„Vauxhall Astra“ (nuo 2022 m.): apžvalga

„Vauxhall Astra“ (nuo 2022 m.): apžvalga

Ieškantiems naudoto šeimyninio hečbeko, „Opel Astra“ ilgus metus išlieka tarp lyderių ir Lietuvoje, konkuruodama su populiariausiais modeliais, tokiais kaip „Ford Focus“. Nors naujesni konkurentai išlieka griežtais varžovais, naudota „Astra“ dažnai būna patrauklesnė kaina, todėl tampa viliojančiu pasirinkimu ieškantiems praktiško, ekonomiško automobilio.

Automobilio apžvalga

„Astra“ – solidus, komfortą ir praktiškumą siūlantis pasirinkimas, kuris ypač patrauklus rinkoje naudotų automobilių segmente. Nors ji nėra stipriausia kokioje nors konkrečioje srityje, kainos ir savybių santykis visuomet buvo vienas didžiausių šio modelio privalumų.

  • Gana mažos įsigijimo ir eksploatacijos išlaidos
  • Didelis bagažinės tūris
  • Šiuolaikiška įranga jau bazinėje komplektacijoje
  • Konkurentai siūlo daugiau vietos gale sėdintiems
  • Patogesnis, įdomesnis vairavimas su kai kuriais konkurentais
  • Paprastumu pasižyminti, bet ne visada išskirtinė patikimumo statistika

Varikliai ir dinamika

Naudotų „Astra“ pasirinkimas platus – siūlomi keli benzininiai ir dyzeliniai varikliai bei dvi benzininės „plug-in“ hibridinės versijos ir elektromobilis. Silpnesnis 1,2 litro, 108 AG variklis labiau tiks ramesniems vairuotojams. Daugeliui patrauklesnė turėtų būti 130 AG versija, kurią galima rinktis su šešių laipsnių mechanine arba aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže. Pastaroji keičia pavaras kiek vangiai, todėl dinamikos mėgėjams labiau tiks mechaninė pavarų dėžė.

Dyzelinis 1,5 litro 129 AG variklis, nors ir ne toks veržlus kaip benzininiai variantai, idealiai tiks tiems, kurie dažnai važinėja užmiestyje ar vežioja didesnes keleivių grupes.

„Plug-in“ hibridinių „Astra“ dinaminės savybės nudžiugins norinčius didesnės galios – 180 AG versija sujungia 1,6 litro turbo benzininį variklį ir elektromotorą, spurtuoja iki 100 km/h per 7,6 sekundės. Jei norisi dar daugiau, verta rinktis 222 AG „GSe“, kuri įsibėgėja vos per 7,5 sekundės.

Hibridiniai modeliai gali įveikti apie 67 km vien elektra, todėl mieste judant ši versija gali būti itin taupi.

Važiavimo komfortas ir valdymas

Komfortą vertinantiems „Astra“ bus puikus pasirinkimas – ji švelniai amortizuoja nelygumus ir yra maloniai tylus automobilis kasdienėse kelionėse. Net ir važiuojant didesniu greičiu kelionė išlieka komfortiška, o siūbavimas posūkiuose kontroliuojamas.

Nors sportiškumo požiūriu „Astra“ kiek atsilieka nuo tokių konkurentų kaip „Ford Focus“ ar „Seat Leon“, „GSe“ versija su žeminta važiuokle ir standesniais amortizatoriais leis mėgstantiems dinamiškesnį vairavimą pasijausti arčiau sportiškų emocijų.

Didžiausias trūkumas – per lengvai besisukantis ir nepakankamai informatyvus vairo mechanizmas, dėl ko sumažėja ryšys su automobilio priekiniais ratais.

Salonų erdvė ir praktiškumas

„Astra“ interjere jaučiama, kad daugiau dėmesio skirta funkcionalumui nei prabangai. Visos versijos turi 10 colių jutiklinį ekraną, kuris palaiko belaidį telefonų prijungimą. Visgi kai kurios detalės ar jungikliai gali atrodyti ne tokie kokybiški, kaip konkurentų automobiliose.

Galinių sėdynių erdvė čia – vidutinė ir kai kuriems keleiviams gali atrodyti ankštoka, ypač lyginant su „Ford Focus“ ar „Seat Leon“.

Hečbeko bagažinė talpina 422 litrus ir pasižymi žema pakrovimo briauna. Tai daugiau negu kai kuriose alternatyvose – tinka kelionių ar šeimos reikmėms. Hibridinės versijos bagažinės tūris sumažėja iki 352 litrų, tačiau vietos pirkiniams ar kelionės lagaminams vis tiek pakanka.

Dažnai pilnu bagažinės išnaudojimu besirūpinantiems verta pasidairyti į „Astra Sports Tourer“ modelį.

Komplektacijos ir įranga

Net bazinė „Design“ komplektacija nustebins įrangos gausa – čia rasite 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, klimato kontrolę, greičio palaikymo sistemą, LED žibintus, automatinį lietaus jutiklį, elektriškai valdomus ir šildomus veidrodėlius bei beraktę užvedimo sistemą.

Svarstant apie papildomą komfortą, verta rinktis „GS“ versiją. Ji pasižymi sportiškesniu dizainu, turi adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą, raktų nereikalaujančią užrakinimo sistemą, šildomas priekines sėdynes ir vairą, ambientinio apšvietimo funkciją, didesnius lietus ratus.

Tiems, kam prioritetas – technologijos, „Ultimate“ siūlo panoraminį stogą, galingesnę garso sistemą, belaidį telefono krovimą, šildomą priekinį stiklą, projekcinį ekraną ir pažangius šviesos žibintus. Tokia pat įranga pritaikyta ir „GSe“ versijoje.

Kiek kainuoja naudota „Opel Astra“?

Naudotų „Astra“ pasiūla Lietuvoje nemaža. Vidutinė pradinė kaina už šiek tiek naudotą 2022 metų „Design“ su 110 AG benzininiu varikliu siekia apie 16 965 eurus. Už tokią pačią sumą galima rasti ir „plug-in“ hibridinių versijų, jei pasiseks. „GS“ modeliai kainuoja nuo 18 720 eurų, o sportiškasis „GSe“, kuris rinkoje pasirodė tik 2023-iaisiais, gali kainuoti beveik 23 400 eurų arba daugiau. Naujesni, vos kelerius metus naudoti automobiliai dažnai kainuoja apie 22 230 eurų.

Eksploatacinės išlaidos

Kuro sąnaudos – dar viena stiprioji šio modelio pusė. Visi benzininiai varikliai, priklausomai nuo versijos, vidutiniškai sunaudoja apie 5 litrus 100 km arba net mažiau. Dyzelinis variantas dar taupesnis ir labiau draugiškas aplinkai, tačiau priekaištingam ekonomiškumui būtina dažniau kartoti ilgesnes užmiesčio keliones.

„Plug-in“ hibridinės versijos, jei dažnai įkraunama baterija, gali pasigirti itin žemomis sąnaudomis, teoriškai galinčiomis viršyti 1 litrą 100 km, tačiau tokiems rodikliams pasiekti būtina ypač atsargiai elgtis su akseleratoriumi.

Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Benzininiai ir dyzeliniai „Astra“ modeliai paprastai patenka į vidutinės ar žemesnės taršos kategorijas. Hibridiniai modeliai dėl mažesnės taršos dažnai gauna privilegijų.

Draudimo kainos – vidutinės, dažniausiai šis automobilis įkrenta į populiariausių naudotų automobilių draudimo klases.

Reguliarus aptarnavimas nėra brangus. Už tris techninius aptarnavimus 2023 metų „GS“ modeliui gamintojas nurodo apie 930 eurų bendrą kainą.

Kokią „Astra“ rinktis?

Jei svarstote, kurią naudotą „Astra“ verta pirkti, rekomenduojame rinktis 1,2 Turbo 130 AG variklį – čia derės ir pakankama dinamika, ir ekonomiškumas. Hibridiniai modeliai – puikus pasirinkimas tiems, kurių maršrutai dažnai trumpi ir yra galimybė automobilį reguliariai įkrauti, tačiau už juos reikės daugiau mokėti.

Pagal įrangos gausą, kainos ir komforto santykį optimaliausias išlieka „GS“ modelis: ši komplektacija turi daugumą reikiamų komforto ir saugumo įrangos opcijų, tačiau nesiekia tokios aukštos kainos kaip „Ultimate“.

Alternatyvos: ką dar verta apsvarstyti?

Vertinantiems geresnį valdymą ir sportišką važiavimo pojūtį, verta pasidomėti „Ford Focus“. Jis dažniausiai kainuoja kiek pigiau, o į eksploatacijos išlaidas pernelyg neišsiskiria nuo „Astra“.

Artimiausias mechaninis giminaitis – tai „Peugeot 308“, kuris dalijasi varikliais ir kai kuriomis technologijomis. Žvilgsnį verta nukreipti ir į šį modelį, nes naudotų kainos beveik nesiskiria.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *