„Vauxhall Corsa“ (2014–2019) apžvalga

„Vauxhall Corsa“ (2014–2019) apžvalga

Nedidelis, bet talpus, ekonomiškas ir paprastai prižiūrimas – „Vauxhall Corsa“ hečbekas Lietuvoje jau tapo kasdieniu kelių vaizdu. Nors šis modelis retai pasirenkamas dėl išskirtinio važiavimo malonumo, jis turi daug privalumų ieškantiems praktiško automobilio.

Bendra apžvalga

Corsa išsiskiria tuo, kad už prieinamą kainą siūlo daug erdvės, patogumą ir būtiniausią įrangą. Tai automobilis, kuris dažniausiai nekelia staigmenų – tiek malonių, tiek nemalonių – ir būtent dėl to jis yra toks populiarus.

2014–2019 metų gamybos kartą gamintojai vadina Corsa E (supainioti neverta – Corsa-e yra visiškai elektrinis, naujesnis modelis). Iš esmės Corsa E buvo anksčiau gaminto modelio atnaujinimas, su modernizuota važiuokle ir daugiau komforto.

Salonas ir praktiškumas

Dauguma interjero medžiagų – kokybiškos, nors keli kieti plastikai kai kurias detales daro mažiau patrauklias. Nuo „Design“ įrangos lygio gaunate 7 colių spalvotą lietimui jautrų ekraną ir išmaniojo telefono integraciją – su Apple CarPlay ar Android Auto galima naudotis navigacija tiesiai mašinoje. Vis tik valdymas ne toks intuityvus kaip kai kuriuose konkurentuose – garsumo reguliavimas gali būti nepatogus, jei ranka liečiasi prie ekrano.

Ši Corsa – viena erdviausių mažų automobilių savo klasėje, ypač penkiadurių versija. Galinių sėdynių erdvė tiesiog stebina, ypač lyginant su kai kuriais konkurentais, o plačiai atsidarančios durys padeda įkelti vaikus. Tiesa, aukštesni vairuotojai gali pasigesti daugiau vietos kojoms priekyje ar patogesnio juosmens palaikymo. Sėdynės aukščio reguliavimo teks ieškoti aukštesnės komplektacijos modeliuose.

Varikliai ir važiavimo savybės

Pasirinkimas – labai gausus. Daugiausiai siūlyti benzininiai varikliai, tačiau buvo ir keli 1,3 l dyzeliai, atitinkantys „Euro 6“ standartus (74 ir 94 AG), jei svarbu ekonomiškumas. Važinėjantiems mieste tinka 1,2 ir 1,4 benzinai be turbinos. Tie, kas siekia dinamiškesnio judėjimo, gali rinktis iš trijų benzininių turbo variklių: 1,0 l (89 AG arba 113 AG) bei 1,4 l (99 AG).

Greičiausi Corsa variantai – GSi (1,4 l turbo, 148 AG) ir VXR (1,6 l, 202 AG). Nuo 2018 m. visus variklius pakeitė nauji – visi 1,4 l benzininiai, nuo 74 iki net 148 AG, visi atitinkantys „Euro 6.2“ emisijos standartą.

Važiuojant žemesniu greičiu Corsa siūlo ganėtiną komfortą ir triukšmo izoliaciją, nors vairavimo tikslumo trūksta, ypač lyginant su tiesioginiais konkurentais, o ilgesnėse kelionėse ar greitkelyje jaučiamas mažesnis stabilumas.

Įrangos lygiai

Bazinės komplektacijos „Life“, „Sting“ ir „Active“ – gana kuklios. Optimalu rinktis „Design“ modelius – čia jau yra automatinis kondicionierius, 7 colių ekranas su „Bluetooth“. Jei norite sportiškesnės išvaizdos ir patogumo – „SRi“ ar „Limited Edition“ turi sportiškus akcentus ir daugiau funkcionalumo sulankstant galines sėdynes (60/40 dalis).

Ieškantiems daugiau komforto – „Excite“, „Energy“ ar „SE“ modeliai pasiūlys šildomas priekines sėdynes bei vairą („Excite“ ir „Energy“), o „SE“ papildomai turi priekinio ir galinio parkavimosi jutiklius. Sportiškesnės „SRi VX-Line“ versijos turi didesnius lietinius ratlankius ir standesnę pakabą.

Išlaidos eksploatacijai

Seniausi, didelės ridos 2014 metų modeliai prasideda nuo maždaug 2 340 eurų, tačiau dažnai būna nuvažiavę didesnį atstumą. Daugiau įrangos, pavyzdžiui, „SRi“ ar „Excite“ modeliai 2015 metais kainuoja nuo 3 510 eurų. Turbo variklius turintys modeliai dažniausiai įvertinami brangiau – tokiam teks skirti apie 5 850 eurų.

2017 m. modeliai dažniausiai siūlomi už daugiau nei 5 850 eurų, o už 2019 m. automobilį vidutinė kaina svyruoja tarp 7 020–9 360 eurų. Sportinis VXR reikalauja bent 5 850 eurų už senesnį ir net iki 11 700 eurų už naujesnį egzempliorių.

Įprastinės priežiūros kainos priklauso nuo variklio – benzino varikliai: trumpalaikis aptarnavimas kainuoja apie 187 eurus, pagrindinis – 310 eurų, pagrindinis didelis aptarnavimas – 357 eurus. Dyzelinių modelių aptarnavimas kiek brangesnis.

Kuro sąnaudos ir CO₂ emisija

  • Ekonomiškiausias dyzelinis 1,3 l (94 AG): 3,4 l/100 km, 89 g/km CO₂.
  • Itin efektyvūs ir turbo benzininiai varikliai: 1,0 l turbo – 4,6 l/100 km, 106 g/km CO₂.
  • 1,4 l (74, 89, 99 AG): apie 5,2 l/100 km, 122 g/km CO₂.
  • 1,2 l (69 AG): 5,3 l/100 km.
  • Galingesnis 1,4 l turbo (148 AG): 5,8 l/100 km, 133 g/km CO₂.
  • Automatinė pavarų dėžė 1,4 l (90 AG): 6,6 l/100 km, 149 g/km CO₂.
  • VXR (1,6 l turbo, 202 AG): 7,5 l/100 km, 174 g/km CO₂.

Visiems Lietuvoje eksploatuojamiems automobiliams nuo 2020 metų taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ išmetamų dujų kiekio, variklio tipo bei pirmosios registracijos metų. Kuo automobilis naujesnis ir mažiau teršia, tuo mokestis mažesnis, tačiau galingi ir senesni modeliai apmokestinami ženkliau.

Patikimumas

Savininkų patirtis su „Vauxhall Corsa“ – nevienoda. Kai kurie džiaugiasi automobilių patvarumu ir sklandžiu remontu, tačiau pasitaiko atvejų su elektronikos ar variklio gedimais, baterijos ir aušinimo sistemos nesklandumais. Serviso darbų kokybė priklauso nuo atstovybių – vieni giria greitą problemų sprendimą, o kiti skundžiasi prasta komunikacija bei didesnėmis už numatytas remonto kainomis. Iš esmės, patikimumas nėra silpniausia pusė, bet ir ne stipriausia.

Kurią naudotą „Vauxhall Corsa“ rinktis?

Ieškantiems ekonomiškos kasdienės transporto priemonės, optimalus pasirinkimas – 1,4 l (74–99 AG) benzininiai varikliai. Jei svarbus dinamiškesnis elgesys, vertėtų ieškoti turbo variklių. Vidutinės komplektacijos „SRi“, „Excite“ arba „Energy“ modeliai dažniausiai būna su daugiau komforto ir saugumo įrangos, o kaina už juos nėra ženkliai didesnė nei bazinių variantų.

Pagrindiniai konkurentai

Alternatyvų šiam modeliui netrūksta. Geriausiai žinomas konkurentas – „Ford Fiesta“, vertinamas už puikias valdymo savybes, nors informacinė sistema čia ne pati geriausia, o valdymo mygtukų gausa kai kam gali pasirodyti paini.

Kitas pasirinkimas – „Skoda Fabia“, pasižyminti geresne salono apdaila, didesniu bagažo skyriumi ir moderniu valdymu. „Volkswagen Polo“ – dar vienas variantas ieškantiems solidumo, tačiau kainuos brangiau nei „Corsa“. Visi šie automobiliai puikiai tarnauja miesto sąlygomis, tačiau pasirinkimas priklauso nuo asmeninių prioritetų: ar svarbiausias kaina, ar komfortas, ar valdymo malonumas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *