis apskaičiuojamas remiantis CO₂ emisijomis, kuro tipu ir pirmos registracijos metais. Mažos taršos, ekonomiški ir naujesni automobiliai apmokestinami palankiau, o senesni modeliai su didesnėmis emisijomis – brangiau.

Kokių alternatyvų verta ieškoti?

Jeigu ieškote naudoto Toyota Avensis hečbeko, verta apsvarstyti ir kitus šios klasės automobilius – pavyzdžiui, Ford Mondeo, Opel Vectra ar Volkswagen Passat. Visi jie siūlo daug vietos, patogias erdves kelionėms ir patikimus variklius. Tai leis rasti labiausiai jūsų poreikius atitinkantį ir kainos, ir patikimumo, ir manevringumo požiūriu automobilį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *