„Vauxhall Viva“ (2015–2019) apžvalga

„Vauxhall Viva“ (2015–2019) apžvalga

Nors „Vauxhall“ markės populiarumas bėgant metams keitėsi, ši automobilių gamintoja iki šiol išlieka daugelio vairuotojų pasirinkimu Lietuvoje. Tokie modeliai kaip praktiškas „Astra“ hečbekas ar patikimas „Insignia“ dažnai pasitaiko mūsų keliuose, o nemažai vairuotojų pirmąją vairavimo patirtį įgijo prie „Corsa“ vairo.

Viva miesto automobilio atsiradimas

2015 metais pristatytas „Viva“ modelis žymi „Vauxhall“ įsitraukimą į miesto automobilių segmentą. Šis automobilis turėjo konkuruoti su tokiais gerai žinomais modeliais kaip „Hyundai i10“, „Kia Picanto“ ir „Suzuki Celerio“. Vardas „Viva“ priminė senesnę, 1960-ųjų sėkmingą markės mažą sedano versiją. Nors automobilis iš pradžių susilaukė nemažai pirkėjų dėmesio, nuo 2019 metų jo gamyba buvo nutraukta.

Bendras modelio vaizdas

Važinėti „Viva“ mieste nesudėtinga – automobilis lengvai manevruojamas, o pakaba gana komfortiška, gerai sugeria kelio nelygumus. Tačiau jeigu ieškote dinamiško, itin išskirtinio miesto automobilio, „Viva“ greičiausiai nebus pirmas pasirinkimas – tiek interjeru, tiek važiavimo savybėmis jis neužima lyderio pozicijų savo segmente.

Pagrindiniai privalumai

  • Tyliai ir švelniai veikiantis variklis
  • Patogi vairuotojo pozicija
  • Malonus važiavimo komfortas mieste

Pagrindiniai trūkumai

  • Maža bagažinė
  • Vidutiniški saugumo rodikliai (trys žvaigždutės iš penkių pagal Euro NCAP)
  • Nedidelė interjero kokybės įvairovė

Kas slypi po variklio dangčiu?

Visose „Viva“ versijose montuojamas tik vienas – 1,0 l trijų cilindrų benzininis variklis be turbinos. Nepaisant šios paprastos konfigūracijos, automobilis gana lengvas – vos 950 kg, tad važiuoja taupiai ir užtikrina pagrindinius dinaminės eigos poreikius.

Pagal komplektaciją modelis siūlomas kaip SE, SE Nav ir SL. Jau bazinėje įrangoje rasite „Bluetooth“, USB jungtis, šildomus veidrodėlius, kruizo kontrolę. SE Nav komplektacija išsiskiria papildomai sumontuota navigacija, 7 colių lietimui jautriu ekranu, klimato kontrole bei oro kondicionavimu. SL modelyje – 15 colių lengvojo lydinio ratlankiai, odinis vairas ir išskirtinė apdaila. Be to, „Viva Rocks“ versija pasižymi kiek aukštesne prošvaisa ir visureigiškesne išvaizda.

Važiavimo savybės: kasdienai ir užmiesčiui

Miesto ritmu „Viva“ jaučiasi puikiai: variklis dirba švelniai, jėgą perduoda tolygiai, tad manevruoti lengva. Visgi norėdami pajusti greitesnį pagreitėjimą, ypač užmiestyje ar autostradoje, turėsite dažnai perjunginėti pavaras ir laikyti aukštesnius sūkius. Penkių pavarų mechaninė dėžė veikia lengvai, tačiau automatinės transmisijos alternatyvos nerasite.

Pakaba gerai sugeria miesto kelio nelygumus, nors greitesniuose posūkiuose automobilio kėbulas kiek svyruoja. Vairas gana lengvas, todėl manevrams mieste puikiai tinka, tačiau mėgstantiems sportiškesnį valdymą jis gali pasirodyti šiek tiek nejautrus.

Net ir būdamas trumpas bei aukštokas, „Viva“ autostradoje išlieka ganėtinai tylus – vėjo garsai minimalūs, o variklis neperkrauna salono triukšmu. Didžiausias minusas – vidutiniškai juntamas važiavimo kelio triukšmas.

Salonas ir erdvė

Automobilio viduje jaučiama tvirta surinkimo kokybė, nors dizainas labiau orientuotas į praktiškumą nei į stiliaus pojūtį. Vairuotojo sėdynė ir vairo aukštis reguliuojami, visi valdikliai aiškiai išdėstyti ir lengvai pasiekiami.

Priekyje vietos užteks daugumai suaugusiųjų, penkių durų konstrukcija leidžia patogiai įlipti į galą. Galinėse vietose aukštesniems keleiviams vietos šiek tiek pritrūks, o bagažinė – tarp mažiausių savo klasėje.

Eksploatacijos išlaidos ir taršos mokestis

Viskas paprasta ir su kuro sąnaudomis: visos „Viva“ modifikacijos, įskaitant „Rocks“, pagal gamintojo duomenis naudoja apie 5,2 l 100 km, o CO₂ emisija siekia 117 g/km. Dėl to, Lietuvoje šiam modeliui tenkamas taršos mokestis priklausys nuo CO₂ emisijos lygio, kuro rūšies ir automobilio pirmos registracijos metų.

Draudimo kategorija Lietuvoje būtų gana žema, todėl privalomasis draudimas šiam modeliui išlieka nebrangus. Techninės priežiūros išlaidos vertinamos kaip mažos – periodiniai aptarnavimai kainuoja panašiai kaip kitų miesto klasės automobilių.

Už kokią kainą galima įsigyti „Viva“?

Lietuvoje naudotas „Viva“ galima rasti už panašias sumas kaip ir kitų mažųjų miesto automobilių. Ankstyvus, didelę ridą sukaupusius egzempliorius įmanoma įsigyti už maždaug 3 500 eurų. Patikimesni, 2015 metų automobiliai su vidutine rida perkami už 4 700 eurų ar šiek tiek daugiau. 2016 metų modeliai dažniausiai kainuoja nuo 5 800 iki 7 000 eurų – ši kaina priklauso nuo būklės, ridų bei komplektacijos. Už „Viva Rocks“ modelius teks primokėti apie 600 eurų papildomai.

Kurią „Viva“ versiją rinktis?

Variklio pasirinkimo daug nėra – visos „Viva“ turi tą patį 1,0 l benzininį agregatą. Ieškantiems daugiau komforto ir funkcionalumo, verta ieškoti SE Nav komplektacijos: joje rasite navigaciją, 7 colių ekraną, oro kondicionierių bei visas svarbias ryšio galimybes kasdieniams poreikiams.

Pagrindiniai konkurentai

Tarp pagrindinių „Viva“ konkurentų išlieka „Kia Picanto“ – šis automobilis išsiskiria gausia standartine įranga, galima rinktis 1,0 l arba 1,25 l variklį (pastarasis – ypač vertinamas). Be to, automobilyje yra patogios sėdynės ir ilgametė perleidžiama garantija.

Kitas geras pasirinkimas – „Skoda Citigo“. Tai – manevringas, ekonomiškas mažylis su patogiu salonu ir kruopščiai išdėstytomis detalėmis. Rinkoje galima rasti nemažai naudotų „Citigo“ už patrauklią kainą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *