Volkswagen Golf Universalas (nuo 2020 m.): apžvalga

Volkswagen Golf Universalas (nuo 2020 m.): apžvalga

Naujausios Volkswagen Golf universalų kartos stipriausiai žavi savo praktiškumu – tai universalas, orientuotas į tuos, kuriems svarbus ne tik stilingas dizainas, bet ir erdvus bagažinės tūris. Jei įprastas Golf hečbekas atrodo per ankštas, Golf Estate bus puikus pasirinkimas kasdienėms kelionėms ar ilgesnėms išvykoms su šeima.

Universalas su daugiau vietos bagažui

Golf universalas išlieka viena populiariausių pasirinkimų naudotų automobilių pirkėjams, ieškantiems vokiškos kokybės ir praktiškumo. Šis modelis siūlo tris pagrindines įrangos versijas, o variklių gama puikiai subalansuota tarp benzino, dyzelio ir hibrido technologijų. Facelift‘o metu atnaujintas modelis gavo modernią priekinę dalį bei naujesnius variklius ir informacinę sistemą.

Pagrindinės savybės

  • Didesnė nei vidutinė bagažinė, puikiai tinkanti kasdieniam naudojimui
  • Komfortiškas važiavimas tiek mieste, tiek užmiestyje
  • Ekonomiškų ir našumą užtikrinančių variklių pasirinkimas
  • Prastoka patikimumo statistika, ypač tarp dyzelinių modelių
  • Nelabai patogi informacinė sistema ir jautrūs lietimui skirti mygtukai
  • Galinėje dalyje – šiek tiek ribota vieta kojoms

Variklių gama ir kokį geriausia rinktis?

Benzininių variklių asortimente dažniausias pasirinkimas – 1.5 TSI 150 AG, pasižymintis gera dinamika: nuo 0 iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 8,7 sekundės ir užtikrina komfortišką važiavimą net esant pilnai sukrautai bagažinei. Yra ir švelnusis hibridas su 1.5 eTSI 150 AG, kuris komplektuojamas su 7 laipsnių automatine pavarų dėže. Silpnesnės galios variantai – 1.5 TSI 115 AG bei 1.0 TSI 110 AG – ekonomiškesni, tačiau mažiau tinkami didesniam krūviui.

Norintiems galingiausio varianto siūlomas Golf R Universalas, turintis iki 333 AG, kuris iki 100 km/h įsibėgėja greičiau nei per 5 sekundes – tai sportiškiausias šios klasės pasiūlymas.

Tarp dyzelinių variklių populiarus 2.0 TDI, kurių silpniausias (115 AG) dinamiškumu prilygsta baziniam 1.0 TSI, o 2.0 TDI 150 AG pasižymi geru elastingumu. Norintiems keturių varomų ratų pateikiama Alltrack versija su 2.0 TDI 200 AG motoru.

Salonas ir patogumas

Modernus Golf universalas turi erdvų saloną ir patogias sėdynes, tačiau galinėje dalyje vietos kojoms galėtų būti daugiau, ypač jei priekinės sėdynės nustumtos iki galo. Pranašumas – aukšta lubų ir kojoms skirta erdvė po priekinėmis sėdynėmis. Didžiausias skirtumas nuo hečbeko – akivaizdžiai talpesnė bagažinė, kuri lengvai talpina vežimėlį, savaitės pirkinius ar dvi golfo lazdų komplektus. Nors vieta mažesnė nei Skoda Octavia ar Superb universalų, praktiškumo pakanka daugumai poreikių.

Vairuotojo vieta ir informacinės sistemos

Priekiniame skydelyje vyrauja lietimui jautrūs mygtukai bei pagrindinė 10 colių arba, atnaujintuose modeliuose, 12,9 colių jutiklinė multimedija. Dalis vairuotojų skundžiasi, kad valdyti tokias sistemas sudėtinga nepašalinant dėmesio nuo kelio, ypač tamsiu paros metu, nes dalis valdiklių neapšviečiami. Vis dėlto, bazinėje įrangoje gausu šiuolaikiškų sprendimų: automatiniai žibintai, lietaus jutikliai, kruizo kontrolė, bevielis telefono įkrovimas bei Apple CarPlay/Android Auto palaikymas.

Koks universalas tinka labiausiai?

Geriausias kainos ir kokybės santykis – 1.5 eTSI 150 AG su Life komplektacija. Šioje versijoje gausite viską, ko reikia – nuo 16 colių lengvojo lydinio ratlankių, vienos zonos oro kondicionieriaus, adaptyvios kruizo kontrolės iki svarbiausių vairavimo ir parkavimo pagalbinių sistemų.

Nors galimos ir puošnesnės Style ar R-Line komplektacijos, rekomenduojama vengti didesnių, 18 colių ratlankių – jos pablogina pakabos komfortą. Papildomai užsisakius Dynamic Chassis Control (DCC) reguliuojamą pakabą, Golf universalas gali tapti vienu komfortiškiausių šios klasės atstovų.

Kainos ir eksploatacijos kaštai

Naudoto Golf universalo kaina priklauso nuo komplektacijos, ridos ir metų. 2020 m. modeliai prasideda maždaug nuo 11 700 eurų su didele rida. Jei ieškote mažesnės ridos pavyzdžio, kaina prasidės nuo 17 550 eurų. 2023 metų R-Line versijos gali kainuoti nuo 21 000 eurų, o retesni Golf R universalai – nuo 37 440 eurų.

Automobilio degalų sąnaudos pagal WLTP duomenis: 1.0 TSI benzininiams siekia apie 5,5 l/100 km, 1.5 eTSI – apie 5,2 l/100 km. Dyzeliniai 2.0 TDI modeliai sunaudoja 4,4–4,7 l/100 km priklausomai nuo galios. Visų modelių taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo pirmosios registracijos metų, kuro tipo ir CO₂ emisijos kiekio.

Golf universalų techninė priežiūra kainuoja vidutiniškai, kiek brangiau nei kai kuriems konkurentams, tačiau neženkliai. Standartinė gamintojo garantija – 3 metai arba 96 560 kilometrų ridos limitas.

Saugumas ir patikimumas

Volkswagen Golf universalui buvo suteiktas pilnas penkių žvaigždučių Euro NCAP įvertinimas, pasižymėjęs tinkama apsauga tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Tačiau patikimumo rodikliai nėra išskirtiniai: dažniausios bėdos – elektronikos sutrikimai, įspėjamųjų lempučių švietimas, multimedijos sistemos klaidos. Dyzeliniai modeliai retesniais atvejais susiduria su AdBlue sistema, kai tuo tarpu benzininiai – jutiklių veikimo nesklandumais. Techninio aptarnavimo kokybė priklauso nuo atstovybių, kai kuriems savininkams pasitaiko detalių tiekimo vėlavimų.

Kokie modelio alternatyvos?

Tarp artimiausių alternatyvų – Ford Focus universalas, pasižymintis vairavimo malonumu. Vauxhall Astra Sports Tourer (Opel Astra Sports Tourer) pasižymi patrauklia kaina ir geru ekonomiškumu, nors interjeru atsilieka nuo Golf. Seat Leon universalas tiks ieškantiems dinamiškesnio valdymo, bet interjero kokybė šiek tiek žemesnė nei Volkswagen.

Akivaizdžiausias tiesioginis konkurentas yra Skoda Octavia universalas – šis automobilis turi kur kas didesnę bagažinę ir daugiau erdvės gale, o patikimumo rodikliai šiek tiek geresni už Golf, bet skirtumas nėra žymus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *